Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

BF Juli-07 Nr3

ha ha vila åt mej du!!
    ja om luftkonditioneringen funkar så är det bra, men vi ligger så nära ingången att värmen/kylan dras in till oss, tyvärr. Lika om nån röker under taket så får vi gå i den lukten.
    Ja mitt vikariat går ut 30 juni och om jag ska sluta innan dess så måste jag säga upp mej vilket jag inte vill.
    Fick inte förlänga tjänsten månadsvis som jag ville utan 3 månader i taget.
    Men jag har världens bästa chef så hon skickar ut mej på korta raster emellanåt. Vi får inte sitta i butiken utan måste gå bakom.
    Nu jobbar jag bara halvtid så det ska jag nog klara iallafallFundersam

• copernicus

ser att ni pratat jobb och hur länge ni ska jobba.
    Jag ska jobba till sista juni min v 38, arbetar i butik och har ett enbart stående jobb.

Vicke: hade inte sett att gävleborg skulle skicka hit föderskor varför ska de det, vet du?
    Min bm sa att: ja du vet väl vilka som får föda i korridoren?
    MM svarade jag, det blir vi andra gångs föderskor
    ja just det svarade hon då!.

Kul jag tänker inte föda i nån korridor eller duschrum!!!

När Casper föddes ringde vi in till Falun för att berätta att vi var på väg, men fick inte komma för att de hade fullt på avdelningen. Vi åkte ändå, och jag såg hur ett par fick flytta på sej för oss, jag hade bara minuten mellan värkarna. Det tog ca 3 1/2 timme innan han var född sen.
    4 barn föddes inom 20 minuter och det var ändå i november så jag vill helst inte tänka på hur det kan bli nu!!

• copernicus

oj oj oj!
    tog mej en timme att läsa allt sen igår kväll!
    Inte konstigt att jag missar alla hela tiden

appråpå midsommar så ska vi vara i sommarstugan 5 mil härifrån så jag hinner in ändå!
    Skulle vilja få bebisen då, då jag själv är midsommarbarn och älskar att fylla då!

• copernicus

nej det tror jag inte att det är men kanske att hon fått mul och klövsjukan i ett sår?
    Tror det heter så Casper har haft det flera gånger och det låter som det på beskrivningen

• copernicus

Vi var in med Cappe till hud på lasarettet idag och badade, hade hoppats på att få träffa doktorn men vi fick bara bada idag.
    Casper fick förra veckan ett par nya sandaler av mamma och hans läkare förbjöd oss på en gång att använda dem. Casper är allergisk mot krom och skinn/läder är ofta kromgarvat så därför kan han få stora köttsår på fötterna vid användning av fel skor.
    Mamma ringde på en gång till Coop för att höra efter och mycket riktigt skorna var kromgarvade, värre var att alla deras skor är det åtminstonde i sulan, även plast jympadojjorna! Hon hade köpt Pax.
    Så nu måste vi köpa om alla skor vi köpt under våren.
    Skulle verkligen behöva handikappersättningen som vi har rätt att söka!!
    För det är så mycket annat också!

• copernicus

hon får en salva för att det smittas och för att inte det ska klia. har jag för mej.
    nej vi hjar inte sökt än har haft papperna hemma ett år nu, men många har det så mycket värre...
    Mamma har lovat att hjälpa till för det är en hel lunta med papper och uppgifter, men jag vet inte.

• copernicus

har suttit och kollat på m&k sjukan den heter hand, fot mun sjukan numera tror jag.

men det verkar som att hon skulle ha feber då så det kanske inte stämmer ändå. Casper hade feber flera dar i veckan under en lång period och det var då han hade m&k så det tänkte jag inte på.

Men om det vore psoriasis så skulle hon väl fjälla tror jag, har dessutom för mej att hudläkaren sagt att det är väldigt ovanligt att det kommer på små barn!

Ja jag ska nog försöka söka, speciellt nu när vi får en till. Lägger redan mycket pengar på medicin och sånt äben om det inte är nåt mot vad vi gjorde förut!!
    Bara hans mat gick på ett massor, sen medicin och salvor, resor till lasarettet osv osv. Plus att vi fick vabba hela tiden!

• copernicus

nej casper hade inte heller sår utöver eksemen men de satt i såren om jag inte minns fel. Det vart som blåsor/prickar/knottror i eksemen.
    ja ni får ju veta imorgon.
    nu måste jag natta, ska på utvecklingssamtal imorgon bitti och vill inte sitta och gäspa

natti

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3