• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen

Angående VIKT, så är jag i v33, har gått upp ca 23kg.

Hoppas de går bra för zandrisen *håller tummarna*

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • Hallonfot

Monnie: Vilket underbart hus. Ska hålla tummarna för att ni får det!

Jag har gått upp 12 kilo och är i vecka 30...

• Hallonfot

*Kramar om Zandrisen och håller tummarna för att det går bra*

• Helenander

Just det ja, vikten, jag har inte gått upp någonting och är i vecka 29. Är visserligen inte riktigt sant, har gått upp fyra kilo sedan årsskiftet men gick ner dom i början av graviditeten så jag ligger på +-0 om man jämför med innan. Har en del att ta av så det är väl därför jag inte går upp så mycket antar jag. Förra gången gick jag upp 9,5 kilo, den här gången vägde jag dock fyra kilo mer till att börja med så jag väger samma nu som då i vecka 29.

• Vickyb

*Håller tummar för Zandrisen*

Hoppas den lille vill stanna kvar ytterligare. *Kramar!

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • mrsbygg

morrn morrn...här ilas det fortfarande..gör inte lika ont längre me d är bra obehagligt...

idag ska ja försöka ta mig ner på stan med min mamma..ser rätt skoj ut, hon har problem med ryggen och höften sen innan, och så lunkas ja fram med foglossning. ser skoj ut när vi går tillsammans i snigelfart å beklagar oss...

ska kolla på lite skit till lägenheten! behöver lite inspiritation..

nehe frukost!! äntligen köpt hem mjöl å lingonsylt så d blir havregrynsgröt...så jäkla gott..hehe ja är knäpp!

• Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-05-10 07:47:39 följande:
    morrn morrn...här ilas det fortfarande..gör inte lika ont längre me d är bra obehagligt...idag ska ja försöka ta mig ner på stan med min mamma..ser rätt skoj ut, hon har problem med ryggen och höften sen innan, och så lunkas ja fram med foglossning. ser skoj ut när vi går tillsammans i snigelfart å beklagar oss...ska kolla på lite skit till lägenheten! behöver lite inspiritation..nehe frukost!! äntligen köpt hem mjöl å lingonsylt så d blir havregrynsgröt...så jäkla gott..hehe ja är knäpp!
    Morrn morrn.

Gick förbi havregrynshyllan på ica häromdagen.. Det luktar gudomligt!
    Men jag vet inte om jag riktigt vågar köpa hem gryn just nu. Var inne i en period för ett tag sen där jag bara gjorde negerbollar Kunde äta upp en hel smet själv under en kväll.. Innan ja blev gravid åt jag ofta havregrynsgröt med sylt. Tror jag skall börja med det snart igen..

Snart skall vi iväg och springa lopp med lillan på dagis.

I eftermiddag är det dgas för ännu ett BM besök, + läkarbesök.
    Ringer och avbeställer akupunkturen idag.. och sjukter upp det lite.
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • SannaKaarina

halvblod min BM har dreads och hon är då den bästa BM man kan tänka sig. och så är hennes frisyr jäkligt läcker :)

du kommer bli en suverän mamma att våga ha en annorlunda och egen stil är starkt strunta i dom där avundsjuka som inte vågar uttrycka sig själv utan måste klanka ner på dom som vågar.

din stil kommer säkert lära ditt barn att det är ok att vara den man är.

• mrsbygg

okej jag skoja bara...gör visst ont fortfarande...
    bäbisen måste komma åt nån nerv eller nått..sen trycker d mog tarmen känner ja oxå..
    fast d har den håll på länge med å sprakt mig i röven! skit unge!