Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Natti natti

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    Norrbagge skrev 2007-05-21 01:47:11 följande:
    Beckah: vaffan det är ju dessa jävla satans helvetes "ryckningar" å pirr å KRYYYP i benen å kroppen som gär att jag inte kunnat somna på typ 2 veckor snart.Kan inte somna på dagarna, kan inte somna på kvällarna, kan inte somna på nätterna.. jag blir fan galen snart!Jag hatar verkligen att vara gravid just nu, enbart för att sömnen e så fucked jävla up.Ge mig LERGIGAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!
    OJ! Ja då kanske det inte är tablettens fel att jag har så. Tvärt om kanske det är pga tabletten som jag inte har det så ofta

Skönt iaf att någon kände igen sig haha...jag började känna mig crazy när jag skulle beskriva.

Hur som helst: varmt bad funkar
  • Beckah82

Usch då...dax att du lyckas sova ett par timmar nu när du snart ska upp igen ju!

Nattiskramis

• Beckah82
    L2K skrev 2007-05-21 10:12:42 följande:
    Nej, inte jag. 2004 förlorade en av mina bättre vänner sin son 13 dagar gammal. Då va jag nygravid. Halvvägs i den graviditeten fick min son sin bror som fick en stroke i samband med/ eller precis efter förlossningen och låg för döden innan det vände. 2005 förlorade samma kompis ytterligare en son, 12 dagar gammal. Idag har hon däremot en dotter på ett, så det har vänt för dom iaf... Förra året förlorade min allra bästa vän sin son i magen i v33. Så det har varit ganska tungt. Tre barnbegravningar på tre år. Och ju längre denna graviditet går desto mer tankar smyger sig på... Hoppas ingen tyckte att det va allt för jobbigt att jag skrev allt det här i tråden... Vill inte oroa nån med mina erfarenheter!!!!!!!
    Jasså det är en vän till dig? Privat eller på nätet?

Jag har en fundering som jag naturligtvis aldrig skulle såra henne med att fråga henne personligen men du kanske vet?

jag undrar hur man tänker, när man röker, barnet dör o psd, man blir gravid igen och röker och barnet dör i psd och man ändå röker nästa graviditet.

Om du vet får du gärna förklara för jag har undrar detta ända sedan förste pojken, R, dog.

Det låter kanske konstigt att fråga, men det är alltså inget försök till påhopp. Jag undrar uppriktigt hur man tänker. För det måste ju finnas en förklaring.
  • Beckah82

Jag fick en lista i huvudet faktiskt i natt i någon märklig dröm eller något ordningen på de 5 första bebisarna! Alla grabbar dessutom!

1. Solstraalen, pojke
    2. Zandrisen, pojke
    3. Annki72, pojke
    4. Beckah82, pojke
    5. Mammab, pojke

Datum fick jag inte tyvärr

• Beckah82
    tbmh!!!

Glöm inte att göra en ny tråd innan onsdag för då går den här ut
  • Beckah82
    Milla med killar skrev 2007-05-21 12:48:18 följande:
    men Annki72 väntar väl tjej va på "riktigt"
    jag har också för mig att det är en tjej hon väntar hahaha men ja...så sa min dröm
  • Beckah82
    Nathalie009 skrev 2007-05-21 12:55:04 följande:
    ja d återstår att se vilka som kommer sist i denna tråd :P
    Min syster var en av de allra sista i BF november -05 -tråden. Det var påfrestande och jobbigt. Alla som redan fött hade ju fullt upp med bebisarna så de skrev nästan aldrig. Kvar var bara några få desperata förlossningsteckens letare

(hon var beräknad 24 november och fick 6 december)
  • Beckah82
    Lite stjärntecken...

Tvillingarna, Kräfta, Lejon

Det är dem vi har att "välja" bland. För Jungfru är inte förrän typ 24 augusti och då ska ju alla ha fått.

Jag har redan ett lejon och det känns ganska omöjligt för då får jag gå typ 4 veckor över tiden

Jag hoppas på Tvillingbebis 21 maj-20 juni  men annars får det väl bli en liten kräfta

Kombinationen Merkurius, föränderlighet och luft är egentligen ingen kombination utan snarare en sammanslagning av tre liknande element. Rörelse, kommunikation, kvickhet, intelligens och anpassningsbarhet tillsammans ger en sådan hyperaktivitet att dubbelnatur är omöjlig att undvika. Tvillingen har troligen flera projekt, yrken eller kärleksaffärer på gång samtidigt.

