Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Skönt att det gick bra JoNaLi var det inte svårt med CTG? jag gjorde förra veckan men liten blev sur hela tiden och flyttade på sig så jag fick hålla fast plattan så inte hjärtljuden skulle försvinna.

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82

JoNaLi; hehe ja det blir spännande att få veta se om du såg rätt på könet också men jag skulle gissa att snoppen kan vara vad som helst, en navelsträng, en skugga, en blygdläpp, klitoris osv...tänk på att där ska vara en pung också som brukar vara rätt stor i vattnet

Skitsvårt att se skillnad men på de bilder jag sett så är det kombinationen snopp+pung som avslöjat. Bara en snopp ensam känns otryggt.

Tur att du inte behöver vänta så länge 10 dagar bara

• Beckah82
    Här är det tjejnamnet som krånglar...

Pojknamn har vi haft klart i flera månader: Alvin. Så självklart är det en tjej bara för det *suck*

Bebis har hetat Hedvig, Edith, Frida, Josefin, Emeline, Mileah...

Nu är budet lagt på Alva...fast jag vill hellre ha Alveline (uttal: Alvelinn alltså samma som Celine) men sambon gillar inte Alveline, bara Alva och ja, det duger...ganska fint men jag känner mig ju inte supernöjd...

Tycker det är lite FÖR vanligt nu för tiden med Alva och lite för kort...speciellt eftersom hon ska heta Ris i efternamn...då kunde hon ju få lite längre förnamn...

Vi får väl se...kanske är det så att det är en pojke ( 10 % chans ju) och då är namnet solklart
  • Beckah82
    Calylite skrev 2007-04-03 12:03:19 följande:
    Alveline heter min brors tjej här på FL... Slår knut på tungan så de skulle fetgåbort här Bilbarnstol ja, ja måste ta mig tid och skriva upp på IF när vi ska ha våran någongång, man skjuter på de hela tiden Sälja det baskade akvariumet med som bara står och tar plats nu, behöver de utrymmet till spjälsängen.
    Är det din svägerska?! Hehe

Två stora pojkar och en liten tös?
  • Beckah82
    SF-mått

Måste bara fråga...för jag är nog knäpp...

Alltså i vecka 20 nådde livmodern till naveln. BM mätte aldrig utan klämde bara och bekräftade att jag känt rätt.

I vecka 23+6 så både kände hon och mätte och då var det 24 vilket stämde utifrån naveln för det var ca 4 cm ovanför naveln och jag hade mätt det till ungefär 20 i vecka 20.

Nu när jag kollar själv  så är kanten mellan revbenen, uppe vid (bröstbenet?) alltså låååångt upp. Jag mäter det till 31...men inte sjutton kan det stämma?

Jag måste mäta fel eller känna fel eller vad gör jag...det är ju helt galet...det kan ju inte vara 31 nu?

Någon fler som smygmätt och blivit förskräckt? (och sedan mätt ordentligt hos BM och blivit lugnad...)
  • Beckah82
    Jen2006 skrev 2007-04-03 13:31:18 följande:
    Beckah: Jag har för mig att du är en vecka längre gången än mig (jag är v 26+1) så det är kanske inte helt omöjligt med sf på 31...
    26+4 är jag.

Fast jag hade 24 i 23+6

Men förmodligen är det bara jag som mäter fel ingen fara

Solstrålen: ja precis vid SD är det lättare att känna.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3