• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

mrsbygg skrev 2007-03-14 17:41:13 följande:
    mrsbygg skrev 2007-03-14 16:33:41 följande: suck..verkar inte få ut nån sjukpenning för jag inte har något sgi...så ja får gå utan inkomst tills bäbisen ploppar ut å man får fp!nej nu ska ja fortsätta me maten!! Hur mycket kommer du att få i fp? (om man får fråga) Har suttit i telefonen idag med FK och kollat vad jag kommer att få i fp. Dom kunde inte räkna ut något sådär nu, men det låg iaf på lägastanivå 180 kr om dagen! Och så mycket som jag har slitit och jobbat så har det inte höjts ett gnutta. Jag hade tjänat 72.000 förra året, och hade jag tjänat 12.000 .- mer så skulle jag få 181 kronor. Det är skrämmande!!Har tappat sugen helt och hållet efter detta.. tänker fan inte jobba ihjäl mig om jag ändå inte får högra fp än nu. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღjag får lägsta nivå i fp..har inte direkt jobbat så mycket så..sen får ja inte behålla mitt gammla sgi, för jag har inte anmält mig sjuk å bla bla bla..fatta inte allt. så jag får gå utan pengar.men men jag är van. drygt bara för vi har så mycket räkningar å skulder framför oss just nu och ja kan inte bidra me ett skit..
    Ja jag kommer nog oxå eventuellt få lägastanivå..
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    jennsans skrev 2007-03-14 18:07:12 följande:
    hur länge måste man ha jobbat (o hur mycket) för att få högre/högsta FP?? jobbat 100% sedan september 05
    Dom går ju på din årsinkomst om jag inte är helt ute och cyklar. Sen vet jag inte hur dom räknar ut. Har för mig att du får 80% av din lön.
    Eftersom jag bara är timvikarie så skulle jag behöva jobba 6 månader, eller vara tvungen att ha ett vikeriat i 3 månader.. har för mig att hon sa något sådant.
  • Vickyb
    jennsans skrev 2007-03-14 18:18:26 följande:
    borde iaf få full FP från min lön räknat då.. eftersom jag jobbat i 1,5 år nästan 2??
    Ja det tror jag att du skall få.
  • Vickyb

Ja jag har inte råd att gå hemma och bli sjukskriven Måste jobba hur förbannat ont ryggen gör ändå. Visserligen jobbar jag bara som timvikarie och det kan gå ett par dagar innan dom ringer, ibland ännu längre. Måste försöka komma upp i en årsinkomst på iaf 100.000 kr innan mammaledigheten då får jag iaf ut lite mer än 5000 kr. Nu är jag uppe i nästan 80.000 så 20.000 kr till hoppas jag lyckas få ihop iaf! Men men.. vi får väl se hur mycket ryggen pallar, har ju som sagt ett par månader på mig.
    4200 kr (ca) till 5000 kr (ca) kommer att göra väldigt mycket i våran ekonomi.
    Synd att man inte kunde fiffla med årsinkomsten!

• Vickyb
    Vallmar skrev 2007-03-14 18:57:39 följande:
    Hej Svejs... Nu har jag jobbat 10 timmar varje dag den här veckan...Orkar inte längreJag ska skicka in ansökan till hp nu så jag får gå snart!!Usch det bara vänder sig i magen när jag läser om förlossning. Vill egentligen inte föda, som om jag kunde komma undan. Har kräkfobi o det blir ju inte bättre av att syrran sa att hon kräktes hela tiden. Jag o sambon ska iaf gå på profylax i slutet av april, såg att det är  några andra här som ska göra det också. Blev rekommenderad av en kompis att det ska vara jättebra.Jo tack fk o fp, tycker att det är helt krångligt. Fattar inte hur man ska kunna göra veckoscheman o välja o spara dagar vissa veckor å andra inte.
    Jag spydde många gånger i lustgasslangen Usch och fy.
  • Vickyb

Gomorgon tjejer!

• Vickyb
    Tindrasson skrev 2007-03-15 08:44:31 följande:
    Jag jobbade 3 dagar förra året. Så jag hoppas dom inte tänker räkna ut min fp efter a-kassan. Tror dom brukar vara snälla o räkna efter den inkomst som var högst eller senste jobbet du hade.Tur att man har haft fast tjänst en gång i tiden i så fall. Hoppas dom räknar efter den i så fall. V.24 med tvillingar
    Jag stämplar med alfa-kassan dom dagar jag inte jobbar och det räknar dom inte som inkomst/årsinkomst. Men jag vet inte hur det är med a-kassa eller om det är likadant där.
  • Vickyb
    JoNaLi skrev 2007-03-15 10:24:50 följande:
    Hur delar ni era dagar med era sambo/man ja eller om ni bor isär med pappan? Delar ni hälften heälften eller ger han er sina dagar?"min" vill ha hälften av sina dagar.. så om jag räknat rätt så får jag återgå till jobbet igen när bebben e 6mån.. jobba fullt. Är såååååå SUR för detta.. vill juh inte börja jobba igen till JUL!!! vilket det nu blir om han nu vägrar ge lite av sina dagar till mig.. *suck* Ibland önslar jag att jag vore HELT ensam så jag slapp bråka med honom om sånt..Men men.. ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    Vi skrev över hans dagar till mig, förutom dom 60 eller 90 dagarna som inte går. Det kommer vi förmodlingen göra denna gången oxå. Sen är det ju bara till att föra tillbaka om han känner att han vill vara pappaledig. Det kan hända att jag börjar jobba lite på timmar efter 6 månader och då får ju han ta ut pappa ledighet. Vet inte riktigt hur vi kommer att göra ännu.

Någon som vet om detta fungerar?
    Nu till sommaren har jag tänkt om att han tar ut pappaledigt/fp från dom dagarna från Linnéa, kan jag då samtidigt gå hemma och vara mammaledig med syskonet? Någon som vet om man kan göra så? Jag hade tänkt mig att han tog långledigt i sommar..
  • Vickyb
    LindaoJohan skrev 2007-03-15 10:50:39 följande:
    måste fråga! fick ett papper från fk med någon slags uträkning; ersättningsnivå med sjukpenningnivå=426:-/dag med lägstanivå 180:-/dag..... jaha sedan då.? när tar man ut lägstanivå, och när tar man det andra? www.lindisen.bloggagratis.se
    Jag kommer inte ihåg antalet sjukpenningsnivå dagar man har.. men har för mig att dom sista (60) eller 90 dagarna är lägstanivå.
  • Vickyb
    SyrranH skrev 2007-03-15 11:09:35 följande:
    VickyBJa, som jag fattat det så kan man gå hemma med fp för varsitt barn! 1+1=3 den 29:e juni!!!
    Okey. Va skönt isf!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3