• Tella

Magdalena Graaf

Sträckläste just hennes bok "Det ska bli mig ett sant nöje att döda dig".
    Vilken otrolig bok, och jag vill verkligen be henne om ursäkt för att satt henne i ett fack som blåst bimbo.
    Man ska inte dömma folk.
    Har du inte läst den, gör det.
    Magdalena har min respekt, och jag är GLAD att hon fick chansen att bli den hon blev. Som hon själv säger i boken, det är få förunnat i hennes sits.

• Svar på tråden Magdalena Graaf
  • Pingu32

Jag håller med TS till 100%. Jag såg Magdalena Graaf som en stor bimbo, det jag "visste" om henne var det jag läst på löpsedlarna ungefär.. men efter att ha läst boken så ber jag Magdalena och alla andra som jag varit fördomsfull mot om ursäkt. Jag unnar verkligen henne och alla andra framgång.

• Edstrom

Kan inte annat än hålla med. Man fick sig en liten knäpp på näsan. Man ska aldrig dömma folk man inte känner.

• puss

"Man ska aldrig dömma folk man inte känner. "

verkar som om det är en nyhet för vissa? nu menar jag inte specifikt dig, edstrom. men det är många som skrivit så, och det överraskar mig lite.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
  • en enda ros

(Puss, det har jag också reagerat på..)

• Makaronipuss1

Köpte den här boken från bokus häromdagen. Hoppas den dyker upp snart! Spännande att se vad jag tycker...

• Tella

PUSS, jag tror att man gör det mer än man kanske erkänner för sig själv.
    Och det inser man verkligen när man läser en sån här bok tex.
    Samtidigt tycker jag att det är bra att man erkänner det, första steget till förändring.

• Mamsis

Har iofs inte sett henne som blond bimbo,man kommer inte dit där hon är om man inte har något innanför pannbenet, men jag gillar bra böcker så jag ska nog ta och läsa den...

• reserverad

Bra bok och all heder till Magda.

Men hade ni tyckt likadant om bokens huvudperson, dvs Magda, inte hade varit kand utan bara Lisa fran Ljungskile som hade blivit sa grymt misshandlad?

• Tella

Ja gömda var ju en minst lika bra bok, men det jag "insåg" med den här var just det att man inte ska dömma folk.

• Jejja2

Sträckläste också boken, jättebra! Måste erkänna att jag haft mina förutfattade meningar om henne, men de blev som bortblåsta! Vilken fruktansvärt stark tjej!

• Jii

Läser den just nu. Den är bara såååå bra o sååå sorglig!

• AnnaKlara

Okej, här kommer en brasklapp: varför be om ursäkt för att man placerat henne i ett fack hon själv helt onekligen tjänat en massa pengar på att befinna sig i? Liksom, sillisar + utvik, jag tar för givet att man VILL betraktas som en viss typ av människa för att fortsatt kunna leva på den bilden av sig själv?

• Tella

Jo kanske det Anna Klara, men man vet inte alltid varför folk gör som de gör, i hennes fall var det ju för att betala skulder främst. Även om det inte varit skälet, man vet inte vad folk har i sina ryggsäckar.

• Edstrom
    puss skrev 2007-03-04 15:42:11 följande:
    "Man ska aldrig dömma folk man inte känner. "verkar som om det är en nyhet för vissa? nu menar jag inte specifikt dig, edstrom. men det är många som skrivit så, och det överraskar mig lite. «·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'

Nej det är klart att alla vet att man inte ska dömma folk man inte känner, men ändå gör vi det dagligen. Alla människor har fördomar, det kan nog alla hålla med om.

• Jenny Nkpg

jag tyckte boken var bra.
    för kvinnor som blivit misshandlade blir det ett tecken på att man känner igen sig ..man är inte ensam och att det går att ta sig ur...

• Gaztongirl

OT: Kom att tänka på sketchen som Hey baberiba gänget gör om Victoria Silverstedt där hon inför kamerorna gör allt för att vara bimbo, men när hon tror ingen ser el hör är slipad affärskvinna

Svar på tråden Magdalena Graaf