• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Giafia

Min bm tror att det är killen som "styr" när bebisen skall komma till världen. dvs i vilken tid han är född
    Ni som fått barn tidigare har ni koll på när pappan är född och hur stämmer det med när barnen är födda?

Jättefin bild Mammab:)

• Prinsessan Zelda

men vi pratar ju önskningar nu ju. önskevikter, önsketuttar har pratats en del om oxå . önskeförlossningar, önskeamningar osv. men jag behöver inte diskutera ämnet längre

Jag har börjat bli så där att jag vill boa och ha mig här hemma. sa till sambon igår att jag vill ta ner spjälsängen från vinden, gå igenom kläder mm. Han bara: suck, kan du inte städa och fixa sånt som behövs istället, typ tvätta fönster. Nä, men det känner jag ju inte för

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Theresa1

Zelda: Jag har sorterat max bebiskläder ca 10 ggr i olika högar... Olika teman varje gång Sist var det vilka kläder som passar både tjej o kille... Marcus tycker att jag kan sortera de 5 svarta sopsäckar som ligger inkastade i förådet med mina egna kläder istället... Men det är ju inte nå mysigt så det vill jag inte.

• Prinsessan Zelda

nä precis. jag har gått igenom och ska tvätta mina gamla klänningar från när jag var liten. och vi vet inte ens vilket kön det blir
    men de behöver ju fräschas till ändå, även om de bara ska ner i påsar igen

• Prinsessan Zelda

hittade också några rosa sparkbyxor som jag haft osv....suck. nu måste det ju bli en tjej. blir det en till kille får vi låtsas att det är en tjej, ingen får se honom naken helt enkelt

ha ha.. nä, jag blir lika glad vilket som.

• Beckah82
    Lite gravhormoner i tråden månne

Jag är minibröst och inte nog med det...sen jag fick Victor och ammat färdigt nyss 16 år gammal så har de varit tomma småååå platta påsar fyllda med bristningar.

Inte det snyggaste att kika på och de matchar absolut inte min kropp i övrigt med jätterumpa och breda höfter.

Men inte fan blir jag ledsen heller när andra gnäller över att de har så stora bröst. Visst önskar jag att jag hade bröst men jag skäller ju inte ut de som HAR bröst och vill bli av med dem. Det är ju inte deras fel att jag inte har några.

När det gäller utseendet så är det bara att acceptera att alla ser olika ut och de flesta är missnöjda med NÅGOT. Antingen lär man sig leva med det eller så kommer omgivningen bli lite trött på en i längden

Hoppas ingen blir ledsen
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • hugoboss

Hej !

Jisses vad skönt det är att vara ledig. Känner mej jättesliten "redan" och är "bara" i v32.
    Verkar som om det kommer att bli 2 låååånga månader kvar att vänta.

***** Barn är meningen med livet *****
  • Mjukis82
    Beckah: Rolig dröm! Dock besviken att jag inte var med på listan!

Rullgardin: Vi har gjort 3D/4D-UL och betalade 1400 danska för det (ca 1750 svenska)

Theresa: Håller tummarna för dig! Ang. igångsättning så sätter dom OFTAST inte igång förrän 38+0 (här i Helsingborg iallafall)

Sol: Hur gick det med dietist? Har du varit hos ngn än?

Ang. vikt: Jag är definitivt md... har dock betydligt fler kilo än de flesta här verkar det som... vill iallafall ha gått ner 40 kg tills nästa sommar (ska ju gifta oss då). Känner mig som en jätte när ni andra pratar om era kilo Ska skriva in mig på viktväktarna den 20/8...
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Helenander
    Beckah82 skrev 2007-05-21 16:17:28 följande:
    Hoppas ingen blir ledsen
    Inte jag i alla fall Gillar inte att prata vikt men jag har kommit upp i den åldern att jag vant mig vid min kropp och inte bryr mig lika mycket längre, det är sådan här den är, överviktig, breda höfter, fyrkantig häck, enorma bröst och sladdriga armar, det enda jag är relativt nöjd med är midjan som är rätt "smal", jämfört med resten då Men då har jag ju bullar ovanför och nedanför den istället... Gillar faktiskt att vara gravid för det är de enda gångerna jag känner att jag kan ha i princip vilka kläder som helst, oftast är det magen som sätter stopp (överflödet på bakdelen ser jag ju inte lika lätt ) men nu är det bara roligt att sätta på sig kläder som visar magen tycker jag.

