• sandrav

Stickningar bröst

Hejsan

Nu är det så att det sticker till i mina bröst ganska ofta. Under amningen och annars också.
    Vad beror detta på och finns det något som kan hjälpas efterosm det gör ont och är obehagligt. Har ej knölar eller sådant så är inte mjölkstockning.

• Svar på tråden Stickningar bröst
  • fiskbulle666

Det är inte när mjölken rinner till?

• sandrav

nää har slutat runnit till så mycket. Läckte jätte mcyket för några dagar sedan. Då stack dt inte till brösten.

• Pia73

Jag tror att det kan vara svamp. Har en kompis som lidit av det, och hon har beskrivit det som att det sticker och svider. Om det är det kan barnet ha svamp i munnen också, så kontakta läkare så får både du och barnet behandling.

• Pia73

OK... Fast jag tror att det kan gå in i mjölkgångarna också om man har otur, och då kan det ju vara det som gör ont? Men det är bara en teori förstås, kan ju vara något helt annat också!

• Fru Bragstad
    Pia73 skrev 2007-02-19 22:54:02 följande:
    OK... Fast jag tror att det kan gå in i mjölkgångarna också om man har otur, och då kan det ju vara det som gör ont? Men det är bara en teori förstås, kan ju vara något helt annat också!
     Oooj, kan de? Fast de e ganska länge sen han hade de... Å de kommer lite då å då tycker jag.. Hur e de för dig ts? Ska fråga i M-amma-tråden!
  • sandrav

Danielaa ja alltså det är inte bröstvårtorna utan bröstet, sticker och stramar gör ont! Jag har funderat på om det kan vara att han suger fel eller tänker jag fel? så svårt att veta själv. Men gör riktigt ont ibland.

Svar på tråden Stickningar bröst