• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Någon mer som känner att det stramar i magen?
    Mestadels på kvällen.

Tror det är magen som växer
    Fast det känns rätt obehagligt, men ändå mysigt. Framåt kvällen blir den alldeles hård.. Nån mer som känner som jag?
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    LindaoJohan skrev 2007-03-02 15:11:40 följande:
    någon som vet om det är något ställe som börjat sälja bikini? Åker till turkiet den 17;e med lilla mamma och kom idag på att det kan ju vara så att man vill bada... har ju ingenting... mamma erbjöd mig hennes gamla baddräkt, men ooopps, nej tack!! En bikini kan man väl ha även om man är garvid, finns ju sånna med stora trosor till... www.lindisen.bloggagratis.se
    Lindex!
  • Vickyb
    madeleine78 skrev 2007-03-03 19:29:17 följande:
    här är slapparlördag i allra högsta grad! Towisen min har sovit hos sin morfar natten som va.. så min tanke var en hemma mys lördag hon och jag.. medan sambon har flytt i spelets värld... Men vi hann inte ens promenera och köpa lördagsgott.... så had ehon somnat i soffan.. och sover där nu så gott så... pluttan min då.. Så här sittter jag solo.. och har sååååå tråkigt!!! vet inte alls vad ja ska roa mig med faktiskt! säkert bara för att jag inte kan gå nånstans så hade jag sån lust att göra de... Hmm..Så de blir en gottlös lördag.. halvsneglar lite på  tv:n och smyger runt här så länge.. trralalallalalalalaaa.a...... nån som har nått kul tips!! ?!???
    Några förslag har jag tyvärr inte mer än att mumsa på massa gott och lägga sig framför tv.n och gäsa! Melodifestivalens "andra chansen" börjar om 10 min om du är intresserad av det!
  • Vickyb

Gomorgon!!

Nu har jag lagt ut en ny magbild från imorse v20.
    Vi har äntligen kommit halvvägs, så nu kan man räkna veckorna

Ställde mig på vågen imorse och det visar sig att jag gått upp FYRA kilo!! Oskyldig
    Har nästan gått upp 1 kilo i veckan dom två senaste veckorna.. *puh* Undra om det för allt gott man stoppat i sig, eller att magen väger!

På Tisdag är det dags för gravidgympa i vatten, och nu när snön äntligen börjar försvinna blir det många promenader!

