• Vicke

BF Juli-07 Nr3

Nu har jag vari hos bm...
    Allt såg bra ut. Bebisen har vänt på sig. Hjärtljuden låg på 150. Mitt hb har höjts till 109 från 93 .. Mitt sf mått är 29. Hade lite äggvita i urinen så det blir lite extra koll på det. Men bebis mår bra!!!!

Exakt 2 månader till 16/7 61 dagar kvar!!

• Vicke
    Hallonfot skrev 2007-05-16 12:33:22 följande:
    Vicke: Vänt på sig så den ligger rätt nu, eller?Helenander: Vad bra. Då ber jag om moderskapsintyget idag (om jag i min virriga gravidhjärna kommer ihåg det) och räknar med att det räcker.
    Ja han har vänt sig neråt så nu är huvudet där det ska. Men det är ruckbart ännu!
    zandrisen skrev 2007-05-16 12:44:07 följande:
    Skönt att allt såg så bra ut!
    Ja men visst! Äntligen var det lite positiva nyheter hos bm. Har ju alltid varit någonting ..
  • Vicke

En bm från speciallistmödravården ringde mig precis. Jag ska få komma dit och få akupunktur för mitt illamående. Har ju mått illa hela graviditeten. Men hon sa att jag inte ska hoppas på för mycket då man igentligen ska ha nålar varjedag kanske flera gånger om dagen. Det hade hon tyvärr inte tid med. Inte jag heller ...

• Vicke

Usch idag är det verkligen ingen bra dag. Så här deppig har jag nog aldrig varit i hela mitt liv. jag ser allt jag borde göra här hemma men jag kan inte. Har inte ens ork att leka med min dotter hon är ju så uttråkad stackarn. Sambon jobbar varje dag så jag är ensam. Nu vill jag att detta ska vara över. Kan det inte gå lite fortare iallfall. Det känns som om jag går under snart. Men det hä är nog en extra dålig dag. Hormornerna har tagit över min kropp.... Skrikandes

Idag är det iallfall 60 dagar kvar till 16/7 och det betyder att min hp börjar idag. Är så tacksam att jag fått det. Tänk om jag vore tvungen att jobba fram till förlossningen det hade aldrig gått. SKa försöka njuta av detta. Ta vara på dagarna jag och Ida har tillsammans nu ara hon och jag. Snart kommer ju lillebror och tar min uppmärksamhet så hon måste dela med sig. SKa bli spännande å se hur hon kommer ta det! Men hon är min lilla prinsessa och kommer alltid att vara det. Är så stolt att hon är min...

Tack för att jag fick skriva av mig. Är så avundsjuk på er som kan njuta utav eran graviditet!

• Vicke

Jag kommer inte heller ha något brev med mig. Hade det inte förra gången heller. Jag har talat om för min sambo hur min önskan inför förlossningen är så han kan prata om jag inte är så mycket att prata med (minns hur det blev förra gången hehe). Vilken smärtlindringjag vill ha och INTE ha kvaddlarna ska jag vara utan denna gång . Sen är jag glad bara bebis kommer ut. De ordnar sig!

• Vicke

Zandrisen; Jadu jag fick kvaddlar förra gången fyf*n säger jag bara. Usch va ont dom gjorde att få. Fick dom då inget funkade längre edan tog aldig på mig. Smärtan gick ut i mitt vänstra ben isället. Så jag fick kvaddlar. Fick dom i värkarna men nej inte igen. Dom var bara hemska att få. men sen finns det ju dom som tycker att kvaddlar fungerar hur bra som helst. Men jag vågar inte testa dom igen....Fundersam

• Vicke

Nej dom flesta har ju dåliga erfarenheter utav kvaddlar. MEn jag vet olk som tycker dm varit fantastiska Förvånad.. Vilket jag inte kan förstå!

• Vicke
    zandrisen skrev 2007-05-17 21:47:10 följande:
    Vicke och Beckah, ok, då är det out of the question iaf... Har egentligen aldrig funderat på det, men är ju alltid bra att kolla upp de alternativ som finns...
    Precis. men nu vet du hehe!!!
  • Vicke

Lååånga 30 sek speciellt när man får fyra st... Men det är säkert olika!

• Vicke

Go kväll på er!
    Jag funderade på vad bebisen gjorde idag i flera timmar hade jag en konstig värk i magen det ilade som tusan neråt. Jag trodde faktiskt ett tag att det var på riktigt. Men jag låg i soffan och hade ont ett tag sen gick det över. Bebisen kasnske borrade ner sig lite. Inte vet jag men ont gjorde det!

• Vicke

Nej jag tycker inte heller man ska köpe en begagnad. Då ska man nog helst känna personen man köper den utav. Vi köpte en ny på babyproffsen för 995kr!  Vissa begagnade på blocket går för mer n en ny...

• Vicke
    Pusselbiten86 skrev 2007-05-18 21:23:00 följande:
    VickeVilket var de för 995 Va de rea elller?
    Jadu det var en britax (stavning?Generad)... Den kostar mer annars. Men det var ett erbjudande på babyproffsen. Dom har sånna erbjudanden ganska ofta.
  • Vicke

Har också tråkigt idag. Sambon har åkt och fiskat med en kompis så han blir borta hela dagen. Han harjobbat hela veckan vi har inte sets på en evighet sover bara ihop. Trist! Min dotter är uttråkad men det regnar ute så jag vill inte gå ut. vet inte vad vi ska hitta på idag ...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3