• tjips

*.

...ord som "mobil" och "avslag" får helt ny innebörd.
    ...man sitter vid middagsbordet och pratar om hur sonen bajsar.
    ...man är uppe klockan tre och gungar en bebis med ena armen och skriver på familjeliv med andra.

• Svar på tråden *.
  • Snurp

...eller drar kundvagnen fram och tillbaka som om man vaggade barnvagnen.

• Party of five

När man hänger på denna underbara sida så ofta man har en möjlighet! Min man säger titt som tätt: "Jaha, den där idéen har du nog fått från FL... " och "Du ska inte hänga på FL hela tiden, du får sådana konstiga idéer..." TACK till er alla underbara människor på FL för alla era underbara idéer!

• Shaymin

När man i sin handväska har: pappersnäsdukar (en använd), nässprej (en för vuxna, en för barn), 3 nappar, en bitring, en vante (var är den andra?), hälsokort till två barn, en sked och en halv banan...

• MyFine

haha, känner igen det med kundvagnen..

• Makaroner

a08 jag måste fylla på ha i fickan.... jag har en lypsyl med bitmärken också, och en babyblöja. T-skedar har jag hittat några stycken *haha*

• Braxton

...när det inte är så självklart längre att man kan göra saker å gå nånstans "har vi barnvakt då?"

...när man försöker få lillen att somna så att man får duscha, klä på sig, äta frukost å borsta håret ifred

...när man måste plocka upp allt som hänger ned från bord skyndar sig lillen dit å drar i dom (sladden till sambons hörlurar på databordet är populärt )

...nä rman inte kan ställa vad som helst på vardagsrumsbordet nån mer. Lillen springer dit också i gåstolen och river ner allt!

...när man slipper vara sjuk själv! Oftast är det nån mer i familjen som är sjuk samtidigt.. Inte för att jag önskar att lillen blir sjuk när jag är sjuk...

...mär minnet är ett minne blott. Förvirrad och utan närminne försöker man vara den bästa mamman för sitt barn

...när man duschar i en ahlvtimme istället för 10 minuter..skönt med ensam tid Sambon sa häromdan att "nu vet jag varför du vill duscha så länge!!!

• Mrs Darcy

Jag inser att jag är på väg att bli småbarnsförälder när jag börjar hamstra "prasselpåsar" i affären - ni vet sådan där som man plockar frukt och grönsaker i eller lägger frysvarorna i. Perfekt att ha till använda blöjor... Fast nu funderar jag på att skaffa en sådandär blöjhinkshistoria!?

Kul är det att läsa era inlägg och skratta igenkännande - och fasa sig över hur knäpp man blir av för lite sömn...

• Braxton

Kom på en till :

När man fortsätter att använda amningsbh:na för att dom är faktiskt bekväma!

• Braxton

Glömde skriva att man fortsätter använda anminsbehårna fast man har slutat amma