• Vos

BF Juli-07 Nr3

Är helt chockad, hur kan man stjäla från en grav????
    Det är helt ofattbart!
    Och dessutom på en barngrav! Det var det värsta jag hört.

• Vos

Sannakaarina: jag hade sf-mått 29 i vecka 25+5! Ska mäta igen på torsdag.

Är trött på alla som ska bry sig. Jag cyklar väldigt mycket och grannarna tycker att jag ska ta det lugnt "tänk på magen". Jag känner väl själv vad jag klarar av, jag får mer ont av att köra bil än av att cykla. Men det är det ingen som tänker på.....

• Vos

Mäter 107 cm idag i vecka 28+2.

Börjar bli nervös för att mäta mitt sf-mått på torsdag eftersom jag var så stor sist (29 cm i v 25+5). Är oxå rädd för att föda ett stort barn.

Psykologen ringde idag, ska dit om en vecka. Hade en förlossningsdeprission efter Victor föddes så jag ska dit i förebyggande syfte. Känns bra. Det var inte roligt, kommer inte ihåg någonting nästan från hans första två månader Men nu ska det gå bra hoppas jag

• Vos

Jen2006: Jag vet, försöker tänka så oxå men tanken på en jättebebis gör mig lite skraj Sen tror jag innerst inne att det kommer gå bra vad det än är för storlek på prinsen/prinssesan.

Teen: stort grattis! Kommer fortfarande ihåg våran bröllopsdag med ett leende

• Vos

Vi har fixat det mesta praktiska: vagn, bilbarnstol, babysitter, babygym, säng & skötbord mm
    Men däremot har jag varit för feg att köpa kläder. Varje gång jag är i stan tänker jag att nu ska jag köpa något litet iaf men nej då.... kommer hem tomhänt.

• Vos

Hjälp vad ni skriver
    Har ägnat minst en timme bara åt att läsa vad ni har skrivit sen igår kväll. Oftast hinner jag bara surfa lite på kvällen efter Victor har nattats.
    Har jobbat (sju arbetsdagar kvar....) sen hämtade jag både Victor och hans kusin på dagis så det har vait high life här till kl 19 då kom syrran och hämtade sin dotter efter att ha varit på Ullared och shoppat. Hon var jättebesviken, hittade nästan ingenting, tråkigt när det blir så.
    Är svintrött nu.......
    Ska se på Desperate Housewifes sen är det natta för mig med

• Vos

Vi drog ner på dagissömnen succesivt. Från en timme till trekvart osv. Det hjälpte, och det blev inte så dramatiskt för honom utan helt plötsligt behövde han inte sova längre utan fick vara med de "stora" barnen och bara vila istället

Vi började med det när han var ca två och ett halvt/tre år.

Lycka till

• Vos

Lycka till zandrisen.

Själv känner jag mig lite deppig idag, känner mig så ful Vet inte riktigt varför. Har gått upp typ 12 - 13 kg så det är inte så farligt men jag har fått MASSA åderbråck på låren Både min mamma och mormor har/hade jätte mycket åderbråck och av tre systrar så ärver naturligtvis jag detta fenomenet......
    Blundar nästan när jag duschar. Tur att jag blir lätt brun så de inte syns så mycket.
    Förlåt, det var inte meningen att klaga men vissa dagar mår man bara skit!

Bm imorgon, är nog nervös för mitt sf-mått. Låg ju på 29 cm i vecka 25+5. I morgon är jag i 28+5, hoppas det inte har vuxit för mycket.

Och så lite glädje (till slut.....): en kompis fick en liten son idag Två veckor över tiden, prinsen vägde 3300g och var 51 cm lång.
    Åhhhh vill oxå ha min bebis

• Vos

Varit hos bm idag. Allt var bra. Mitt sf-mått vaar nu 31 cm fast egentligen var det 30,5 cm men hon skrev 31. Så jag har fortfarande stor mage men den har inte vuxit mer än 1,5 cm på tre veckor så jag planar ut kurvan så att säga. Ska tillbaka om fyra veckor och kolla igen.
    Järnet var på 111 så det blir järntabletter i fortsättningen oxå.
    Hjärtljudet var på 140
    Sen kommer jag inte ihåg mer.... Var såååå lycklig att magen inte hade vuxit mer

Men tjejer................GLASS!!!!! Mmmmmmmmmmmmums
    Jag som försöker hålla mig till frukt på kvällarna, men det blir nog en glass ändå (har en glasstokig man som köper på glassbilen varje vecka, han har tom stamkundskort där )

Nu ska jag försöka läsa igenom lite mer om vad som skrivits idag

• Vos

Mmmmmm åt en tomat
    Vill ha glass
    En tiptop

Måste nog gå och rota lite i skafferiet, alla goda glassar var slut

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3