Varma mackor
Precis ätit det till lunch ![]()
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-16 12:45:24:
Varma mackor betyder alltså VARMA mackor, sen om man gör dom i ugn, smörgåsgrill eller micro eller har dom över öppen eld är sak samma.
Precis ätit det till lunch ![]()
Gott. Ska göras i ugn, med svampstuvning och ost eller med skinka, tomat och ost
Jättegott - och det GÅR faktiskt att göra nyttigaRE varma mackor: fullkornsbröd, grönsaker, lättkalkon/skinka, champinjoner och riven lättost 10% med en massa goda kryddor
Gott!
Mina varma är onyttigare än vanliga kalla.. men det är för att det är så förbaskat gott med smält ost så jag slösar en aning med osten..
MUMMS!!! varm macka gjord i ugn med skinka,tomat,skivad banan och massssor av ost,serverad med pommes och beirnaissås till..super framför en bra film i soffan.
Kan äta det men tycker inte det e så vidare gott!
Smaskens! :)
Mycket gott, speciellt med champinjonstuvning på
Skitgott med olika pålägg och tillbehör.
Åhh... Smaskens!
smaskens! jättgott med räkstuvning på och tomat!!mkt ost! åååh vad sugen jag blev på det nu...
Smaskens! I lööööv varma mackor!
Tack för tipset! Är sämst på att komma på nåt gott att äta, om man vill ha nåt enkelt. Varma mackor hade jag helt glömt bort att man kunde göra
såå gott!
vi brukar göra med tonfisk på =)
blandar en burk tonfisk i olja, salladsdressing(vanlig), majonäs och senap! senapen ska bara i lite grann som smaksättning, sedan brer man ut en stor klick på varje brödskiva(vanlig formfranska är godast) och in i ugnen, serveras sedan varm med sallad till!
(röran går att lägga i en baguette också å äta kall)
Mmmm! Det var länge sedan. Kanske dax igen!
Standard är toast-bröd, smör, rökt skinka, tomat, ananas, oregano, salt o peppar och ost.
Tycker jag helt klart är den godaste varianten.