Inlägg från: Trollie |Visa alla inlägg
  • Trollie

BF Juli-07 Nr3

Solstraalen:
    Vilgot är ju jätte fint! Här har vi inte en aning om vad Plupp ska få heta på riktigt, redan när jag gick i skolan så bestämde jag att om jag får barn så ska dom heta Johan och Sofia (för i ett barns värld får man naturligtvis en av varje ) men så fick brorsan barn och när dom spånade namn tyckte jag att dom hade så konstiga namn och sa kan ni inte döpa till något normalt? Gissa vad två av deras barn heter? Så hittar ni en bra namnlista lägg då gärna in en länk till den här.

LidaoJohan:
    Håller med dej om nya forumet. En stor tårta till tbmh som fixade den här tråden så att vi kan fortsätta tjattra här på FL!

• Trollie

Här åt vi lasgane med lite "vitbroccoli" till.
    Ska gå tillbaka ett par sidor och skriva upp receptet som du la ut mammab, lät super gott! jag älskar oxå broccoli och brysselkål (brysselkålen brukar jag bara koka lätt i riktigt salt vatten sen har jag smör och salt på och smaskar i mej , som tur är har jag och sambon väldigt lika smak på matfronten, man måste lära upp dom !

• Trollie

tbmh vad jobbigt att vara sådär trött och låg, det har ju hängt i ett tag på dej nu, har du kollat om det kanske är dags för lite god blutsaft ! Vad det gäller vikten så kan jag ju inte säga att den står stilla precis 8-9 kilo nu och är i vecka 20 undrar var detta ska sluta !
    Sen ska du inte skriva och fresta med lakrits onda människa !
    Sköt om dej!

• Trollie

tbmh Det var för sent med "avfrestning", men det blev Chokladris eller vad dom heter (man blandar cocosfett, choklad och vårgårdaris plus lite annat) har bakat och donat en del den här veckan för vi ska ha födelsedagskalas både fredag å lördag så nu är nästan alla sötaker fixade, bara tårtorna och själva maten kvar, märker att man inte har samma ork som vanligt men jag älskar verkligen att vara i köket!

• Trollie

Har jag förstått saken rätt så är det helt okej att äta ädelostar bara dom hettas upp ordentligt, listeriabakterien dör vid 70grader tror jag det är, det är för att ostarna är gjorda på opastöriserad mjölk man inte ska äta dom rätt upp och ner när man är gravid!

• Trollie

mammab:
    Jag är lite som dej jag oxå äter de jag känner för, men det lär straffa sej speciellt som jag inte rör mej nästan något nu . Annars har jag ett jobb som gör att jag är igång hela dagarna plus att jag alltid går till jobbet.

• Trollie

Man kan ju alltid tänka på Victoria Beckham för så vill jag inte se ut, helt sjukt vad mager hon är, samma storlek som en normal sjuåring! Nej vi kör på ät och var glad !

• Trollie

Jag väntar ju mitt första barn så här är det sambon som hamnar i skottlinjen för min korta stubin . Hormonerna verkar svalla hos dom flesta av oss, men det måste ju vara ännu jobbigare om till råga på allt har deprission, styrke kramar till er!

• Trollie

Solstraalen tänkte att du kanske hade nått under dunder tips för svanken men det är samma som dom sagt till mej, lättare sagt än gjort att stå å gå rätt!

Jessa här har det snöat i flera dagar nu, JAG VILL HA VÅR NU

• Trollie

Solstraalen kollade i ditt galleri så nu vet jag hur jag kommer att se ut om ett tag , vi kan ju alltid kolla om det finns sånna där ankstjärts trosor (som små bebisflickor har) i våran storlek, det tror jag skulle göra succse !

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3