Inlägg från: Örnen76 |Visa alla inlägg
  • Örnen76

Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg

Glass -
    här har du en till bilsladdare. J-la modd!! Var ju på jobbet på planeringssamtal. När jag väl kom fran upptäckte jag att jag hade glömt att ta med korten som jag hade gjort och skulle sälja. Då var det bara att humla  ******** och satsa på att komma i håg korten nästa gång man kommer dit på besök...

• Örnen76

Seedorf -
    vi brukar vara hos mig (de gånger jag är med ) eftersom jag har bra med plats för pyssel + en del "underhållingsprylar" för bebbarna. Sedan har jag väääligt mycket stämplar att det är svårt för mig att få med allt när jag ska vara någon annanstans.
    Men det låter trevligt att hälsa på hos dig

• Örnen76
    Seedorfs skrev 2007-02-21 18:57:21 följande:
    ... behöver ju veta oxå så jag hinner baka bullar älskade Wilhelm redan 1år ... var tog bebisen vägen ?!?!
    Du får gärna ta med bullar annars Vi brukar köra knytis på pysselträffarna. Tex tar en med bröd, en annan pålägg, en tredje dricka osv.
  • Örnen76
    Seedorfs skrev 2007-02-21 21:24:41 följande:
    hmmm galen sitter här och surfar, trött e jag sambon har lagt sig... Smurfen kaputilerade efter många om och men .... bara jag kvar...NÖ o ni andra jag tar med mig vad som behövs till knytiset Kollar massor på stämplar o annat kul som vanligt... så nu har jag lite frågor Hoppas ni orkar 1. stämplar som är omonterade vad monterar ni det på, el lönar det sig att köpa monterade?!2. chalks är det bra att ha och färglägga stämplarna med!? Eller är ngt annat bättre ( har hittat en stor låda med många färger hos kortmakaren)3. vad för papper är bäst at stämpla på ... om jag nu ex aka färg lägga med chalks...tja det var väl det...får väl sukta vidare på nätet och hålla i mitt visa kort till nästa hel, men detta är som en drog minst sagt...Ska till Scraproom i morgon, för det är närmast och köpa roller med dubbel häftande tape im... inte handla ngt mer Ja en fråga till... vad gäller QK ska jag satsa på den stora nya revolution eller en hand cutter?!? e väl online lite till sen är det sängen som kallar ... älskade Wilhelm redan 1år ... var tog bebisen vägen ?!?!

1. Jag både monterade och omonterade. Köpte mest monterade i början, men nu blir det nästan bara omonterade. Dels för att de är billigare och dels för att de tar mindre plats. De monteras på ett gummi (EZ) sedan placerar man stämplen på alkrylklossar när man stämplar. När man stämplat klart tar man bort stämpeln från akrylklossen.

2. chalks fungerar bra att färglägga med, men jag föredrar akvareller och distresser.

3. Jag stämplar i teckningsblock. Innan stämplade jag på vanligt kopieringspapper, så blir det för tunnt när jag ska färglägga. Färglägger du med chalks räcker det att stämpla på kopieringspapper.

• Örnen76
    mässa lördag 3/3
    Maggi
    Angelica (Seedorf´s) och ev svägerska Gabriella
    NyfikenÖrn

mässa söndag 4/3
    Maggi
    Anne81

NyfikenÖrn (ska på kurs 10.30-11.30)
  • Örnen76

Seedorfs - Jag har en snöflinga på en av mina QK-dies. Finns på dubbel-LOn "Påpälsad och gosig" i mitt scrapgalleri

• Örnen76

Seedorf:
    Tack
    Jag berättade glatt för min mamma om puliceringen. När hon väl hade sett LOn fick jag kommentaren "Men det var ju bara en liten bild och den har jag ju sett". Ja ja... Hon förstår sig nog inte på min underbara hobby

• Örnen76

Flyttar fram pyssellistan:

Pyssellista vecka 9:

Måndag:
    mojmojmoj och sonja

Tisdag:
    NyfikenÖrn & Gustav
    Glass
    mojmojmoj och sonja
    Vildkaprifol och Nora (Om jag kan få lift med någon.., snälla?)
    Seedorfs med eller utan barn... åker gäääärna med Glass om mamma min tar sonen annars tar jag bussen!!

Onsdag:
    Glass

Torsdag:
    NyfikenÖrn & Gustav

Fredag:
    NyfikenÖrn & Gustav
    Glass

• Örnen76

Seedorfs - Jag har inga problem med att se varken LOn eller kärleksboken nu heller 

Ska vi säga kl 12 hos mig på tisdag? Eller ska vi vänta och se om några fler fyller på sig på några av de andra dagarna?

• Örnen76
    Busis skrev 2007-02-22 15:29:37 följande:
    Hallå tjejer den 19feb föddes vår lilla tjej nr2! Så nu kan jag äntligen planera in lite pyssel med er om några veckor. Ska bli jätte kul.
    Grattis
    mojmojmoj skrev 2007-02-22 15:36:23 följande:
    Nyfiken: tisdag hos dej låter jätte bra.....men är det ok att komma tidigare än 12...det blir liksom mitt i mattider och så..........och det är så tråkigt att få lov och stanna hemma och åka efter maten.....då är man ju inte där förrän ett, halv två.....Kan vi spika tisdag eller???Maaasssooor med pysseltjejer jue!!
    Vid kl 11?
Svar på tråden Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg