*.
...ord som "mobil" och "avslag" får helt ny innebörd.
...man sitter vid middagsbordet och pratar om hur sonen bajsar.
...man är uppe klockan tre och gungar en bebis med ena armen och skriver på familjeliv med andra.
...ord som "mobil" och "avslag" får helt ny innebörd.
...man sitter vid middagsbordet och pratar om hur sonen bajsar.
...man är uppe klockan tre och gungar en bebis med ena armen och skriver på familjeliv med andra.
......när man svär över spyan på axeln, tar av sig tröjan, tar en av lillens våtservetter och torkar av det värsta och tar på sig den tröjan han spydde på igår och som nu är torr!!!!
... och när man är ifrån bebisen och känner lukten av spyan man har kvar på tröjans axel, vill skynda sig hem till sin lilla älskling!!
när man ser ut som en michelingubbe när man är ute på stan för att alla fickor man har på kläderna är fyllda till spräng-gränsen med kletigt gröna snorpapper
.. när man promenerar på stan lätt framåtlutad, även när man inte vagnen med sig
när man känner sig som världens lyckligaste när man får en iskall liten fot på sin varma mage när man ligger och sover.
Eller när man blir själa glad över en puss som lämnar snorspår i ens ansikte.
Näe man får världens största leende bar man tittar på lilla älsklingen och lever nästan på små moln resten av dagen pga den
*När du torkar din kompis i ansiktet med en våtservett när ni är på resturang.
*När du klockan nio på kvällen kommer på att du glömmt att äta själv mellan barnets måltider.
*När du inser att du missat en hel film på Tv för att du inte kan ta blicken från din söta bäbis.
*När du allvarligt funderar på att raka av dej allt håret för att slippa bli dragen i det hela tiden.
*När du kommer hem från jobbet och alla saker i köket ligger i fel skåp och lådor för att svärmor har varit barnvakt.
(ex svärmor i mitt fall)
*puff*
emmert----->
Räknas det om man klippte sig så det blev typ 2 cm kvar?????
När man tycker att det är lyxsemester att åka ensam till matbutiken en gång...
NEJ!!! Imorgon har det gått 3 månader sedan denna tråd startades... Nu startar jag en ny, så alla underbara småbarnsföräldrar kan roa sig med att jämföra alla småbarnsföräldertokigheter vi alla råkar ut för...
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2547372.html
...när man torkar bort bröstmjölken från bebiskinden med fingret coh slickar sedan av fingret utan att tänka mer på det.
...när man hör pappan sjunga "Tänk jag drömde i natt, att jag hade en katt" medans han lagar mat och barnet sitter med mig i vardagsrummet.
...när man gladeligen tackar JA till ett Tupper ware-party. De kan ju ha bra små burkar att frysa in bröstmjölk i.
Kom på en till!
...när du ser till att den lilla inte har mjölk kvar runt munnen som kan smetas ut på din tröja varpå hon kräks så det rinner ner på din rygg...