Inlägg från: Spindelskratt |Visa alla inlägg
  • Spindelskratt

Bromölla del III

Jessica: Hur gick det inatt? Hoppas det gick bra att du får sova ut ordentligt nu.
    Pussel: Ja jag hoppas med korten kommer snart, så som vi slet måste de ju ha blivit bra Jag kikar gärna på erat vigselprogram.
    Är det kyrkan som står för solister? Pris?

Vi funderar på att ha "Du är allt - Shirley Clamp" Tycker den är så fin.
    Skulle gärna vilja att sambons kille spelar ett stycke på gitarr med i kyrkan.

Vår plan är att vi åker till kyrkan ca 2 tim innan vigseln för att fotograferas utanför. Sedan smyger vi bort en bra stund innan gästerna kommer o tar foton i annan bra miljö. Vi ska åka dit o kolla noga var vi vill ta fotona. Den som då kör oss till kyrkan hinner smycka den åt oss, inget svårt alls.

Vi som bara skulle ha något litet ser ut som om vi rasar iväg här med budgeten som vi inte har *S* Nåja, det löser sig det vet jag.

• Spindelskratt

Jessica: Ett tips är att du bara sover ett par timmar nu o sedan sover några ikväll innan du börjar jobba. Natti Natti!

• Spindelskratt

Jessica: Förstår att du är trött o hade jag varit dig så hade jag struntat i kalaset. Du måste klart sova mer än de timmar du sovit. Funkar inte annars för dig inatt. Du kommer att få värsta huvudvärken o gå som i ett töcken. Talar av erfarenhet.

Trollet! VA! Fy...vad läskigt. Hur kan han gå in med nyckel, var får han den ifrån.
    Men minns jag inte fel så hade visst någon här fått nattligt besök.
    Nu gäller det att hålla låst omkring säger jag som bor i hus. Sviterna efter överfallet sitter nog mer än jag tror. Tur att jag har tre hundar här

Stackars liten att ha ont då. Ett tips på lek. Gör ett rum mörkt, lägg er på golvet med massor av kuddar o lek med ficklampa o gör figurer med händerna.
    Vad har hon råkat ut för då?
    Krya på er!

• Spindelskratt

Mia: Ni får skaffa en ordentlig säkerhetskedja om ni inte redan har det. Otäckt med sådana besök ju....

Haha, Loke har backat in ett hörn o är flyförbannad för att han inte kommer loss

• Spindelskratt

Jessica: Du har ju världens bästa jobb ju Man kan riktigt höra hur mkt bättre du mår nu.

Pussel: Usch, vad jobbigt för dig. Jag hoppas verkligen att mamma blir bra igen. Har du provat att googla lite på sjukdomen för att se vad som sägs.

Vi körde nästan till Helsingborg nu ikväll med Zita vovven på 14 år. Hon har ju en tumör i nosen o denna har då spridit sig till andra noshålan, det förstod jag idag när hon blödde från båda sidor, vilket hon aldrig gjort förr. Blödningen stoppades dock av sig själv så vi vände o körde hem igen. Jag vet ju att det inte finns något sätt att få stopp på den.
    Ska ringa Näsum imorgon o få en tid för det som komma ska...
    Men jag är inte redo ännu, men får bli det snabbt nu.
    Har vi tur så var det bara ett blodkärl som brast, igen. Det brukar hända men gå över igen.

Det blir ingen öppna för mig imorgon, vill inte lämna vovven själv så länge.
    Ska gå till BVC med oplanerat då Lokes vita prick/vårta blivit större o han pillar på den så jag vet inte om det kliar eller är nått annat.
    Hoppas de tar emot mig.

Och var är alla andra i tråden ?

• Spindelskratt

Godmorg

Ja man ska nog vara noga med att låsa dörren o ha kedja. Jag vet ju av erfarenhet att hundar inte stoppar dem som vill komma in de skiter i att djuren skäller. De kör sitt race ändå. Så var försiktiga!

