Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

BF Juli-07 Nr3

sannakarina    min son har haft helt öppna sår över hela kroppen och saltbaden har ändå fungerat på honom. Jag var skeptisk till en början då jag också trodde att det skulle svida.  Vi har haft i lite olja i vattnet  också.  Vi har haft hur många kortison salvor som helst men de har inte hjälpt honom alls.
    ska titta  om jag hittar kort  så kan du få se hur han såg ut.
    återkommer snart.

• copernicus

Åsa82        skönt att få den sponsringen!!
    vi har också vagn men vi valde att ha den stående på barnenshus ett tag eftersom vi har lite dåligt med plats än.
    Garaget är fyllt med våra möbler som ska upp på övervåningen så fort den är klar, och en oljetank som tar massor av plats- den ska ut nu i vår!
    Men det är jätteskönt att det är klart!! Dessutom blev det den vagnen som jag tittat på från början men tyckt varit lite för dyr. Nu såldes teutonia mistral på kampanj för 4695:-  och det kändes helt överkomligt!
    Vilken vagn har ni köpt?

• copernicus

hej hej!
    ÅHHh njut nu ni som kan över att brösten växer! mina har redan svällt över bh kanten så nu har jag 4 istället för två. Men jag vägrar börja använda min amningsbh redan nu!!!
    En ny bh är jag för snål för just nu, det blir så dyrt när man kommer upp ett par stl. över 80 h om jag säger så.

Angående bilstol i vagn kan jag tipsa om att vi köpte en sulky från graco som vi även kan använda stolen i kortare sträckor, den kostade ca 1000 kr och fungerar upp till 3 års åldern.

bilstol hade vi en ackta graco med bas och var supernöjda som tur är har vi den kvar så den blir det nu med.

träning? oj oj det slutade jag med innan jag hann börja! Man vet ju aldrig de kan ju gå för långt
    jag tror inte att det är lättare på förlossningen av att  man är väl tränad, jag födde på 4 timmar sist och en mer otränad person än mej kan man nästan inte hitta!

dagis: här får barnen gå 15 eller 20 timmar i veckan, om man väljer 15 timmar får inte tiderna bestämmas själv utan det är 8.15-11.15 varje dag. Väljer man 20 timmar får man välja mer själv men får betala för 25 timmar eftersom barnen äter mat på dagiset då.
    Vi har inte bestämt hur Casper ska gå än, men ska sätta ner tiden till 15 h under sommaren eftersom vi har tänkt ha honom hemma då och inte vill betala mer än vi måste. Sen får vi se vi har ändå 1 mil till dagis enkel resa så det blir mycket åkande för 15 timmar. Dessutom kommer jag troligtvis att börja jobba i höst och då kan dagis var bra att ha.

JoNaLi jag uppfattar inte dej som osynlig, men kan förstå dej tyckte själv en period att ingen svarade på det jag skrev.

• copernicus

solsken?? här snöar det av bara sjutton och hela tiden går det ut trafikvarningar, den här helgen är en av de värsta för oss som bor här med alla stockholmare (ursäkta) som kommer till och från sportlov i fjällen. Det blir alltid en massa olyckor och turisterna verkar inte vana med snö och halt. Efter att ha hört om tre olyckor här stängde jag av radion!
    jag har ingen lust alls att gå ut, men jag ska på me and i party om en stund och tar nog med sonen dit och då tar vi boben så vi får lite luft iallafall.

• copernicus

jennsans tycker synd om dej!
    Sist jag väntade barn dammsög jag inte en ända gång under graviditeten men nu...
    jag får också ont men faktiskt bara när jag suttit still för länge tänk vad olika det kan vara!

• copernicus

jennnans nej det är ju så att man inte vill lägga för mycket ansvar och jobb på dem speciellt inte om man vet att de har ont!
    För egen del har jag insett att jag skämt bort min man med att alltid ordna så han inte behöver vilket ett tag gjorde vårt förhållande jättejobbigt. Men nu har han vabbat en hel vecka med sonen och fixat mat och städ till jag kommit hem, så nu vet han derkligen hur jobbigt det kan vara att vara hemma själv med barnen.
    OBS jag säger inte att det är så för dej!!!!!

• copernicus

hej hej!
    ni undrade varför man får sendrag, det kommer av saltbrist, uttorkning eller lågämnesomsättning. Men man kan tydligen få det ändå.
    När jag var mindre fick jag ofta sendrag i vaderna och då ställde jag mej upp och pressade ner tårna i golvet det gör ont men draget släpper.
    vet inte om det räknas som mirakelkur men..

Mardrömmar har jag var och varannan natt nu, jätteläskigt! Drömde härom natten att både jag och sonen dog hemma på köksgolvet, skitläskigt!!!!
    Igår natt drömde jag att jag fick en jättebebis på 6 kg och han hade ett mega huvud med knallrött hår. Jag kommer ihåg att jag var skitförbannad på bm från ul som sagt att det skulle bli en tjej.
    Hjärnan funkar inte riktigt som den ska!!

• copernicus

hmm jag drömde också att jag väntade fler barn fast tvillingar då. Var så säker i början att jag verkligen gjorde det, men på ul fick jag veta att det bara var ett barn.
    Har alltid trott att jag ska få tvillingar men det verkar inte bli så då min sambo inte vill ha fler barn efter det här. Jag vill ha tre.

Ja könsdrömmar kan vara jättejobbiga då nan blir så nyfiken. Jag drömde hela förra grav att det var en tjej men ut kom en pojke!
    Jag var så bestämd på att de var en tjej jag väntade så jag fick en rejäl chock.

Min mamma var med på förlossningen (och min sambo) hon frågade mej när vi sett att det var en pojke hur det kändes. Förbannad svarade jag att de skulle stoppa tillbaka honom för jag skulle få en tjej. Min mamma fick panik, sambon skrattade. Efter 30 minuter frågade hon igen hur det kändes och om jag fortfarande ville att han skulle stoppas tillbaka. Ja svarade jag men nu går det inte för nu har de sytt igen mej!  Stackars mamma hon trodde verkligen att jag skulle få en psykos eller nåt, men det gick över så fort lustgasen slutat verka. Men jag kommer ihåg känslan än.
    Nu är Casper det bästa som hänt mej och jag skulle inte byta honom mot nåt i hela världen!!
    Nu har ju UL visat  attdet ska bli en tjej men tänk om det inte är det, hur reagerar jag då??!
    Könet spelar ju egentligen ingen roll, det vet jag ju av erfarenhet!!

• copernicus

ja man kan ju aldrig vara säker på nåt!!
    Hursomhelst önskar jag bara att barnet är friskt och att vi slipper en massa allergier den här gången!

• copernicus

ja sommar sommar sommar vill vi ha inte bara för bebisarna utan för värmen också!
    Här snöar det förfullt och är kallt, Casper vill inte ens gå ut!
    Grattis till halvtiden visst känns det skönt att passera första perioden.
    Själv är jag i 20+4 tror jag.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3