• Flicka20

Varför låter man sin bebis sova i samma säng som en själv?

Är snart blivande mamma *Överlycklig* Jag undrar bara varför man låter sin bebis sova i samma säng? Ska de inte sova i sin egen lilla spjälsäng?

Tycker dock inte att det är fel om man väljer att låta bebisen sova tillsammans med en. Kan ju vara mysigt och bebisen får känna mamma och pappas närhet.

• Svar på tråden Varför låter man sin bebis sova i samma säng som en själv?
  • Fredrika1

En liten fraga till er som sover med barnen.. Hur funkar det att ha ett fungerande sexliv??

• Edstrom

"En liten fraga till er som sover med barnen.. Hur funkar det att ha ett fungerande sexliv??"

Man kan ju ha sex på så många andra ställen än sängen..

• Fredrika1

He,he jo det ar ju sant forstas..

• CoMad

vi har alltid lagt lillan för att somna i sin säng. men vaknar hon på natten brukar jag hämta henne till oss. vill egentligen inte men man är inte så pigg kl 3 på natten så man orkar göra annat

• emson

Vi tänkte precis som du innan vi fick barn. Vår son skulle INTE sova i vår säng... Fem månader senare ligger han i vår säng i alla fall halva natten. Fram till han var ca två månader sov han i egen säng då började han krångla och skulle inte sova själv, låg och skrek, samt vaknade och var baken lääänge. Efter ett tag prioriterar man sin egen sömn och eftersom sonen blev lugn av att ligga jämte mamma fick han göra det. Försöker nu dock att lägga över honom i sin säng när jag nattammat men det är inte alltid så lätt eftersom jag själv somnar gott när han tuttar.

• lisa85

Vår äldste sover i egen säng,men kommer ibland in till oss. O miniskrutt sover i egen säng + i våran när han somnat om efter nattmaten.
    Om mamma o pappa myseri sängen,varför ska då barnen sova i ensama o tomma sängar...

• Suskiv

För att det är mysigt och smidigt. Nattamning betyder öppna ögonen, flytta bebis till andra sidan, lägg bebis till rätta och se till att han får tag, somna sen om igen. Samsovning ger mest sömn för hela familjen.

• kate79

O, det var en enkel fråga!

För att slippa resa sig upp och hämta bebisen varje gång den vill amma. Både vår son och dotter sover för det mesta i vår säng.

• LillaMilou

Vi lät vår son sova mellan oss de 2 första veckorna. Dels för att jag var så orolig att jag inte skulle höra honom när han ville amma och dels för att de påstod att amningen lättare kom igång när man hade barnet nära. Sedan är det givetvis mysigt också.

Vår son ville amma varannan timme de första dygnen och med tanke på att man är rätt öm i underlivet efter en förlossning så är det bra att vara stilla viss del av dygnet iaf med tanke på läkning osv.

• Suskiv

>>En liten fraga till er som sover med barnen.. Hur funkar det att ha ett fungerande sexliv??

Eftersom vi har tre barn och alla sover i vår säng så skulle jag säga att det fungerar utmärkt.

det finns en våningsäng i lekrummet, en soffa i vardasrummet och en himla massa andra trevliga ställen i bostaden som man kan vara om man vill ha lite sex.

Svar på tråden Varför låter man sin bebis sova i samma säng som en själv?