Bromölla del III
Aha, hittade er! Nu är vi tillbaka här i snön efter mycket om och men, tänkte klaga lite o söka sympati...
Efter en tids magsjuka för Leon så åkte vi äntligen upp till Göteborg, härligt inte en snöflinga! Så fort vi kom upp blev Leon jätteförkyld med var i ögonen, hosta o tjockt i näsan. Dagen efter skulle vi på kalas vilket var anledningen till vår resa. Vi var där knappt en timme...
Påväg hem får jag tandvärk i en tand som gjort lite ont länge. Får en akuttid nästa dag på folktandvården o det känns okej på kvällen.
Dagen efter kommer jag till en stressig tandläkare som glömmer ta hälsokoll på mig o skulle ta röntgen tills jag frågade om det verkligen var så lämpligt med tanke på lilla livet i min mage. "Oj då, nej kanske det" svarar han då. Han lagar o jag går hem.
Så fort bedövningen släpper bryter helvetet ut. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag inte sov på hela natten, bara grät o ojade mig! Och alvedon hjälpte ju knappast... Till råga på allt får jag magsjuka o spyr hela natten! Helt slut på morgonen...
Fick ny akuttid o kom trött till en surkärring som inte tyckte ett dugg synd om mig eftersom jag hade haft hålet så länge. Nej tack för den... Hon kunde inte ens lägga bedövning för det gjorde så ont så dom fick skicka mig till tandakuten i Göteborg.
Körde dit nästan gråtfärdig, hade ju inte kunnat äta nåt heller för det gjorde så ont o pga magsjukan o då är blodtrycket ganska lågt när man är gravid... Fick underbar bedövning o han lagade igen o det onda försvann...
Vi skulle åka hem dagen efter men då blir jag vrålförkyld!! Så ont i halsen o hostar o får feber. Stackars gubben min får fira Alla Hjärtans Dag ensam...
Åker hem på söndagen o gud va skönt o komma hem! Fortfarande förkyld men ändå! Och så kom snökaoset o gubben kör fast bilen mitt i en korsning. Och igår fick jag ryggskott när jag lyfte Leon...
Vad har jag gjort för ont i världen egentligen??
Jaja, ville bara klaga lite o mest tala om att vi är hemma o ja vi lever i alla fall! Kramar till er alla!