Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

BF Juli-07 Nr3

L2K ja nog kan jag önska att jag bara kunde sitta stilla åtminstonde en stund. Försökte titta på TV härom kvällen men det bara kryper i benen så snart stod jag upp i stället.

Visst kan mina sammandragningar starta av bråk med Casper också, men mesta dels är det nog mitt eget fel!
    Har även jobbat 10 dar i rad (i butik) så det går inte att sätta sej när man blir trött utan får snällt stå till stängning klockan 20.00

• copernicus

L2K min mamma fick cancer 2002 och jag fick ta mycket ansvar över hus osv. bodde inte hemma men flyttade hem med sambon för att hjälpa min lillebror som då var tonåring. Fick träffa en psykolog  eftersom de inte trodde att mamma skulle överleva och vi redan var utan pappa. Han sa på skarpen åt mej att varva ner! OCh jag låg i riskzonen till utbrändhet -redandå. Nu har jag varvat ner mycket sen dess, men det är svårt!
    Min faster har varit totalt utslagen så hon tom låg på psyket  i flera månader för hon klarade inte av ljud, inte ens en bil starta.

Angående foto så är jag sååå dålig på att ta kort, inte på att fota utan att ta mej tid till det. Måste skärpa mej vill verkligen ha lite bilder på magen sen.
    Alla kort på magen/ Casper försvann ju och jag vill inte vara utan bilder igen!!!!
    Men min sambo suckar när jag vill lägga in dom sen...

• copernicus

Nja tufft ska jag inte säga, men livserfarenhet har jag fått!! Glömde säga att mamma överlevde!!!!
    Fy att bli av med alla kort från en sån lång period! Tyckte det räckte med kort från 6 månader eller nått sånt.
    Vi hade lagt in alla kort från kameran på datorn och A. hade säkrat dem på en till disk och skulle till att bränna skivor då kraschade hela datorn, alla diskar även säkerhetsdisken.
    men men...
    ja visst är det tur att folk runt omkring också tar kort. mamma har kopierat en del av sina så vi fått.

• copernicus

L2K
    ja vi testade också alla program som finns, men inget funkade!! tillslut fanns bara en sak att göra om vi ville ha tillbaka korten och det var att skicka disken till Norge och betala 20 000kr. det hade vi inte råd med så ja...

Calylite:
    Jag har också mycket sammandragningar, men jag vill inte ta alvedon ifall jag skulle få så mycket sammandragningar att det är farligt och jag inte kan känna det. om du förstår.
    Vila blev jag ordinerad!!
    att duscha varmt kan vara skönt eller bada! Prova om din sambo kan massera ryggslutet det brukar också fungera!
    Lycka till!!

• copernicus

det var jag som tipsade om mineralvatten, hoppas det funkar lika bra för dej!
    Skönt om inte fogarna känns lika mycket längre!
    Nu ska jag åka och byta däck på min 80- åriga mormors bil hon klara inte det själv längre men hon är som en 50-60 åring i kroppen och minnet osv.
    Hola!

• copernicus

godmorgon alla glad tjejer!
    sitter här och funderar över vart den lovade värmen och solen tog vägen har tvättat tre maskiner som skulle hängas på tork ute idag men... gahhh

Håller med om att det är många som reggat sej på sidan men som inte skriver NÅT!
    kan man inte börja plocka bort?

• copernicus

jag hade sett att idag skulle värmen komma hit sen skulle det bli lite kallare tisd. onsd. men nu verkar inget stämma.

håller med om att boa instinkten kommit igång på riktigt. igår tömde jag vår stora garderob som ska byggas ut och bli barnrum och slängde massor av saker och bar upp en del på vinden.
    Sambon som LOVAT att vi skulle greja ballade ur innan han ens kommit igång så det var bara att göra allt själv.
    Ropade upp honom för att hjälpa mej med flytt av en stor tung byrå men han ballade ur igen och det var bara att lyfta den själv. Blev så ....{$lang_emotions_demon} arg (och envis) så nu är allt klart och jag ska slänga på skräpet på släpet och åka till tippen sen. Blev ett helt släp tror jag
    Ibland blir man helt galen bara!
    Men jag vill ha det klart innan bebben kommer!

• copernicus

nu ringde en kompis och frågade om barnen fick leka så jag ska innan 12 plocka på släpvagnen och ta mått på trappräcket ska beställa plexiglas. Dessutom ska jag beställa glasskiva till vårt nya ekbord så inte det blir märken på en gång!
    Så nu fick jag bråttom!
    Ha en bra dag alla!!!!{$lang_emotions_blomma}

• copernicus

hej i {$lang_emotions_sunny} härligt väder!!!
    Måste snart gå ut igen och rensa landen, bäst att passa på medans jag fortfarande når ner till marken!

Hoppas verkligen att det går bra för Zandrisen, jag hade från torsdag till lördag starka förvärkar och ringde tillslut in till förlossningen. Men de sa att det var vanligt och att om inte värkarna avtog för kvällen skulle jag åka in.

Zandrisen  hör till samma förlossning som jag om jag inte minns helt fel och personalen där är jättebra så det går säkert finemang!

• copernicus

har fått höra av en kompis att det inte går att se min "gravsida" och kolla hur långt jag gått osv. skulle nån vilja kolla det åt mej???! Glad
    i mina inställningar står det att sidan kan läsas av alla!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3