Inlägg från: Mjukis82 |Visa alla inlägg
  • Mjukis82

BF Juli-07 Nr3

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82

Idag har jag suttit o myst och plockat en massa i barnkammaren... har börjat plocka fram de kläderna vi ska ha som första kläder, dvs dom som ska med i BB-väskan... Känns både roligt och skrämmande på en gång! *hua*

• Mjukis82
    Beckah: Pulsen ökar ju markant när man är gravid säger dom, så jag tror nog inte att det är ngn fara!
    Låter som att hon kommer vara superfint klädd när ni åker hem! Kan hålla med dig om att klänning på en påg är lite väl...
    Vår plutta kommer också ha klänning när hon åker hem, en röd med laban på, och vit tröja under och vita tights... så fint så!
  • Mjukis82

Skönt att du inte har haft så mycket sammandragningar också ju!

• Mjukis82
    Jessa: Vissa har det bra! Min gubbe skulle vara överlycklig om han fick leka lite vuxenlek! Hahaha!
  • Mjukis82

Inte jag heller... men jag var "snäll" häromdagen. Dock var det inte ngn hit, gjorde mest ont och var bökigt för att magen var i vägen!

• Mjukis82
    Beckah:

LJK: Välkommen hit! Vi väntar en tös till och hon ska förmodligen heta Denise
  • Mjukis82

Du har gått 184 fulla dagar av 280
      Du är i vecka 27
      Du har gått 26 fulla veckor och 2 fulla dagar (v26+2)
      Du är i 6:e kalendermånaden
      Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), 
      Du är i trimester två
      Du har 96 dagar kvar till förlossning

• Mjukis82
    Hej hej!
    Har försökt läsa ikapp massor av sidor, men kommer knappast ihåg allt som jag ville kommentera!
    Här har det varit ganska lugnt idag, har precis kommit hem från en jättefin minnesgudstjänst med fika efteråt. Vi är inte alls troende på ngt vis, men denna minnesgrejen kändes jättefin även om det var jobbigt!

Imorgon är det dags för oss att börja föräldrautbildningen! Är nervös, men får försöka ta det som det kommer helt enkelt! Dock känns det som att det börjar närma sig nu ju, just eftersom man börjar föräldrautbildningen!

L2K: Kan inte din BM ge dig akupunktur? Kostar inget då ju!
    Och ja - det är mer än din bebbe som använder urinblåsan till sandsäck... min plutta ligger så himla långt ner, och verkar ha fötterna rakt ner, räcker att jag blir liiite kissnödig så e hon där o sparkar!

mama77: Oj! Det var tidigt! Så bra att allt gått bra trots allt!

solstraalen: Japp, smällande bäcken här med! Och det känns samtidigt som att det hoppar ur led eller hur man ska säga! Fruktansvärt obehagligt är det! Kan inte minnas att jag hade det så när jag väntade Isabelle, trots att jag hade foglossningar med henne med.

Annki: Oj! Det låter ju inte så bra! Hoppas att det släpper snart. Om inte bör du ju åka in o kolla iallafall! Håll oss uppdaterade! Blir ju orolig för dig!

Madelene: Grattis till foglossningar!
  • Mjukis82
    Madelene: Kan tänka mig det!

mammab: Men asså... oliver e ju inte ens gott! (Tycker jag)
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3