Jessica: Det tar nog några dagar att ställa om kroppen igen, men det blir lättare för varje gång du jobbat.

Leon: Ni har verkligen haft fullt upp med både glädje o sorg. Hoppas det går bra nu för er.

Fika tycker jag vi ska bestämma

Igår kväll blödde vovven igen, jobbigt. Men jag vet ju som sagt varför. Måste idag ringa runt o få tag i en veterinär som gör hembesök. Förslag?!

Hur går det för er med träningen o eran diet? Här står det stilla, tyvärr. Måste skärpa mig!

• Spindelskratt

Mia: Tips på rabarber har du här http://www.recepten.se/info/rabarber.html Själv gör jag flera gånger i veckan pajen med kokos. Den är så jättegod. Men jag använder fler rabarber än det står iaf så det täcker botten på formen. Ibland gör jag ett tjockt lager med rabarberna o sedan ett dubblet smulpajs recept ovanpå, lite kanel o det blir mumma

Har hittat nr till Distriktsveterinär ska ringa imorgon o kolla läget.

Leon: Vovven Zita är 14 år o har sedan 4 år haft en godartad tumör i ena nosborren. Denna tumör har gjort så att hon då o då blöder då blodkärlen spricker. Men länge sedan nu. Men för två dagar sedan blödde hon rejält från andra sidan. Vilket då betyder att tumör jävlen har spridit sig till den nosborren med. Hur mkt vet jag inte men tillräckligt för att hon ska få bristande blodkärl o blöda. Jag vet att hon inte lider av det, det gör inte ont känns inte o hon kan andas genom nosen ändå, samt så andas hon genom munnen med.
    Det är alltså inte åldern som kommer ta livet av henne det är tumören som spricker eller gör så hon förlorar för mkt blod. Tyvärr. Det enda jag kan göra när hon blöder är att hålla upp nosen o lägga is på den så blodkärlen drar ihop sig. Hon får dagligen medicin mot det.
    Men nu verkar det som om det börjar gå helt åt fel håll så därför vill jag vara förberedd.
    Tråkigt men jag har inget val...

Gällande vaktandet så kan jag berätta att när jag bodde i Malmö med båda hundarna så ringde det på dörren, 6 vån. Jag trodde det var grannen o öppnar utan att titta i tittögat. Dörren slits upp i in stormar 4 maskerade män. Den ena av den trycker upp en morakniv mot min stupe o två andra sparkar på hundarna trots att de skällde. Tack gode gud för att en granne dök upp på min våning o hörde. Hon vrålade i trappen så det ekade o innan männen stack så fick jag ett knytnäveslag i bröstkorgen.
    Har aldrig varit så rädd som då...

• Spindelskratt

Leon: Jo vadden har jag provat men hon blir som tokig o slår bort den. Igår blödde hon bara ytterst lite på f.m. *peppar peppar*
    Ska ringa Distriktsveterinären snart.

Jo Malmö har många brott dagligen o det var en av anledningarna till att jag valde att lämna o flytta. Inget svårt beslut e.g för vem vill bo där man känner sig otrygg.
    Har ni tränat er hane för att gå till attack?

• Spindelskratt

Då har jag talat med distriktsveterinären. De tar i enbart avlivningskostnad ca 650kr + 600kr för utlägg så totalt ca 1300kr en vardag röda dagar tillkommer en avgift på 4000kr.
    Näsum veterinären tar i avlivningsavgift 500kr om jag tar henne sedan.
    Krematoriet i Malmö tar max 750kr o jag får stoftet samma dag. men då måste jag lämna henne kl 8 på morgonen.
    Har mailat krematoriet i Hässlehom med för att kolla vad de tar.

Fy vad jobbigt att planera sånt här då...
    Usch, vill ju ha kvar henne läääänge till Gråter

• Spindelskratt

mia: Jo det är ju dyrt men vad har man för val. De tar ju betalt efter vikten på djuret.
    Hoppas att hon inte blir jättesjuk på en helg

Ska vi inte fika snart?

Svar på tråden Bromölla del III