Inlägg från: Leonmamman |Visa alla inlägg
  • Leonmamman

Bromölla del III

Aha, hittade er! Nu är vi tillbaka här i snön efter mycket om och men, tänkte klaga lite o söka sympati...

Efter en tids magsjuka för Leon så åkte vi äntligen upp till Göteborg, härligt inte en snöflinga! Så fort vi kom upp blev Leon jätteförkyld med var i ögonen, hosta o tjockt i näsan. Dagen efter skulle vi på kalas vilket var anledningen till vår resa. Vi var där knappt en timme...

Påväg hem får jag tandvärk i en tand som gjort lite ont länge. Får en akuttid nästa dag på folktandvården o det känns okej på kvällen.

Dagen efter kommer jag till en stressig tandläkare som glömmer ta hälsokoll på mig o skulle ta röntgen tills jag frågade om det verkligen var så lämpligt med tanke på lilla livet i min mage. "Oj då, nej kanske det" svarar han då. Han lagar o jag går hem.

Så fort bedövningen släpper bryter helvetet ut. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag inte sov på hela natten, bara grät o ojade mig! Och alvedon hjälpte ju knappast... Till råga på allt får jag magsjuka o spyr hela natten! Helt slut på morgonen...

Fick ny akuttid o kom trött till en surkärring som inte tyckte ett dugg synd om mig eftersom jag hade haft hålet så länge. Nej tack för den... Hon kunde inte ens lägga bedövning för det gjorde så ont så dom fick skicka mig till tandakuten i Göteborg.

Körde dit nästan gråtfärdig, hade ju inte kunnat äta nåt heller för det gjorde så ont o pga magsjukan o då är blodtrycket ganska lågt när man är gravid... Fick underbar bedövning o han lagade igen o det onda försvann...

Vi skulle åka hem dagen efter men då blir jag vrålförkyld!! Så ont i halsen o hostar o får feber. Stackars gubben min får fira Alla Hjärtans Dag ensam...

Åker hem på söndagen o gud va skönt o komma hem! Fortfarande förkyld men ändå! Och så kom snökaoset o gubben kör fast bilen mitt i en korsning. Och igår fick jag ryggskott när jag lyfte Leon...

Vad har jag gjort för ont i världen egentligen??

Jaja, ville bara klaga lite o mest tala om att vi är hemma o ja vi lever i alla fall! Kramar till er alla!

• Leonmamman

Charro: Ja du inte var det någon trevlig semestertripp vi hade inte... Dock pratade jag med klinikchefen på tandvården o berättade att den första tandläkaren gjorde ett slarvigt jobb. Jag fick 573:- tillbaka!

Som om det inte var nog med elände så visar det sig att ryggskottet är foglossning. Har så hemskt ont att det till o med gör ont att ligga ner. Att lyfta sonen är så smärtsamt! Kanske någon vet hur sjukgymnastik funkar här i kommunen? Finns möjligheter till vattengympa etc?

Pussel: Vi fick komma till Majlis ändå för Birgitta är mammaledig redan! Helt underbar barnmorska ju! Hur går det med grav? Vi lyssnade på lilla bebishjärtat i torsdags, så mysigt!

• Leonmamman

Charro: Ja du, vet ej sjutton vad detta är. Har så ont ibland att jag knappt kan röra mig! Och ibland är det ganska bra. Vet inte om det kan vara nåt annat, en disk eller nåt...

Måste ju bara säga att Markislagret är en himla rolig affär...

Någon här som kanske har några bra tips på utflykter eller aktiviteter med barn här? Vet att det finns ett lekland inne i Kristianstad nånstans... Men nåt annat kul häromkring? Nån 4H gård eller så?

• Leonmamman

Pussel: Jag har ingen aning! Men Majlis sa att hon gått på föräldraledighet o kommer inte komma tillbaka innan jag skall ha. Vi ska få nån annan men inte bestämt vem än. Jaja det blir la bra!

12 april är det UL iaf! Spännande!

• Leonmamman

Charro: Visst sjutton är det min ischias! Fy vad det gör ont! Har läkartid på onsdag inne i Kristianstad någonstans, finns det inga läkare här i Bromölla?? Vi har iaf bytt bäddmadrass i sängen o vi har vart ute o cyklat o grejat i det fina vädret så nu är det mycket bättre!

Pussel: Vilken fin mage du har! Vilken vecka nu? Kryckor- är det pga foglossning? Usch stackare...

Vi har utökat vår lilla familj! Häromdagen kom Daniel hem o hade köpt ett marsvin till Leon. Hmm, jaja okej sa jag men han får ta hand om den! Hehe, ett jättesött litet liv i alla fall o Leon är så glad att han inte vet var han ska göra av sig!

• Leonmamman

Tjoho i vårvärmen! Här är ryggen mkt bättre nu tack o lov. Krigar med Bromölla kommun o dess knepiga anställda, börja verkligen undra vart jag hamnat... Är det verkligen SÅ litet samhälle att det inte finns några resurser över huvud taget? Jisses...
    Vi vill jättegärna fika med er om vi får följa med?

• Leonmamman

Charro: Jo för att det finns så inkompetent personal på socialtjänsten i kommunen att jag är helt chockad! De får tydligen bete sig hur som helst mot folk o skita i att ringa tillbaka etc och det gör Leons mamma lite smått arg...

Jessica: Tack så hemskt mycket! Ja vi kommer gärna! Hittar inte så bra dock men fick en gps av sambon så jag ska hitta! Ska vi ha med någonting?

• Leonmamman

Charro: Ja usch antagligen är kommunen så liten att det inte finns resurser till utbildad personal. Fick höra att det inte ens finns någon speciell familjerätt utan endast 2 handläggare inom soc som egentligen jobbar inom andra områden. Och dessa 2 skall man då ha förtroende för med sitt barns framtid när de beter sig illa... Nej du nu får det vara nog! Har skällt ut högste chefen där o skrivit brev så nu får vi se om det blir någon ändring.

Oh ska kolla bilderna!

• Leonmamman

Jessica: Låter inte trevligt med såna arbetstider. Skönt att vara hemma bara, jag njuter. Har med en trotsig liten kille här som testar sin vilja hela tiden. Men vi kommer gärna på lördag då! Nu skall vi ut o leka i solen.

Sköt om er så hörs vi!

• Leonmamman

Charro: Jättefina bilder. Men du ser, bara en sån sak att man inte har möjlighet att välja dagis... Brist på resurser såklart! Ja ja fortsättning följer! Ses på lördag då!

Svar på tråden Bromölla del III