Jag tror att det är så att alla är olika och få personer är helt nöjd med allt, jag skulle gärna se ut som Beckah, Zelda mfl men jag kanske har något som de skulle vilja ha istället. Mina bröst är dock inget att ta över, orsakar bara besvär med rygg och kläder. Opererade bort 1/2 kilo på varje när jag var 17 år men till skillnad från rullgardinsflikkan är jag inte begåvad med att brösten försvinner när jag går ner i vikt, går jag upp ökar dom, går jag ner minskar de inte. Kanske roligt för de som inte är med om det men jag är inte lika förtjust i den utvecklingen
  • Lindisen81

jag lägger mig i "orka-inte-bry-mig-facket"!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jag vill bli tjock å glad å ösa i mig kexchoklad! ha ha, nä men bara man mår  bra å trivs me sig själv!! en del har lättare att gå ner i vikt, andra inte, en del har lättare att gå upp i vikt!! thats life lixom! kan vi lägga ner viktsnacket? kanske öppna en till tråd med bara viktprat?? he he! nu ska jag laga fet mat med bacon, matlagningsgrädde å grejer och avsluta det hela med ett gäng bullar!!

• Theresa1

Mjukis: Jag tänkte också skriva in mig på VV så vi kan ju peppa varran. Det kommer att gå bra

Max tappade en balong så den drog upp i himlen (dock ej på Isabelels födelsedag) men när han blev lite ledsen så sa jag att Isabelle kunde få den för hon är en bebis stjärna o hon har fyllt år. "Ha kalas?" frågade max. Ja hennes mamma o pappa hade ett kalas sa jag, och isabelle hade ett eget kalas med sina ängla kompisar i himlen sa jag o tänkte att det inte fastnade så där jätte mycket...
    Sen var det en annan unge som tappade sin ballong vid Mc Donalds i torsdags, Då sa max: Mamma, gör inget, ibabel få den. Fan va smarta de är!!! det var ett par dar emellan

• Beckah82

NY TRÅD NY TRÅD NY TRÅD NY TRÅD NY TRÅD!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m21018566.html

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Vickyb
    Theresa1 skrev 2007-05-21 13:46:46 följande:
    tack Mammab.Jag jick precis förbi hallspegeln o upptäckte att jag är ENORM!!! Vem/Vilka är med o peppar varran för en massiv (sund) viktminskning när detta är över??Jag SKA ner till 55-60 igen... Så är det bara! Sen kan det få ta ett tag det gör inget bara det går åt rätt håll
    Jag e med!
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Tania

• Vickyb
    Angående vikt..

När jag träffa Micke vägde jag 62.
    Gick upp 6 kilo på ganska kort tid och vägde då 68.
    Blev gravid med Linnéa och slutade på 82 kilo.
    Gick ner dom och hamna på 63-64 kilo.
    Inskrivningen vägde jag 65.
    Och nu sista mätningen hade jag gått upp 9 kilo och väger 74 kilo.

Mitt mål är först 65 och sedan vidare ner till 62-60 Kilo.
    Där nöjer jag mig..!!
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Tania

Vickyb: Vi har en ny tråd... ingen är kvar här.

Kolla länken ovan!!
  • Hallonfot

Jag vill också vara med i viktkampen. Vägde några kilon för mycket redan innan jag blev gravid så jag är helpeppad! Får bli bra mat, promenader och träning när man får börja med det (är väl när bebisen är 3 månader).