• grisek­no
    Äldre 20 Feb 15:05
    1856 visningar
    35 svar
    -1
    35
    1856

    Är pesto gott?

    Sitter här med en tallrik fullkornspasta m pesto framför mig...mums, vad det är gott! Men vad tycker ni om pesto?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är pesto gott?
  • Äldre 20 Feb 15:32
    #21

    nää urk.

  • Nettan­73
    Äldre 20 Feb 15:55
    #22

    Jag har förätit mig på pesto - lustigt hur något som jag tyckt så mycket om kan ge mig rysningar av äckel..

  • Maria7­0
    Äldre 20 Feb 15:57
    #23

    Jag gillar pesto, tycker det är jättegott!

  • Äldre 20 Feb 15:59
    #24

    Vad äter ni pesto till..?

    Jag har bara smakat det ett par gånger, gör det gärna igen, men vet inte till vad


    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Patas tjej
    Äldre 20 Feb 16:11
    #25

    Mmm, gudomligt...tillsammans med pasta, pinjenötter, parmesan, soltorkade tomater & parma/serrano-skinka. Snabbt & enkelt å helt okej enligt GI.

  • Maria7­0
    Äldre 20 Feb 16:14
    #26

    Gott att röra ner i pastasalladen också!

  • MaijaO
    Äldre 20 Feb 16:22
    #27

    Till? Ta bara och koka pasta och ha pesto som pastasås. Det räcker. Men man kan ju anväda det i stället för aromsmör på kött eller som dressing i sallad. Men jag är av åsikten att less is more. Bara pasta för min del alltså.

  • snart tre
    Äldre 20 Feb 16:24
    #28

    Pesto är mums men det ska vara den hemgjorda. Gillar både gröna och röda varianter. Brukar göra ruccolapesto som är våldsamt gott.

  • Kringl­an L
    Äldre 20 Feb 16:26
    #29

    Chili-pesto!! =)
    blandar en klick med pasta, roccula och äter stekt lax med citronpeppar till...
    Sååå gott!

  • snart tre
    Äldre 20 Feb 16:28
    #30

    Jag gillar pesto till pasta - den klassiska varianten med extra nyriven parmesan och nymalen färsk svartpeppar.

    Gott att ha som bas med pasta i en pastasallad också. I med cocktailtomater, fetaost, paprika och ruccola.

    Peston är god till ugnsbakad lax - prova en hemgjord ruccolavariant t ex. Det är jättegott att bre på laxen.

  • Ellah
    Äldre 20 Feb 17:00
    #31

    Ja! Svärfars riktiga hemmagjorda pesto är underbar! Burkpesto som vi har här fnyser han bara åt, så vi brukar få delikatesspaket hitskickade!

  • Tue 16 Feb 2021 09:28
    #32

    tjenare!

    Jag kan verkligen säga att pesto är en stjärna för sig själv asså. 
    Överreklamerad skit rent ut sagt. 
    Fy, har ni inga smaklökar eller? 
    Men hoppas ni får en bra dag ändå, mina åsikter bara. 
    Hoppas att nån blir inte för kränkt.

    // arg sosse 2021

    No respecto anymoro för mig


    Svin
  • Jonnyn­ilsson
    Tue 16 Feb 2021 10:03
    #33
  • Tue 16 Feb 2021 10:22
    #34

    Hemlagad pesto är jättegott! Pesto på burk smakar urk.

  • Tue 2 Mar 2021 06:13
    #35

    Gillar man basilika, parmesan och pinjenötter, så älskar man pesto.


    Ett enkelt recept med pesto och nästan som en snabbrätt.
    Det är att ta kycklingfiléer och lägga på en stor matsked på filén, bränn på filéerna i ugnen 10min.
    Sen rostad paprika(röd och gul) på filéerna och sen lite cräm fräs på filéerna och lite mer jämte.(Detta är en tung rätt så man bör ha den vid ett valt tillfälle och där man vill äta nått extra.)
    Toppa med rostade pinjenötter.


    Serveras med tagliatelle.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Är pesto gott?