BF Juli-07 Nr3
Natti natti ![]()
Natti natti ![]()
Usch då...dax att du lyckas sova ett par timmar nu när du snart ska upp igen ju!
Nattiskramis
Jag fick en lista i huvudet faktiskt i natt i någon märklig dröm eller något
ordningen på de 5 första bebisarna! Alla grabbar dessutom!
1. Solstraalen, pojke
2. Zandrisen, pojke
3. Annki72, pojke
4. Beckah82, pojke
5. Mammab, pojke
Datum fick jag inte tyvärr ![]()
Liten och söt Saga ![]()
Kombinationen Merkurius, föränderlighet och luft är egentligen ingen kombination utan snarare en sammanslagning av tre liknande element. Rörelse, kommunikation, kvickhet, intelligens och anpassningsbarhet tillsammans ger en sådan hyperaktivitet att dubbelnatur är omöjlig att undvika. Tvillingen har troligen flera projekt, yrken eller kärleksaffärer på gång samtidigt.
Tvillingen gillar att resa och att uppleva nya saker. Han är snabbtänkt och en mästare på att prata, övertala och debattera. Han har dock svårt att alltid behålla samma ståndpunkt och åsikt.
Tvillingen ogillar regelbundna vanor och kräver omväxling. Rastlösheten kan utåt ge sken av lynnighet och ytlighet, men det är bara för att allt går så mycket snabbare för tvillingen, som i sin tur tycker att resten av världen rör sig sakta.
Element: luft Kvalitet: föränderlig Polaritet: positiv
Nyckelord: Merkurius, mångsidighet, kommunikation, händighet, nyfikenhet, rörlighet, söndag, torsdag och kvicksilver.
Positiva karaktärsdrag: formbar, självständig och kommunikativ.
Negativa karaktärsdrag: lynnig och känslokall.
Människokroppen: händer, armar och skuldror.
Förr i tiden ansågs människornas själar härstamma från kräftans stjärnbild. Månen härskar över kräftan, och moderlighet och beskyddande är centrala begrepp för honom. Han sätter ofta hem och familj i första rummet. Detta är kräftans sätt att tänka och han kan mycket väl betrakta sin arbetsplats eller sina vänner som sin familj som han beskyddar.
Känslighet och impulsivitet är också centralt för honom. Till det yttre kan kräftan verka hård, men i själva verket är han oerhört känslig. Ibland gömmer han sig bakom sitt skal, när känslorna blir för starka. Liksom krabban är han en tapper krigare när han eller de han beskyddar är i fara. Ibland kan dock krabbmentaliteten få honom att röra sig i sidled.
Månen och månadens cykel har en viktig betydelse för kräftan. Lynnighet och månens dragningskraft kan både inverka gott och ont över honom.
Element: vatten Kvalitet: ledande Polaritet: negativ
Nyckelord: Månen, intuition, anpassning, känslighet, impulsivitet, hem, familj, minne, metallen silver och lördag.
Positiva karaktärsdrag: varsam, försiktig och har stark släktkänsla.
Negativa karaktärsdrag: lättrörd och överaktiv.
Människokroppen: mage och bröst.
Lejonet har länge varit en kraftfull symbol för människan. Tapperhet, mod och ädelhet förknippas gärna med lejonet, och dess forntida betydelse kan vi bara ana, till exempel som förebild till den Egyptiska sfinxen. Lejonet ser sig själv som ledaren och kräver att bli placerad i toppen, både socialt och arbetsmässigt.
Lejonet har ofta ett storslaget sätt, men uppskattas ändå då han är generös och varmhjärtad. Stoltheten och attityden kan dock ibland resultera i ett slösaktigt beteende. Stoltheten kan också göra det svårt för honom att ändra sig när han väl har fattat ett beslut eller skapat sig en uppfattning om något. När han råkar på motstånd eller blir attackerad så ger han inte vika en tum.
Element: eld Kvalitet: fast Polaritet: positiv
Nyckelord: Solen, skaparkraft, styrka, faderskap, kunglighet, mod, ledarförmåga, metallen guld och lördag.
Positiva karaktärsdrag: självhävdande, generös och ledartyp.
Negativa karaktärsdrag: arrogant och makthungrig.
Människokroppen: hjärta, rygg och hals.
Jag ska ner till 55 kg...
Då vägde jag ändå 62 nu innan jag blev gravid så jag hade redan extrakilon som jag inte gillade.
Just nu väger jag 72 (har varit uppe i 74 för en dryg vecka sedan).
Jag kan dock acceptera att väga uppemot 60 kg om det beror på muskler och inte fett ![]()

Men fyyy fan!
Victor är hos sin farmor i Vallentuna...
Jag tror jag dog i en sekund. Hjärtat stannade iallafall när jag såg detta:
http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1073855,00.html
Men jag har ringt nu iaf och det är INTE hemma hos dem. Pust...men tragiskt för någon annan ändå såklart.
Brinner det överallt idag?
NY TRÅD NY TRÅD NY TRÅD NY TRÅD NY TRÅD!!!!!!