• Beckah82

Vem skulle du rädda? (Läs TS)

Med anledning av denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-74/m17396018.html

Blir jag lite orolig för min son i detta samhället med tanke på hur vissa människor tänker.

Frågan handlar om att:

Du kommer till en olycksplats där det ligger en 8-årig pojke och en hund och dör. Hunden är DIN hund men pojken är helt okänd. En helt vanlig unge bara, 8 år skulle man gissa på utseendet. Vem räddar du och vem låter du ligga och dö?

Det kunde alltså vara MIN son men det vet ju inte du om...för dig är det vem som helst.

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem skulle du rädda? (Läs TS)
  • Familjen Snuffsis

Pojken självklart, fattar inte hur man kan välja hundar framför människor.

• Yvonne81

Jag kunde inte rösta tror jag...

Jag har inte hund och hade valt pojken. Hade jag valt även om jag hade hund...

• Beckah82
    Yvonne81 skrev 2007-02-16 23:50:41 följande:
    Jag kunde inte rösta tror jag...Jag har inte hund och hade valt pojken. Hade jag valt även om jag hade hund...
    Det är alternativ nummer 3 det
  • Laminie

För mig är det självklart att rädda pojkens liv. Förstår inte hur man kan välja att rädda hundens liv som ändå ska dö om några år. Sen förstår jag inte hur man kan leva med sitt val (om man räddar hunden) efter att ha sett hans förkrossade föräldrar och syskon samt insett att han gått miste om att bli vuxen....

• mamma2004

Jag tycker att det är ett lätt val. Jag väljer pojken! Nu har inte jag hund men även om jag haft det eller om det vore brorsans hund eller vadsom helst, så går pojkens liv framför hundens för mig.

Tacksam mamma till Jemima (040626) och Jonatan (060212)
  • Elsans

Pojken hade jag valt helt klart. Har inte hund men jag har katter och hur mkt jag än älskar dem så är ett barn ett barn...

• gosmamman

självklart räddar man ju pojken trotts att det självklart svider i hjärtat att låta hunden dö men tänk vad galen jag skulle bli om det var min dotter som dött och en person kunnat rädda henne men valt sin hund, den skulle leva farligt efter det valet.

Mamma till 2 underbara töser maj-03 och okt-06 och älskar retro kläder på dem
  • Hadjelina

Om möjligt hade jag gjort lidandet kort för hunden/djuret, och räddat pojken. HAR hund, katter och fåglar som står mig nära.

• Sarius

Usch, jag blir mörkrädd!
    Hunden framför en 8-årig pojke?
    Skrämmande.

Spädbarn sover aldrig, de ligger bara på laddning.
  • Beckah82

Intressant att de som väljer hundskrället inte skriver i tråden...

Svar på tråden Vem skulle du rädda? (Läs TS)