Inlägg från: H e l e n a |Visa alla inlägg
  • H  e  l  e  n  a

BF Juli-07 Nr3

Idag går jag in i v 23 och har dessutom fått reda på att ännu ett par i vår bekantskapskrets försöker bli med barn... Jättekul!!!

Fikade med pappa på stan och pratade lite om namn och sådär... De namnförslag vi har är Hanna/Alice/Ella resp. Alexander/Jack/David. Det jobbiga är familjens reaktioner på namnen. Då sambons mamma tycker jättemkt om Jack tycker hon att Alexander är alldeles för långt(!) etc. Pappa fattade inte ens namnet Jack! Hm? Vi får helt enkelt skita i vad våra resp. föräldrar o andra tycker o säger, men det är svårt ju!!! Ibland tycker jag vissa kan vara lite mer finkänsliga också...

1+1=3 den 29:e juni!!!
  • H  e  l  e  n  a

Hej tjejer!

Har inte varit så aktiv här på sistone, håller just på att slutföra sista praktikveckan på min utbildning (sjuksköterska) och det har varit helt crazy... Dessutom ska jag efter denna vecka sätta igång med c-uppsatsen och min partner har strulat hit o dit o nu har jag fått reda på att hon inte orkar skriva i vår. Får alltså skriva själv! Känns rätt tungt, men jag tänker inte tillåta mig själv att stressa upp mig för mkt över detta!! Vill ta det lugnt o må bra med Bebis i magen ju!

Såg att ni pratade vikt... Imorse visade vågen 71 kilo (v 23+3) och innan grav vägde jag 62-63 (175 lång). Fattar inte varför jag går upp så mkt mer än de flesta andra här!?! Tycker dock inte att jag ser alltför fläskig ut ännu Äter inte så mkt onyttigt heller utan ungefär som vanligt så jag fattar inte riktigt... Kanske lagt på mig massa vätska? Kanske riktig tjockisbebis?

• H  e  l  e  n  a
    Jessa6 skrev 2007-03-06 11:33:01 följande:
    SyrranH. Du hade kasnke inte så mycket övervikt innan garviditeten, vet inte om det beror på det men jag hade väl en 8 kg övervikt iallafall...
    Nä, 62-63 till 175 är ju helt "normalt", så ja, det kanske är därför då... Men blir lite rädd när jag tänker på  att man oftast går upp mest på slutet... Jaja, huvudsaken är att bebisälsklingen mår bra!
  • H  e  l  e  n  a

solstraalen och Vallmar:

Jag kan också få som håll mitt på magen som gör ordentligt ont! Går också öve rnär jag tar det lugnt... Har bestämt mig för att det inte är nåt att oroa sig för. Med tanek på att livmodern är rörlig och sitter fast i dessa ligament så sträcks det både här o där, bara naturligt. Känner du dig väldigt orolig, solstraalen?

• H  e  l  e  n  a
    Vickyb skrev 2007-03-11 20:35:40 följande:
    Någon mer än jag som har fått mer flytningar än vanligt?ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Absolut, mkt mer än som icke-gravid. Eller menar du nu i mitten av grav jämfört med i början? Har varit ungefär samma hela tiden för mig.
  • H  e  l  e  n  a
    solstraalen skrev 2007-03-11 20:57:46 följande:
    SyrranH skrev 2007-03-11 20:32:55 följande: solstraalen och Vallmar:Jag kan också få som håll mitt på magen som gör ordentligt ont! Går också öve rnär jag tar det lugnt... Har bestämt mig för att det inte är nåt att oroa sig för. Med tanek på att livmodern är rörlig och sitter fast i dessa ligament så sträcks det både här o där, bara naturligt. Känner du dig väldigt orolig, solstraalen? 1+1=3 den 29:e juni!!!Nej jag är inte orolig alls, det är bara det att det gör så ruskigt ont imellanåt.Orolig är jag inte för något längre, så de e skönt Känner ju att de onda i magen inte är i bebis liksom Bara jobbgt att de plötsligt kan göra så himla ont.Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
    Skönt att höra att du inte går runt och är rädd!
  • H  e  l  e  n  a

Jag tror att även jag kommer att få lägstanivån. Har pluggat sen hösten -03 (jobbade dessförinnan 7 mån under 2003). Jag antar att det är alltför längesedan för att räknas då??

Min sambo o jag tänkte göra så att vi tar ut så få dagar som möjligt för mig (60 dagar kan man dock inte överlåta så dem tar jag) så kan han vara hemma länge med 80% av lönen. Jag kommer dock vara hemma första året och då ska vi klara oss på hans lön och mina 60x180 kr. Är det nån som ser nåt problem med detta resonemang?? Tycker också att Fk är krångligt... :-P

• H  e  l  e  n  a

VickyB

Ja, som jag fattat det så kan man gå hemma med fp för varsitt barn!

• H  e  l  e  n  a
    Trollie skrev 2007-03-15 11:11:07 följande:
    Hallå tjejer!Har inte FK i erat län föräldrainformationsdagar? Här i Värmland verkar dom köra ca 4st per år i varje kommun. Har inte varit iväg ännu så jag är inte så insatt.Men tvärtemot era erfarenheter så har jag fått jättebra bemötande av hanläggaren på FK, hon hade tom sin kollega att ringa mej och meddela att min sjukskrivningen gått igenom (hon hade själv varit tvungen att vaba), ville inte att jag skulle behöva vänta på beskedet över helgen, tycker jag var jätte gulligt!
    Inte som jag känner till, men dte vore verkligen på sin plats...

Väldigt sött gjort av din handläggare!
  • H  e  l  e  n  a

Åh vad skönt zandrisen!

Ska själv ringa dit nu..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3