• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Nu har jag hittat hit jag oxå!

Va mycket ni har skrivit tjejer!

Nu skall jag läsa igenom alla trådar, så man lixom hänger med från starten av tråd nummer 3!

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-02-24 07:58:39 följande:
    ni som har haft moderkakan i framvägg förra grav. minns ni när bebisen började sparka ordentligt alltså så man verklgien kännde på utsidan? ja minns nämligen inte :S
    v26 nångång.
  • Vickyb
    tbmh skrev 2007-02-24 16:50:02 följande:
    annki72: Jag får också jätteont i magen. Det känns som knivstick och ilningar. Men jag antar att det är något som växer där inne . Mår också bäst av att få sitt/ligga i soffan men datorn i knät. Låter jättelat men va tusan jag är ju gravid
    Har oxå fruktansvärt ont, antar att det är lill* som växer och frodas väl.

Hur är det med maten för er?
    Jag kan inte längre äta så mycket för då får jag så otroligt ont i magen och det känns som maten sitter i halsen.. Och då tycker jag inte att jag äter mycket, utan lagom. Får njog börja äta lite och oftare, fast det är så jobbigt nu när man kommit in i en period där man är ständigt hungrig!
    annki72 skrev 2007-02-24 16:45:51 följande:
    tbmh: Tack, ska försöka var lite mer aktiv nu, när jag måste vila mer, får så grymt ont i magen så fort jag håller igång, klarar inte ens gå till affären och köpa lördags godis med barnen, och det är ca 500 m bara.det ända jag inte får ont av är att sitt här framför datan och skriva på FL
    Samma här, när jag gått ett tag så sticks det till i magen ibland.. Undra vad det kan bero på. Foglossningar får jag oxå om jag går en stund, framförallt när jag går upp för backar med vagnen.
  • Vickyb

Linnéa kommer att gå på dagis 15/vecka. 9-14 i tre dagar.

• Vickyb
    Go eftermiddag tjejer.

Idag har jag jobbat för fullt.. och ser att ni har skrivit flitigt idag och igår
    Får läsa ikapp imorgon efter jobbet.. eller kanske ikväll. Just nu är jag så trött och börjar bli hungrig, så jag skall ta och laga lite mat och sen slappa en stund framför tv.n.

Tror att jag kännt någon spark under gårdagen och även lite nu för en stund sen..
    Men vet ju inte om det var det så jag väntar lite med ett glädjetjuuuuuut!

Kram på er!
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-02-26 20:45:23 följande:
    Vet ni vad jag upplevde igår?!Jag höll på å dona i ett förråd och två ggr då jag böjde mig framåt så kändes det PRECIS som om ja fick en pinne HÖGT upp  i magen.Undrar verkligen vad de var?? Om nu bebis sitter med rumpan neråt så är enda ja kan komma på att de skulle kunna vara, bebisen arm eller så.Kändes PRECIS som en pinne.Inte upplevt de här nån gång med de andra i magen. Men å andra sidan så låg dom inte som denna, för deras sparkar å så var utåt magen å inte neråt "fialotta" som denna parvel sparkar Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
    Kände oxå någonting, nånstans nedanför revbenen Men jag vet inte om det var ett slag eller en spark eller om det var något annat.. så jag går fortfarande och väntar
  • Vickyb

Hej tjejer.. Har jobbat idag igen, skall jobba imorgon oxå. Känner att det var ett tag sen man jobbade Är helt slut på kvällarna, somnar jättetidigt varje kväll.
    Har inte hunnit eller orkat läsa igenom, får ta det i helgen..

Har en hemskt trotsig tvååring här hemma med som tar all tid. Hon blir vansinnig när jag sitter här, så jag får respektera det och sitta en stund på kvällen.. Fast då vill jag ju hellst umgås med sambon på vår "lediga tid"

Hoppas alla haft en bra vecka hittills. Det har jag iaf. Underbart att jobba igen.

• Vickyb

Ser att det diskuteras namn

Jag har funderat lite och det är minst lika svårt denna gången.
    Vi bestämde oss inte försen i slutet och även då var vi inte helt säkra på namnen men nu är det det bästa valet vi har gjort.

Namn som jag funderat på är : Neo, Leo, Theo, Milo och en herrans massa andra namn som jag inte kommer på just nu. Namnvalet är svårt.
    Tjejnamn: Wilma, Mathilda, Saga. Tjejnamnen känns lättare

Namnen kommer nog ändras en himla massa gånger innan man kommer fram till det rätta.

• Vickyb
    Prinsessan Zelda skrev 2007-03-01 09:33:02 följande:
    Milla med killar skrev 2007-03-01 09:27:23 följande: Har ni föresten vänta barn försäkring? jag har trygg hansa mammabarn försäkring som är gratis. bli biten: www.monstersgame.se/
    Den försäkringen har jag med !
  • Vickyb
    Trollie skrev 2007-03-02 08:08:48 följande:
    Ni är ju bara barnen tjejer , själv fyllde jag 40 igår, så vi ska födelsdagskalas både i kväll och i morgon puh känns både kul och jobbigt, har bakat och lagat en massa mat, tyckte inte att jag kunde köra på sambons ide att bara bjuda på öl å chips , känns lite konstigt att fixa fest å så vet jag att jag inte får smaka på varken vin eller öl, men det är Pluppen värd flera gånger om !
    Grattis i efterskott.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3