• Beckah82

Vem skulle du rädda? (Läs TS)

Med anledning av denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-74/m17396018.html

Blir jag lite orolig för min son i detta samhället med tanke på hur vissa människor tänker.

Frågan handlar om att:

Du kommer till en olycksplats där det ligger en 8-årig pojke och en hund och dör. Hunden är DIN hund men pojken är helt okänd. En helt vanlig unge bara, 8 år skulle man gissa på utseendet. Vem räddar du och vem låter du ligga och dö?

Det kunde alltså vara MIN son men det vet ju inte du om...för dig är det vem som helst.

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem skulle du rädda? (Läs TS)
  • Kurre räkmacka
    Kurre räkmacka skrev 2007-04-27 13:51:32 följande:
    Ursäkta, vem har bestämt att människan är mer värd? Tänk lite längre än nästa växer... Vad gör människan som gör henne s¨å "smart"? förorenar vår planet, krigar, dödar oskyldiga? Oj kan hålla på i evighet. Ja visst är hon smart människan?
  • Frosk

Självklart räddar jag pojken! Skulle någon på allvar rädda en hund istället?

• Lady summer

Jag hoppas också att OM man skule hamna i den situationen,att INGEN esn överväger att rädda hunden framför pojken.

Frosk skrev 2007-04-27 18:03:21 följande:
    Självklart räddar jag pojken! Skulle någon på allvar rädda en hund istället?
  • Lady summer

Citerar du dej själv nu...?
    Kurre räkmacka skrev 2007-04-27 17:59:30 följande:

• Jan 39

Jag tillhör de där 70 som har hund och skulle rädda den före en okänd pojke.
    Okända pojkar finns det hundratals miljoner av i världen men min hund finns det bara två av.
    Jag tar för givet att ingen annan skulle rädda just MIN hund framför en människa.
    Men jag skulle det och det skäms jag inte ett dugg för.

• Lady summer

Jag saknar faktisk ord....
    Jan 39 skrev 2007-04-27 18:20:03 följande:

Jag tillhör de där 70 som har hund och skulle rädda den före en okänd pojke.Okända pojkar finns det hundratals miljoner av i världen men min hund finns det bara två av.Jag tar för givet att ingen annan skulle rädda just MIN hund framför en människa. Men jag skulle det och det skäms jag inte ett dugg för.
  • Kurre räkmacka
    Lady summer skrev 2007-04-27 18:06:49 följande:
    Citerar du dej själv nu...?Kurre räkmacka skrev 2007-04-27 17:59:30 följande:
    Japp igen för att ni ska FATTA!
  • Lady summer

Jag har INGEN förståelse(känslomessigt kan jag fatta det) för dom som,i en hypotetisk situation hällre skuulle rädda en hund framför en MÄNNISKA! Jag menar,jag älskar min två katter till vansinne.OM den situationen skulle uppstå,att det tex.skulle börja brinna i mitt hus,och ett barn,ej mitt eget,befann sej där inne,skulle jag låta barnet brinna inne,och rädda mina katter??!!! Jisses! Detta är inte en axeptabel inställning,det vidhåller jag!

Svar på tråden Vem skulle du rädda? (Läs TS)