Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

BF Juli-07 Nr3

Alla runt omkring oss får samma kön på sina barn. Bara i vår korsning där vi bor får alla pojkar. De i grannhusen har 2 pojkar, 2 pojkar, 3pojkar osv. Så vi får se om vi bryter det eller inte

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda
    Vickyb skrev 2007-03-26 10:02:55 följande:
    Vad tycker ni om att man sätter barnen på en barnstol, mitt på golvet när dom gjort något dumt? Vrider på äggklockan på 2 min så får dom sitta där tills klockan ringer!? på dagis!Hur hade du som förälder till ditt barn ställt dig till detta? ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    det beror på barnet ifråga, om det förstår varför osv. till små barn tycker jag det finns mycket bättre metoder. överhuvudtaget finns det bättre sätt än skamvrå till barn. skamvrån är en sista utväg så att säga, om inget annat hjälper.
  • Prinsessan Zelda

och som andra har sagt ska inte skamvrån vara mitt i centrum för beskådning av andra. För vissa barn kan det bli en bekräftelse på hur "dumma" och jobbiga de är, om de hamnar där ofta alltså. Men att få gå undan för sig själv om man är hysterisk eller arg och slåss osv är en annan sak.

• Prinsessan Zelda

har inte svullnat nåt än. men mot slutet av förra grav så blev fötterna lite svullna. skönt att det är sommar snart så man kan gå barfota.

• Prinsessan Zelda

vet inte hur det stämmer. men min bm sa att det är ovanligt man får havandeskapsförgiftning igen om man haft det en gång. Av alla hennes gravida mammor hade ingen fått det mer än en gång.

• Prinsessan Zelda

jag är också B rh+

Vicke. drick jättekallt och sött, typ söt kall saft så brukar det röra sig i magen. Socker och kyla får de att dansa

• Prinsessan Zelda

bara för att det är vattenbaserat betyder inte det att det inte finns kemikalier i. Man vet helt enkelt inte om det är skadligt och därför går man ut med att det är bäst att inte utsätta sig.

• Prinsessan Zelda

nej, hittar inte heller nåt på nätet om det. Men jag läste också en artikel nyligen att man nu kommit på att man ska undvika även vattenbaserad färg. Kommer ej ihåg var jag läste det. Antingen nån mamma/gravid tidning eller typ dn eller nåt.

• Prinsessan Zelda

ja, jag tror inte det är så jättefarligt med vattenbaserad färg. men jag vet själv att färg kan vara skadligt. jag kan inte måla med oljebaserad målarfärg, då får jag ont i halsen. jag kan få det även med vattenbaserad om jag är för nära och inte får tillräckligt med frisk luft.

• Prinsessan Zelda

jag ska försöka få havandeskapspenning från ca 10 juni och framåt, annars tar jag semester.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3