Inlägg från: MissGoodie |Visa alla inlägg
  • MissGoodie

Ströbröd?

Kan ströbröd bli för gammalt? Jag har ett paket som gick ut för nästan ett ÅR sen (fast det är helt oöppnat) och brevid såg jag ett paket som gick ut för nästan 2 år sen *host host* (Neeej, jag bakar inte så ofta)
    Nå, det som gick ut för 2 år sen luktade inget konstigt, eller såg konstigt ut. Min fråga är om jag kan använda det oöppnade paketet, trots utgångsdatumet.
    Eller om det finns nåt annat jag kan använda? Jag har inget knäckebröd, som min mamma föreslog... Jag tänkte göra en sockerkaka och då står det ströbröd :/

Tack!

• Svar på tråden Ströbröd?
  • MissGoodie

Hmm... Skorpor, kokos och kakao har jag inte. Men blir det inte... konstigt med mjöl?
    Kanske inte konstigare än med ett år gammalt ströbröd, kanske, haha...
    Men jag frågade sonens farmor också som också tyckte att jag kunde använda det, så länge det inte luktade konstigt eller så. Jag är faktiskt inte speciellt nojjig vad gäller datum annars, men ett ÅR??

Aja, jag testar och låter er veta om vi blir sjuka *skratt*

Tack för era svar!

• MissGoodie

Fragglan - Mannagryn? Åh, det har jag inte... Antar att inte havregryn funkar?

Fast jag testar nog med ströbrödet. Ska kolla hur det ser ut nu :)

Tack igen för era svar :)

• MissGoodie

Nu testade jag med det gamla ströbrödet och det funkade hur bra som helst. Plus att OM det varit någon risk för att bli dålig i magen pga det, så hade det redan visat sig ;)

Men tack vare alla era svar, så har jag en del att välja p åtills nästa gång ;)

Svar på tråden Ströbröd?