• Vickyb
    solstraalen skrev 2007-03-04 07:48:41 följande:
    Vickyb skrev 2007-03-04 07:43:05 följande: Gomorgon!!Nu har jag lagt ut en ny magbild från imorse v20. Vi har äntligen kommit halvvägs, så nu kan man räkna veckorna Ställde mig på vågen imorse och det visar sig att jag gått upp FYRA kilo!! Har nästan gått upp 1 kilo i veckan dom två senaste veckorna.. *puh* Undra om det för allt gott man stoppat i sig, eller att magen väger! På Tisdag är det dags för gravidgympa i vatten, och nu när snön äntligen börjar försvinna blir det många promenader! ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღJavisst är de skönt att snön sakta börjar försvinna   Jag längtar tills man slipper böka på Saga vinteroverall å hela köret. Många långa promenader skulle jag gärna gå, men nu sista tiden så blir jag helt slut bara av att gå till affärn, dit tar de 15min att gå enkel väg. Får ofta väldigt ont i magen då jag går oxå och svanken är inte att tala om.Men ibland har jag bra dagar och passar då på att strosa runt en hel massa, bara för att få röra mig lite iaf Men de onda dagarna ( som igår ), ja då kan jag inte förstå hur man ska klara hela vägen fram till juli. Blev igångsatt med Saga 38+3 pga foglossningen och viktuppgången + humanitära skäl och kan tillägga att foglossningen är sämre denna gången än med henne. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
    Ja det skall bli så skönt när man slipper böka på dom overaller.. slippa alla dessa kläder som skall på
    Jag har inte gått några lånpromenader direkt nu, inte mer än till dagiset eller ner till affären Magen blir alldeles hård och stramar så fort jag gör något typ. Så hur det går med långpromenader återstår att se.
    Jag har skolios, sned ryggrad och svankar det gör jag en del jag med. I början hade jag väldiga problem med ryggen, foglossningar eller falska sådanna. Då gjorde det ont så fort jag gick upp för backar eller gick långt, men nu har jag inte kännt av det så mycket. Fast iof så har jag inte ansträngt mig direkt det senaste! Ibland känns det som ryggslutet har gått av.. Skall till sjukgymnasten den 14 Mars, så vi får se vad hon säger.
  • Vickyb
    Prinsessan Zelda skrev 2007-03-04 08:01:04 följande:
    har du gått på gravidgympa förut vickyb? Funderar på att börja på vanlig vattengympa men ta det lite lungt. Tränade lite grann innan graviditeten, men har inte gjort nånting nu under. bli biten: www.monstersgame.se/
    Nej jag har faktiskt aldrig gått på gravidgympa. Bara vanlig. Ska bli kul och testa och se om det är något att rekomendera.
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-03-04 08:03:42 följande:
    Vickyb skrev 2007-03-04 07:58:51 följande: solstraalen skrev 2007-03-04 07:48:41 följande: Vickyb skrev 2007-03-04 07:43:05 följande: Gomorgon!!Nu har jag lagt ut en ny magbild från imorse v20. Vi har äntligen kommit halvvägs, så nu kan man räkna veckorna Ställde mig på vågen imorse och det visar sig att jag gått upp FYRA kilo!! Har nästan gått upp 1 kilo i veckan dom två senaste veckorna.. *puh* Undra om det för allt gott man stoppat i sig, eller att magen väger! På Tisdag är det dags för gravidgympa i vatten, och nu när snön äntligen börjar försvinna blir det många promenader! ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღJavisst är de skönt att snön sakta börjar försvinna   Jag längtar tills man slipper böka på Saga vinteroverall å hela köret. Många långa promenader skulle jag gärna gå, men nu sista tiden så blir jag helt slut bara av att gå till affärn, dit tar de 15min att gå enkel väg. Får ofta väldigt ont i magen då jag går oxå och svanken är inte att tala om.Men ibland har jag bra dagar och passar då på att strosa runt en hel massa, bara för att få röra mig lite iaf Men de onda dagarna ( som igår ), ja då kan jag inte förstå hur man ska klara hela vägen fram till juli. Blev igångsatt med Saga 38+3 pga foglossningen och viktuppgången + humanitära skäl och kan tillägga att foglossningen är sämre denna gången än med henne. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24Ja det skall bli så skönt när man slipper böka på dom overaller.. slippa alla dessa kläder som skall på Jag har inte gått några lånpromenader direkt nu, inte mer än till dagiset eller ner till affären Magen blir alldeles hård och stramar så fort jag gör något typ. Så hur det går med långpromenader återstår att se.Jag har skolios, sned ryggrad och svankar det gör jag en del jag med. I början hade jag väldiga problem med ryggen, foglossningar eller falska sådanna. Då gjorde det ont så fort jag gick upp för backar eller gick långt, men nu har jag inte kännt av det så mycket. Fast iof så har jag inte ansträngt mig direkt det senaste! Ibland känns det som ryggslutet har gått av.. Skall till sjukgymnasten den 14 Mars, så vi får se vad hon säger. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღJag har oxå skolios, fast bara mild eller lätt eller vad dom kallade det, och är överrörlig i svanken. Fast skoliosen är inge ja märker av  (vad jag vet iaf). Dom upptäckte den av en slump då jag hade njurbäckeninflammation för något år sedan. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
    Jag har ganska mycket skolios.. på gränsen till steloperation Skall kolla upp ryggen efter denna graviditeten och se om det blivit värre.
    solstraalen skrev 2007-03-04 08:05:40 följande:
    Saga är ju dålig, så hon vaknade 06 imorse och var hungrig.Hon var så gott som feberfri hela dagen igår, men så på kvällen fick hon över 39graders feber och vart totaldäckadoch innan dess ville hon inte äta, inte ens glass!Man verkligen såg hur ont de gjorde för henne å svälja.Så imorse 06 var hon jättehungrig å fick välling å somnade sen om. Men jag min kossa var så hungrig såjag var tvungen å gå upp å äta frukost å här sitter jag nu Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
    Hoppas Saga blir bättre snart. Bra att hon fick i sig välling iaf!
    Det är väl skönt att vara uppe tidigt? Min dotter kom och la sig bredvid mig imorsee och sa att hon hade bajsat, så det var ju bara till att studsa upp och byta. Sen dess har jag inte kunnat somna om. Och eftersom jag går in i v20 idag så var jag så extas och ville ta kort på magen och visa!
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-03-04 08:12:05 följande:
    Vickyb: Men usch, en sån operation låter inge vidare.  De blir väl mer belastning för ryggen av att vara gravid? Tänkte om skoliosen kan förvärras av att vara gravid? Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
    Jag vet faktiskt inte hur det fungerar. Men jag hoppas in skoliosen förvärras av graviditeten. Denna graviditeten känner jag mig otroligt svag i ryggen emot vad jag kände när jag väntade Linnéa. Hoppas kunna få bra ryggövningar som jag kan träna hemma och stärka upp ryggen lite och jag hoppas att vattengympan hjälper lite.
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-03-04 08:51:33 följande:
    Vickyb skrev 2007-03-04 08:15:12 följande: solstraalen skrev 2007-03-04 08:12:05 följande: Vickyb: Men usch, en sån operation låter inge vidare.  De blir väl mer belastning för ryggen av att vara gravid? Tänkte om skoliosen kan förvärras av att vara gravid? Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24Jag vet faktiskt inte hur det fungerar. Men jag hoppas in skoliosen förvärras av graviditeten. Denna graviditeten känner jag mig otroligt svag i ryggen emot vad jag kände när jag väntade Linnéa. Hoppas kunna få bra ryggövningar som jag kan träna hemma och stärka upp ryggen lite och jag hoppas att vattengympan hjälper lite. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღDu får nog ett par bra övningar. De fick jag när jag va hos sjukgymnasten för hon gjorde klart för mig att oavsett svårighetsgrad av skolios så är de viktigt att ha bra muskler i ryggen och buken så det blir lite mer skydd för ryggraden eftersom man lättare skadar ryggen vid skolios. Iaf sa hon så till mig Hoppas de känns bättre i ryggen snart för dig. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
    Ja vi får hoppas på det bästa!
  • Vickyb
    Pusselbiten86 skrev 2007-03-04 10:46:06 följande:
    Varför ska allt hända mig...Först det med min mamma o sen åker min farbror in akut i morse med hjärtinfarkt... ♥ *~~ Noah 26 Maj 2006. ~~ * ~~ Gravid med
    Fy va hemskt
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3