Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Vickyb skrev 2007-03-20 13:06:41 följande:
    Vad tycker ni om röd vagn till en pojke!?

Det går väl? Tycker egentligen inte att det spelar någon större roll.. men jag vill bara hör vad ni tycker!! Funderar på att beställa en röd vagn idag, men är lite osäker.. Har ju inte sätt årets färger.. det är grön och brun. Brunt är ju hur snygg som hellst och jag är kanske lite rädd att jag tröttnar på den röda.
    Det blir toppen! Röda vagnar är jättefina! Jag tror inte att man tröttnar mer på rött än någon annan färg och till en pojke funkar det utmärkt!
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    Jen2006 skrev 2007-03-20 15:37:55 följande:
    Hur mycket säger SF-måttet om storleken på bebben??
    Inte så mycket men däremot säger kontrollen av SF-måttet något om hur bebiasen växer...alltså om SF-måttet ökar i normal takt kan man anta att bebisen ökar i normal takt.
  • Beckah82

Tack Åsa

Calylite: åh vad jag blir avis jag VILL ligga på mage...älskar det...längtar tills jag får igen jag kan absolut inte det sedan många veckor nu

Det var en av de saker som var jobbigast med att vänta Victor också...saknaden av att få ligga på mage.

• Beckah82
    Hallonfot skrev 2007-03-22 12:40:12 följande:
    Beckah: Hur vet man vilken vecka de kör på det sjukhus man själv valt? Finns sånt på deras hemsidor? Frågar man BM?
    På mångas hemsidor står det.

Jag hittade på internet om mitt sjukhus (Borås, SÄS) då är det 22+0 men om man föder före 27+0 blir man vidareskickad till Östra i gbg. Dock ska man åka till förlossningen om det kommer värkar, vattnet går osv...konstigt att man inte ska åka till Östra direkt men vad vet jag...
  • Beckah82

Här blir det fredagsmat en dag för tidigt

Pommes, gräddig sås och kotletter OCH kycklingklubbor...kunde inte bestämma mig för kött eller kyckling (är man gravid eller?)

Åh va roliga nyheter JoNaLi ang bebis pappa och ihopflytt
    Bra SF-mått undrar vad jag har. Gissningsvis 24,5 eller 25 eftersom det var 24 för exakt 1 vecka sedan

Solstrålen: vet inte om luggen...hm...syrran har nog haft hårspännen på sin tös. En tofs av luggen funkar också :-

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3