Tvillingen gillar att resa och att uppleva nya saker. Han är snabbtänkt och en mästare på att prata, övertala och debattera. Han har dock svårt att alltid behålla samma ståndpunkt och åsikt.

Tvillingen ogillar regelbundna vanor och kräver omväxling. Rastlösheten kan utåt ge sken av lynnighet och ytlighet, men det är bara för att allt går så mycket snabbare för tvillingen, som i sin tur tycker att resten av världen rör sig sakta.

Element: luft Kvalitet: föränderlig Polaritet: positiv
    Nyckelord: Merkurius, mångsidighet, kommunikation, händighet, nyfikenhet, rörlighet, söndag, torsdag och kvicksilver.
    Positiva karaktärsdrag: formbar, självständig och kommunikativ.
    Negativa karaktärsdrag: lynnig och känslokall.
    Människokroppen: händer, armar och skuldror.

Förr i tiden ansågs människornas själar härstamma från kräftans stjärnbild. Månen härskar över kräftan, och moderlighet och beskyddande är centrala begrepp för honom. Han sätter ofta hem och familj i första rummet. Detta är kräftans sätt att tänka och han kan mycket väl betrakta sin arbetsplats eller sina vänner som sin familj som han beskyddar.

Känslighet och impulsivitet är också centralt för honom. Till det yttre kan kräftan verka hård, men i själva verket är han oerhört känslig. Ibland gömmer han sig bakom sitt skal, när känslorna blir för starka. Liksom krabban är han en tapper krigare när han eller de han beskyddar är i fara. Ibland kan dock krabbmentaliteten få honom att röra sig i sidled.

Månen och månadens cykel har en viktig betydelse för kräftan. Lynnighet och månens dragningskraft kan både inverka gott och ont över honom.

Element: vatten Kvalitet: ledande Polaritet: negativ
    Nyckelord: Månen, intuition, anpassning, känslighet, impulsivitet, hem, familj, minne, metallen silver och lördag.
    Positiva karaktärsdrag: varsam, försiktig och har stark släktkänsla.
    Negativa karaktärsdrag: lättrörd och överaktiv.
    Människokroppen: mage och bröst.

Lejonet har länge varit en kraftfull symbol för människan. Tapperhet, mod och ädelhet förknippas gärna med lejonet, och dess forntida betydelse kan vi bara ana, till exempel som förebild till den Egyptiska sfinxen. Lejonet ser sig själv som ledaren och kräver att bli placerad i toppen, både socialt och arbetsmässigt.

Lejonet har ofta ett storslaget sätt, men uppskattas ändå då han är generös och varmhjärtad. Stoltheten och attityden kan dock ibland resultera i ett slösaktigt beteende. Stoltheten kan också göra det svårt för honom att ändra sig när han väl har fattat ett beslut eller skapat sig en uppfattning om något. När han råkar på motstånd eller blir attackerad så ger han inte vika en tum.

Element: eld Kvalitet: fast Polaritet: positiv
    Nyckelord: Solen, skaparkraft, styrka, faderskap, kunglighet, mod, ledarförmåga, metallen guld och lördag.
    Positiva karaktärsdrag: självhävdande, generös och ledartyp.
    Negativa karaktärsdrag: arrogant och makthungrig.
    Människokroppen: hjärta, rygg och hals.

• Beckah82
    TVILLINGBABYN 22 MAJ - 21 JUNI

Med din Tvillingbaby får du fullt upp. Han gör sig hörd praktiskt taget hela tiden med små lustiga, ofta härmande läten. Han är otroligt nyfiken på allt och alla och vill för allt i världen inte missa någonting. Därför är han också väldigt rastlös och har inte tid att stanna länge på ett och samma ställe. Det ska vara omväxling och nya saker att leka med hela tiden.

KKRÄFTBABYN 21 JUNI - 22 JULI 

Kräftbabyn är full med starka, varma känslor redan från start. Han knyter genast till sig sina föräldrar och verkar ha det hur mysigt som helst. Kräftan tar gärna all din uppmärksamhet och vill gärna bli bortskämd, men lika mycket som han tar ger han också igen med märkbar uppskattning och massor av värme och kärlek.

