• Vos

BF Juli-07 Nr3

Jobbar denna helgen
    Men jag ska bara jobba fyra helger till sammanlagt tills jag slutar jobba Härligt!!!

Har haft datakrångel här hemma och på jobbet under veckan och jag orkar inte läsa allt ni skriver. Men hoppas ni mår bra och att magarna växer så det kankar.... Det gör iaf min
    Ska be gubben ta ett kort och lägga in sen.

Annars väntar jag fortfarande på att få känna bebisen. Med Victor började jag känna i vecka 22 och nu gick jag in i vecka 20 idag så jag får nog vänta lite till.....

• Vos

mammab:
    Var på näringslära kurs nyligen och då fick jag reda på att man ska äta minst ett halvt kilo frukt och grönt om dagen. Om det fanns en övre gräns så sa hon inte det iaf

Mumsa på bara

Ang att gå upp i vikt så liger jag nog på 6-7 kilo nu!!!
    Hua......
    Hur ska detta sluta?

• Vos

Ska till bm imorgon och lyssna på hjärtat
    Läääängtar.
    Victor ska få följa med och lyssna på "hans lillasyster" som han har bestämt att det är
    Nästa gång vill han ha en storasyster!!!!! hur fixar man det?

Ska bli spännande att lyssna, är det höga hjärtljud för tjejer? eller hur var det nu igen?
    Victor låg mellan 135 och 150.

• Vos

tbhm: Håller verkligen med dig.
    Skittråkigt att stå och laga mat hela dagarna, hitta på matsedlar osv.
    Sen kommer man hem och.....................lagar mat!!!
    Tur att man verkligen älskar det annars hade jag aldrig pallat.

• Vos

tbmh: stackars dig, vet att det är skitjobbig.
    Min syster har bröstcancer och går just nu igenom cellgifterna. Jag gråter mycket men vi (jag och syrran) pratar väldigt mycket om det. Hon säger att det är viktigt för henne att få prata på hennes villkor förstås.
    (((kramar)))

teenpregnancy: Min Victor var ett "spybarn", fick byta bodies upp till fem gånger om dagen
    Men jag hade inte köpt så mycket innan så jag fick bunkra upp garderoben. Tänker inte köpa så mycket innan denna gången heller utan köper efter hand.

• Vos

Värst vad lite ni gått upp i vikt......
    Har säkert gått upp tio nu (21+2). Har inte vågat väga mig på ett tag när jag började inse vart det pekade.....UPP!!!
    Gick upp 17 kilo med Victor så jag hoppas gå upp mindre denna gången. Försöker hålla igen på veckorna och unna mig på helgerna bara, käkar frukt och grönt så det sprutar ur örorna snart

Mår så himla bra just nu så jag orkar inte bry mig om vikten, det är sånt tjöt om det jämt, jämt, jämt! Jag vet ju hur det blir efter förlossningen, då vill man bara bli smal igen så då får man kämpa som en blå.

Jag fortsätter att njuta tillen viss grad naturligtvis

• Vos

Våfflor blir det här oxå
    Igår grillade vi och satt ute och åt, underbart skönt.
    Det är grymt väder här nu, vill inte vara inne bara ute och njuta. Nu tar jag och sonen en promenad sen blir det våfflor

• Vos

Har inte heller varit på mvc mer än två gånger ännu. Men vet av erfarenhet att de sista veckorna hänger man där en gång i veckan och sen när bebben har kommit är det bvc en gång i veckan........

Ska snart in till stan (gbg) och käka. Mina föräldrar har bjudit oss på söndagsmiddag på restaurang!!!
    Det ska bli jättegott

Spännande och se var vi hamnar.

• Vos

Vart hos bm idag, mätte magen. Är i vecka 25+5 och mätte 29!!!! Snacka om mage! Måste be gubben ta ett kort ikväll
    Vägde mig oxå, det var ju mindre kul - +10 kilo

• Vos

Håller tummarna för zandrisen, hoppas bebisen får stanna kvar ett tag till.

Appropå nr 2 så gjorde jag det oxå men de torkade bara bort det, helt odramatiskt. Inget att skämmas för, man har ju inte tid att tänka på det riktigt som man kan göra nu innan. När man väl ligger där så är man ju i en annan värld.

Idag frågade en tjej i kassan på ica om det "är dags snart?". Hon blev lite lagom paff när jag sa att det är TRE månader kvar:-O
    Men jag har ju jättemage oxå. Mätte ju 29 cm i vecka 26!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3