BF Juli-07 Nr3
Vickyb
4dl kokosmjölk (vi använder 2 dl bara dock)
300 gram pasta
3 kycklingfileer (ca 350 g)
2 paprikor (vi hade 1)
½ - 1 pepparrotfrukt
1purjolök
1 msk smör
Vickyb
300 gram pasta
2 paprikor (vi hade 1)
½ - 1 pepparrotfrukt
1purjolök
1 msk smör
Vickyb
300 gram pasta
2 paprikor (vi hade 1)
½ - 1 pepparrotfrukt
1purjolök
1 msk smör
1 tsk ingefära
1tsk salt
1 hönsbuljong
1 msk vetemjöl
2dl matyoghurt
1. Hetta upp mjölken och lägg i kokosen. Låt den stå och dra tills den svalnar (vi blandade i vanlig mjölk)
2. Koka pastan
3. skär kycklingen i tunna strimlor
4. skär paprikan i tärningar och finhacka pepparfrukten, strimla purkjolöken.
5. stek först kycklingen. Rör ner paprika, peppar och purjo. låt fräsa några minuter.
6. Krydda med ingefära och salt. Tillsätt buljongen och häll på kokosmjölken. låt koka upp.
7. rör ut mjölet i yoghurten och rör ner i såsen.
Låt såsen koka ca 3 min
8. häll av vattnet från pastan och blanda ner kycklingsåsen.
Voila
zandrisen
just ja, vi hade ingen pepparrot, det funkade dint ändå, tog lite egna kryddor vi gillade med, en rätt som är busenkel att exprementera fram eget med allt eftersom man gör den.
Ska föresten alla på föräldragrupp?
Vi kom inte in *panik*
sambon vet absolut ingenting om barn, hans släkt är de yngsta just i hans ålder.
Jag växte däremot upp med småttisar och finns nyfödda i släkten nu med men det hjälper itne så långt ändå precis i allt som ska tänkas. Nu känns det som sambon helt litar på att jag ska veta allt som ska göras och huvudet är överfullt
Skulle ju lämna den samblans lappen innan v.20, vi var i god tid och sambon smet från jobbet då det är en bit ner till dem så han skulle köra mig. Själklart kan kan inte vara borta för länge då han är chef och allt blir ju rena paniken om han är borta. Så stog man och vänta 5 min - 10min - 20 min, efter 30 min så gick vi därifrån och kön bakom oss växte som ogräs, de hade verkligen noll personal (nej det var inte rast) Flera BM gick förbi och bara kollade...
Jag är är upplösningstillstånd, vill mer och mer hem till Östersund där de verkligen har mer personal och mer koll så man får hjälp och jag känner mig trygg och omhändertagen, här förväntas de ju att man ska kunna allt själv verkar de som...
Ringer man säger det "just nu är det många som ringer, försök igen senare" inge som helst kösystem utan man ska lyckas pricka in exakt när någon avslutat ett samtal.
Första samtalet i v.18 gick på 30 min. Nästa samtal är inbokat v.27.. GHA! nästa blir väll efter födseln så kommer man dit lär de undra vart magen är, inkompetenta idioter!
så nu har ja avreagerat mig för dagen, nu en varm dusch
Tata tjejer sålänge.
copernicus
Jag har ingen aning, föröskte ju ringa och fråga om man kunde stå i kö ifall någon inte kommer men de är ju omöjligt att komma fram
Fast har de som du hade så kanske de itne är någon större skada skedd
Giafia
besök på förlossningen är nått ja verkligen vill,, man vill knappast ställa sig och rota igenom hela KSS när man kommer in med värkar
när vi skulle på UL så kom man inrusande försent då man inte alls hittat utan rusat runt och frågat både den ena och andre.
mammab
Härlig sida ju, tack
L2K
Man får ju gifta sig flera gånger annars
L2K
finns ju många som gifter om sig tex efter 10 år. Eller som itne fick de där perfekta bröllopet första gången och vill göra om det. vad jag vet finns de inga regler om det..
Vallmar
haha eller så gör du som jag och orkar inte vänta och friar istället
här sparkas de sen v.17 men nu den senaste veckan ahr det vart sånna slag att man är vaken om nätterna, självklart är han mest aktiv då med *mutter*
men försöker varje gång tänka att då vet man iallafall att allt är som de ska
"kul å se hur en fot eller hand sticker ut på magen.."
haha när ja läste de så såg ja framför mig en hand kommer upp och ut genom huden för att vinka och sen dras in igen
Här sover man ju fortfarande gott på magen men när det komemr en rak höger så känns det ju desto mer än när man ligger på sidan.
Tänkte försöka smått träna att ligga på sidan för framtiden men slutar med att man rullar över på mage igen så man får väll skylla sig själv.
min är med i framvägg men känner sparkarna tydligt ändå *suck*
skulle föredragit att inte ha gjort de
Här ska de bli dubbeldop. Ingen i familjen är eller har någonsin varit kristen men alla är döpta förde. Det är knappast nått strikt längre att man måste vara i en religion nu för tiden ju.
Sen en bra anledning att samla ihop släkten, vi ses inte ens på jul utan endast sånna saker som dop och konfa.
JoNaLi.se
kan ni inte försöka totalignorera henne när hon gör så?
får hon ingen uppmärksamhet så är det ju ignen vitts att vara uppnosig liksom, när hon ser du tappar det så har hon ju på sätt och vis "vunnit" och får eld på mosen..
Inga barn själv nej så halshugg mig inte nu för förslag
Halvblod
ja har helt fått ur kyrkan, så även om ja är döpt så skulle ja hellre raka av mig håret än kalla mig kristen
vi skulle inte ha dop från början, men vill inte han sen vara med i kyrkan är de som ja bara att gå ur, inge mer med de liksom, kulturerna väljer man själv efter livsstilen sin, inget som påtvingas som spädbarn enligt mig, det finns ju alltid möjligheter.
Men med min familj 80mil uppåt i norr och sambons här nere samt syrran kommer få bebis nästan samtidigt så kör vi på dubbeldop där uppe och sen nån mindre cermoni här nere med hans släkt.
= alla nöjda och glada