• Beckah82

Vem skulle du rädda? (Läs TS)

Med anledning av denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-74/m17396018.html

Blir jag lite orolig för min son i detta samhället med tanke på hur vissa människor tänker.

Frågan handlar om att:

Du kommer till en olycksplats där det ligger en 8-årig pojke och en hund och dör. Hunden är DIN hund men pojken är helt okänd. En helt vanlig unge bara, 8 år skulle man gissa på utseendet. Vem räddar du och vem låter du ligga och dö?

Det kunde alltså vara MIN son men det vet ju inte du om...för dig är det vem som helst.

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem skulle du rädda? (Läs TS)
  • spiritsinlove

Barnet, självklart (och jag älskar djur)

- alla stavfel är medvetna -
  • Laminie

Beckah82 tog 'orden ur munnen på mig' . Detta som Beckah skrev förklarar hur jag menade:

"vad man kan uträtta under sin livstid och hur många människor som berörs av att man dör"

Sen kan du inte jämföra två människor med en människa och en hund.

• Beckah82
    enny signatur skrev 2007-02-17 00:19:43 följande:
    Du har INTE hund- men tror att du skulle välja att rädda den istället för pojken om du HADE haft hund.varför? för att jag först hade räddat mina katter, sedan pojken. varför? klart ssom tusan jag räddar min familj först!
    SKOJAR DU?!

Du ÄR medveten om ett tråden inte ligger i sandlådan eller nöje va?!

Skulle du låta min son dö för att rädda en KATT...EN KATT?!!!! EN KAAAATTTTTTTTTTTT är du sann?
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • Laminie

DeAMiB: Nej, vi vet inte ålder på hunden. Men det _kan_ ha varit en gammal hund. Även om det hade varit en valp eller en ung och frisk hund så hade jag ändå räddat pojken...

• Morrigan

"Ja men den förväntade livslängden.... och vad man kan uträtta under sin livstid och hur många människor som berörs av att man dör....dedt är en jäkla skillnad."

Betyder detta att det är livslängden, ens handlingar och hur många människor som bryr sig som avgör vad man är värd?

• Laminie

Wickz: Jag förstår att du räknar dina katter som din familj och att du älskar de väldigt mycket. MEN...hur hade du kunnat leva med dig själv efter att ha gjort något så fruktansvärt mot pojkens familj bara för att du skulle kunna fortsätta gulla med dina katter...

• Laminie

Morrigan: Nej. Men jämfört med en hund så är det värre när ett barn dör...
    Min egen åsikt.

• Morrigan

Ja och min åsikt är att det är värre när en hund dör än en människa.

• DeAMiB

Men alltså enligt mig så är mina husdjur en del av min familj, klart som fan att jag gör allt i min makt för att rädda dom om det skulle hända dom något. Man älskar djuren minst lika mkt som man älskar en annan människa. därför tycker jag att man kan jämnföra detta, fast dom som inte haft en hund som vart trogen tills ni skilts åt vet nog inte hur det är riktigt. Har man växt upp med djuret från start så är det en helt annan sak. Visst låter det rott att man låter en 8 årig pojke dö för att rädda sitt djur, fast om man verkligen älskar något så tro fan att det är det man försöker rädda. Iofs tror jag inte att något sådant någonsin kommer inträffa, att en 8 årig okänd människa ligger brevid min hund o håller på o dö. jaja vissa tycker si och vissa tycker så. jag tycker som jag tycker. Thats it!!!

• Marvelous
    Beckah82 skrev 2007-02-17 00:17:52 följande:
     Det är INTE samma sak. Då är det två MÄNNISKOR. Inte en människa och ett äckligt djur.
    Vaddå ÄCKLIGT djur?!
Svar på tråden Vem skulle du rädda? (Läs TS)