Inlägg från: Spindelskratt |Visa alla inlägg
  • Spindelskratt

Bromölla del III

Pussel: Haha, ja det kan ju säkert bli skoj. Undra hur många som kommer. Kanske bara är vi ...snyggt klassfoto då

Nu duschen ....

Ses snart!

• Spindelskratt

Godmorgon

Härligt väder idag med o jag är supertrött. En viss herr gosse vaknade en gång i timmen fram till 02 inatt av någon lustig anledning men sedan sov han till 6 då jag vaknade av han låg o pratade med nappen. Sambon kom hem med feber igår o har hostat en del inatt men gick ändå till jobbet imorse.

Pussel: Tack för igår det var en upplevelse, vi får se hur fotona blir nu

Jessica: 14.30 blir bra för mig o Loke
    Jag spelade handboll i ca 10 år sedan pajjade knäna o jag slutade. Alla vi syskon har spelat det. Men inte för att mamma tvingade oss utan för att vi själva valde det. Mamma ville vi skulle spela volleyboll eller tennis men det vägrade vi så hon fick vackert ge sig *S*

Nu ska det betalas räkningar o jag hoppas få några kronor över. Måste deklarera med...

• Spindelskratt

Jessica: Åh, tänk om jag med kunde få så mkt tillbaka. Men det får jag inte. Måste deklarera för att vi sålt o köpt hus med. Knöligt!
    Tycker du får ett lycks jobb fast det kan ju bli segt framåt småtimmarna då man gärna vill somna. Talar av erfarenhet.
    Så länge Jackie vill hålla igång med sina aktiviteter så tycker jag hon ska få göra det. Dylan kanske inte alls vill pyssla med sånt

Fy vad lite pengar jag fick över efter räkningarna här, skyller klart på tomten som skulle betalas o div andra oplanerade räkningar, avskyr sånt *mutter*

• Spindelskratt

Pillis: Haha, ja deras förklaring gällande mygg o knott är nog den bästa jag har hört...Undra om de har myggfritt på tomten numera

• Spindelskratt

Åh, snacka om att vara virrig här alltså...Glömde bort mig helt med klockan tittade på den vid 13 tiden o sa till sambon om 1tim ska jag gå o vips så kom farmor o farfar på besök med motorsågen o sågade ner en massa träd på tomten o nästa gång jag kollade klockan var hon 17.00 Förvånad
    Bråkade med den överklagande grannen med, då de har planterat syrener (stavning)
    dessa är då planterade o uppväxta på vår tomt vi köpt nu. Och grannen emotsätter sig till att vi sågar ner en del av dem, samt så har han inte tid att flytta på sin kompost de närmaste veckorna. *gah!!!

Han kan omöjligt vara medveten om att han har planterat träd på kommunen tomt som han inte har köpt av dem samt att vi står som ägare på den.

Så på måndag får sambon ringa kommunen igen *suckar o stönar högt somf*n*

Men guuuud jag hade hade så gärna velat fika med er idag. F'låt för att jag glömde bort er o jag hoppas att ni hade det trevligt utan mig

Pussel: Hur mår du nu ? Blir ju orolig för dig *kram*

• Spindelskratt

Pussel: Gud vad skönt att allt är bra trots Sd. Du får vila mkt (lätt med ett busfrö som Noah) Tänk om det blir en tjej Måste ju kännas konstigt när man är inställd på kille

Jessica: Hittade ni inget ved är ni välkomna till oss vi har massor både stora o små stockar, pinnar, grenar... *S*

Rmamma: Välkommen hit!

Tinkerbellan: Grattis i förskott då

Idag har vi fortsatt på tomten o nu ser man jorden i princip allt ogräs är borta o alla grenar ligger i högar. Hittade även en rabarberplanta mitt bland allt ogräs o hallonbuskar *S*

Valborg imorgon o hur firar man det i dessa trakterna, vad ska ni göra?

• Spindelskratt

Pussel: Jag funderar på att gå till Öppna imorgon, det är ju stängt på onsdag. Så imorgon o torsdag tänkte jag.

Mamma o pappa kommer hit imorgon kväll från Lund, stannar över. Så jag o D kan ju sticka iväg om vi vill, vi får se vad vi gör. Just nu är jag bara trött o har ont i armarna efter allt släpandet av pinnar *S*

Har ingen aning om heller var Råby badet ligger....kanske sambon vet.

Tinkerbellan: Vet inte alls var man äter ute, har aldrig gjort det i dessa trakter men jag kan tipsa om massa bra ställen i Malmö

• Spindelskratt

Pussel: Men orkar du dit imorgon då. Vill ju inte det ska hända dig något ju. Men orkar du så ses vi där som vanligt imorgon.

Tinkerbellan: Då vet jag med vart det ligger, inte så långt från oss så kanske vi tar en tur dit. Fast det är mitt i gossens sovtider... *hmm*

Nåja

Trevlig valborg!

• Spindelskratt

Pussel: Okej, då får jag se om du dyker upp
    Har ingen aning om vad det heter men har du kikat på nätet på babybutikerna? Vagntillbehör går kanske att googla på.

Mia: Vill med fika o jag kan alla dagar

Fråga: Kan jag börja cykla med gossen 8 mån den 9.
    Hade ju varit kanon om det gick

Nu kaffe så jag vaknar

• Spindelskratt

Kvällen alla!
    Hoppas ni har haft en bra valborg o 1 maj.
    Själv har vi trixat hela dagen i trädgården har t.o.m fixat en rabatt med blommor :)
    Men  så mkt ogräs o blommor vi har lite huller om buller i gräsmattan tar det ju år o dar att få ordning o reda här *suckar*

Jessica: Tyvärr så är veden vi trodde vi hade inte lämplig att bränna. Det är från tomten som vi huggt ner o fullt med ohyra, rutten o fel trä så det kommer bara att ryka eller inte alls ta fyr. Så igår kom svärfar hit med släpet o hämtade massor som han kan dumpa på sitt jobb på snickeriet. Skönt att bli av med det men guuud så frustrerande.
    Men eldar ni hela huset med vedpanna?
    Vi kör med pellets o har bara ved i brasan på vintern för mysfaktorns skull men det blir ju varmt ändå.
    Jag lovar att skrika till om jag hör talas om billig ved. Förra året köpte vi ett lass på blocket o det var helt okej *tipsar*

Pussel: Ja jag tänkte just att du cyklar med Noah o det ser så mysigt ut med killen därbak. Därför kom tanken på att jag skulle testa med Loke. Ska fixa en bra cykel o allt det där sedan kan vi säkert cykla till stranden till sommaren istället för att gå
    Förresten det var lugnt att du inte kom jag klarade mig själv *S* Kommer du på torsdag?
    Inte många gånger kvar nu som de har öppet, vad ska man göra sedan?

Nu ska jag duscha o sedan kolla Tv i sängen

Svar på tråden Bromölla del III