LEJONBABYN 22 JULI - 21 AUGUSTI

Lejonbabyn vill hemskt gärna bli ordentligt bortskämd och ha precis all uppmärksamhet. Det är ett ståtligt barn som tidigt förstår när man säger vackra saker till honom. Han besitter därför ett starkt självförtroende men även en väldig charm som få människor kan stå emot. Ett lejon visar väldigt tydligt vad han vill ha, med en röst som hörs och inte kan bli ignorerad!
  • Beckah82
    annki72 skrev 2007-05-21 13:12:31 följande:
    Stämmer bra tjejer, jag väntar som sagt var INTE en pojk   
    sorry haha meeen som sagt...drömmar kan ju vara lite hur som helst
  • Beckah82
    Karttu skrev 2007-05-21 13:19:01 följande:
    Tjolahopp! Jag hoppas att Karttu var på plats nr 6 då enligt Beckahs lista, jag har ju ändå bf 29.6 (enligt ul 26.6). Jag tycker att det börjar bli tungt nu med magen. Jag har märkt att jag inte kan "vila armarna" PÅ magen längre, för då drar det och känns obehagligt i magen. Jag brukar annars ha armarna på "hyllan" på magen. Dessutom trycker bebisen på urinblåsan om jag trycker på magen uppifrån, t.ex. har sonen i famnen.Inatt hade jag nog rekord med wc-besök... Jag gick o lade mig kvart över tio och efter att ha slumrat en stund fick jag resa mig på wc redan halv elva. Sen gick det väl knappt två timmar var det dags igen. Ingen vila... Annars har jag haft fl-paus i helgen och det har varit skönt!
    Hihi ja jag vet...vissa har juni ja. Typ vad heter hon...syrranH å så också ju...
  • Beckah82

Jag ska ner till 55 kg...

Då vägde jag ändå 62 nu innan jag blev gravid så jag hade redan extrakilon som jag inte gillade.

Just nu väger jag 72 (har varit uppe i 74 för en dryg vecka sedan).

Jag kan dock acceptera att väga uppemot 60 kg om det beror på muskler och inte fett

• Beckah82
    Min vikthistoria

(Jag är 167 cm lång)
    Okt/nov -97, blev gravid. 48 kg
    December -97, inskrivning. 51 kg
    Augusti -98, Precis innan Victor föds. 70 kg
    Direkt efter förlossningen 58 kg
    hösten -98 till våren -06: pendlar mellan 52-58 kg
    Våren -06 börjar gå uppåt.
    Sept/oktober -06, väger 62 kg när jag blir gravid
    Väger 62 på inskrivningen.
    Sista mätningen i vecka 32 vägde jag 74 kg
    Nu: 72

Så just nu väger jag 10 kg mer än när graviditeten började men jag ligger på typ 14 kg plus jämfört med min "normalvikt" som är 58.
  • Beckah82
    humlan1973 skrev 2007-05-21 14:35:09 följande:
    Men herregud, hur ser ni ut nar ni ar 167 och vager 55 kg, det ar ju forfan sjukt! Sorry, men den gar jag inte med pa!Jag ar 168cm och tycker 70kg ar normalt for mig. Hur fan raknar ni. Det later ju helt anorektiskt!!!!!!!!!!Jag forstar att 70 kg kanske ar mycket men komigen! Detta blir jag faktiskt led sen over!

Nja, alltså jag vet inte äckligt smal ens när jhag vägde 48 kg ju... när jag väger 55 har jag rumpa och höfter å så.

Det är ju olika hur man är byggd också

Här väger jag ca 55 kg:

Några minuter innan detta foto vägde jag 70 kg:

Nu väger jag 72 kg och ser ut så här:

Sååå med andra ord säger inte vikten så mycket...jag såg tjockare ut när jag vägde 70 än 74 och jag såg inte alls anorektisk ut när jag vägde 55

Jag tycker inte 70 kg till 167 cm är för mycket. det beror ju på hur det sätter sig. Eftersom jag har NOLL bröst men breda höfter så sätter det sig verkligen inte snyggt på mig.
  • Beckah82
    Lite gravhormoner i tråden månne

Jag är minibröst och inte nog med det...sen jag fick Victor och ammat färdigt nyss 16 år gammal så har de varit tomma småååå platta påsar fyllda med bristningar.

Inte det snyggaste att kika på och de matchar absolut inte min kropp i övrigt med jätterumpa och breda höfter.

Men inte fan blir jag ledsen heller när andra gnäller över att de har så stora bröst. Visst önskar jag att jag hade bröst men jag skäller ju inte ut de som HAR bröst och vill bli av med dem. Det är ju inte deras fel att jag inte har några.

När det gäller utseendet så är det bara att acceptera att alla ser olika ut och de flesta är missnöjda med NÅGOT. Antingen lär man sig leva med det eller så kommer omgivningen bli lite trött på en i längden

Hoppas ingen blir ledsen
  • Beckah82

NY TRÅD NY TRÅD NY TRÅD NY TRÅD NY TRÅD!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m21018566.html

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3