Inlägg från: Lindisen81 |Visa alla inlägg
  • Lindisen81

BF Juli-07 Nr3

kanske e så att ingen vill erkänna det... men tar man lavemang innan borde man ju blir av med allt?? ja att gå å göra nr 2 efter förlossningen lär ju inte vara nån lek alltså..... vad har man gett sig in på...

mitt word program slutade funka bara sådär, hade sparat massa listor å länkar ju, men allt försvann å word vägrar funka igen... *suck*

• Lindisen81
    linper skrev 2007-04-23 22:23:03 följande:
    Nyfiken.. hur många av er är sjukskrivnina pga foglossning?? När blev ni det?Själv har jag börjat känna av det och känner att det blir mer och mer men vet inte riktigt när det är läge för sjukskrivning en del av min arbetstid, dvs. kanske bara jobba 75%.
    jag är sjukskriven på 50% pga foglossningen sedan mitten av februari tills vidare, ev 100% från första maj
  • Lindisen81
    linper skrev 2007-04-23 22:28:21 följande:
    Hur länge bör man egentligen vänta innan sjukskrivning. Tills man verkligen har superont eller sjkskriva redan nu i förhoppning att det inte blir värre då iaf.Har hört att försäkringskassan inte alltid godkäner foglossning som anledning till sjuskrivning. Hur upplever ni detta??
    för mig har det gått bra, än så länge. på mitt intyg står lumbago (ryggskott) som huvudgrej. vet inte riktigt varför läkaren skrev så... har hört samma sak som du ang fk
  • Lindisen81

hej på er!!

någon som hört nåt från zandrisen?? hoppas verkligen allt är bra med henne och bebisen.

ang amning: jag e lite småskraj för det, har hört så mycket skräckhistorier om det. om trasiga och såriga bröstvårtor å sånt... men OM man nu inte kan amma, bör man skaffa en bröstpump att ha hemma innan bebisen kommer så allt e klart? vill någon förklara det där med ersättning? hur går det till? var finns d å köpa? dyrt? nappflaska?

• Lindisen81

orkar verkligen inte läsa igenom allt som skrivits under dagen, kanske gör det ikväll. håller på å fixa maten, det blir kyckling med klyftpotatis.

var till stan i dag med sambon... vilken skitdag!! mysigt å va lediga tillsamans å allt sånt... men alltså.... med gråten i halsen typ sprang jag ut från hm, fanns ju INGENTING jag kunde ha på mig!!! in på gina tricot , ett säkert kort... jo visst hörru! där kunde jag inte hålla emot längre, massor av gråt blev det... kände mig med ens sådär ful å tjock, inget som passar eller nånting!!! så har foglossningen kommit tillbaka, trodde ju den va borta , tji fick jag!!

någon som vet något om zandrisen?

• Lindisen81

zelda;  min sjukgymnast sa att foglossningen kunde bli bättre mot slutet av grav i vissa fall, så trodde ju på det! men efter denna dagen i stan så vet jag att den är kvar som en gammal god vän (dock ovän just nu!!)
    hittade absolut ingenting på gina, massa fina saker, men va ska jag ha UNDER då? vill ha leggings med spetskant nertill, men finns ju inte för oss gravida! vill ha alla fina toppar som alla går runt i just nu å fina skor. inte äns skor hitta jag trots att inte fötterna är gravida!!!!

*suck*

har smällt i mig massa mer mat än jag orkade så jag blir ännu tjockare, så nu ska jag lägga mig i badet å tycka synd om mig ett tag!

(sambon kom hem med oboy, vaniljglass och chokladsås för att trösta mig lite...)

• Lindisen81
    Mjukis82 skrev 2007-04-25 19:35:30 följande:
    annki: Va fin den är! Var har du köpt den? Lindisen: Har hört ngn som tipsade om att sätta tightsen bakåfram när man är gravid... kanske funkar?
    ha ha, ja du det skulle se ut det... men kanske funkar! måste testa! behöver ju inte säga till alla att jag satt dem bakåfram!

Trött på huvudvärk... har haft molande huvudvärk som inte riktigt vill bryta ut sedan i lördags... allt känns bara skit just nu, men d är väl perioder man måste ta sig igenom
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3