• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

annki72 skrev 2007-03-03 18:30:28 följande:
    Måste fråga igen, Är det bara jag som svettas otroligt mycket?Sen en fråga till, när jag har ätit mat får jag så extrema kramper så jag tror att jag ska dö, nån mer som har liknande?Tycker det är riktigt otäckt
    Nej än sålänge har jag klarat mig ifrån svettningarna.. men det kommer nog det med. Men kan medge att jag har lättare för att bli generad nu än innan
    Jag har oxå fått krampliknande smärtor i magen efter att jag ätit. Igår åt jag på en salladsbar, och fick väldans kramper i magen. Trodde först maten var dålig.. men sen efter en stund försvann dom. Kanske kan bero på att man äter för snabbt, kanske inte tuggar maten ordentlig, tarmarna jobbar ju inte lika effektivt nu som innan.
    Ta upp det med din BM, jag skall fråga det nästa gång om jag inte glömmer av det!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    annki72 skrev 2007-03-04 12:39:24 följande:
    Vickyb: Jag kanske det, har inte tänkt på det att man kanske bör tugga mer ordentligt nu, och jag äter nog alldeles för fort och ibland för mycket, det ligger nog nått i det Ska äta lungnare idag och tugga ordentligt då får jag se om det blir nån skillnad Ps. tack för att du såg mej
    Ja det kanske har något med det att göra.. att man inte tuggar ordentligt. Skall oxå testa det nästa gång!
  • Vickyb
    annki72 skrev 2007-03-04 12:56:56 följande:
    vickyb: Det är nog så för nu har jag ätit middag och jag än inte fått några kramper
    Va bra, hoppas du slipper kramperna nu.
  • Vickyb

Morrn Morrn!

Ser att det pratas rökning. Har själv varit rökare, men inte direkt någon storrökare. Min mamma dog av KOL , lugncancer som orsakas av dessa förbannade cancerpinnarna.
    Jag fimpade på juldagen, men rökte knappt något efter att jag fick reda på att jag var gravid. Men Juldagen var absolut sista!
    Efter denna gravidityeten skall jag inte börja igen som jag gjorde efter Linnéa.
    Jag vill ha fimpat för gott, och om det är någon mer som känner som jag kanske vi kan stötta varandra efter, likaså med vikten
    Kanske skall starta en tråd efter sommaren, för det är ganska lätt att halka dit igen.

• Vickyb
    little baby skrev 2007-03-04 21:41:06 följande:
    hej på er tjejer, har missat lite vad ni har skrivit men man hänger ju oftast inte med...hehehJag är sååå pirrig o nervös ska på UL + 3D + könsUL imårn kl 14,30 hos Dr Selbing i Linköping...blir inte många timmars sömn inatt hehe... Ska blii sååååå spännande och se vem som ligger i min mage pojke/ flicka jag vet inte Ena dagen känns det som en tjej andra som en kille...Återkommer mer imårn..ha de bra allihopa.Sov gott KRAM! ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    Va spännande.. Även spännande för oss att veta vad det gömmer sig för ett kön i magen! S¨å du får berätta så fort du kommer hem!
  • Vickyb
    Mjukis82 skrev 2007-03-05 11:05:29 följande:
    Halloj alla -bejbs!Puh... det tog sin lilla tid att läsa igenom allt det ni skrivit i helgen... här har det varit fullt upp så därför har jag inte hunnit vara här inne så mycket. I lördags hjälpte vi ( ehh... eller sambon kanske?!) våra vänner att flytta, och igår så var det fullt ös med renoveringen och nu börjar vi äntligen bli klara, bara listerna som ska målas och sättas på plats... men jag har iallafall fått tillgång till soffan igen! Som jag har längtat! Ingen hit att sitta i sängen hela tiden när man har ont i ryggen och fogarna!ang. gympa: Jag var på vattengympa för gravida igår, första gången... det var sååå skönt! Verkligen något jag rekomenderar!Pusselbiten: Kramar!Ang. rök: Har också röt men slutade när jag blev med Isabelle... och precis som ni så är jag överkänslig nu, tycker det är sååå äckligt! Jag jobbade som nagelteknolog (är utbildad till det) när jag väntade Isabelle, och när det kom kunder som luktade rök om fingrarna fick dom stränga order om att gå o tvätta sig plus att jag bjöd på ett tuggummi! Hahaha!little baby: Lycka till på UL:et... såå avis jag blir! Vi ska ju också göra 3D, men det är inte förräns den 30/3, evigheter tills dess ju!jessa6: Stort grattis på födelsedagen! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    Jag skall på vattengympa för gravida imorgon.
  • Vickyb
    LindaoJohan skrev 2007-03-05 12:16:05 följande:
    Nä nu är jag så himla upprörd och ledsen!Min chef ringde nyss, 30 minuter innan jag ska åka och jobba! Kan säga på en gång att jag INTE åker till jobbet idag å imorn! Jag jobbar på förskola och är sjukskriven på 50%. Jobbar lite skifttider. Hon säger att min avdelning tycker detta är jobbigt, både för dem och för barnen när jag typ "kommer och går". Jag vill hellre ha bara förmiddagar att jobba då ryggen fortfarande är "färsk". Men hon säger att det står ju inte i mitt sjukintyg att jag bara kan jobba förmiddagar. Hon vill nu att jag vikarierar på 50% på hela huset istället för att vara stationär på en avdelning. Jag säger att jag inte kan jobba på småbarn. Där är det mycket böja, hjälpa till på ett annat sätt. Klä på kläder osv... Hon säger ungefär att "ja vad ska vi göra då" Jag bryter typ ihop och säger att jag ändå bara har ett vik till juni och inget att gå tillbaka till sen, börjar grina och ha mig! Hon måste ju tycka att jag är skitlöjlig! Hon säger att jag ändå har min plikt att jobba så länge jag är anställd och inte är sjukskriven på 100%. Sedan säger hon att hon vill prata med min läkare!!! Fan, tror hon inte på att jag har ont eller??? JAg vill ju jobba, men måste tänka på mig själv oxå säger jag till henne. Jag sa oxå att då kanske det är bättre om jag blir sjukskriven på 100%... Stannar som sagt hemma pga detta samtal då jag blev ledsen besviken och arg! Känns inte som hon tror på mig alls! Väntar nu på att läkaren ska höra av sig till mig, så ska jag säga hur jag mår å att jag vill ha 100%.... *suck* www.lindisen.bloggagratis.se
    *suck* Jobbigt med jobbiga chefer. 
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-03-05 12:27:20 följande:
    Tjejer, hur vet man om det är influensan man har??Står på expressen att feberfrossa, hosta å ont i kroppen är tecken på influensa.Hur vet man att det är influensa eller bara förkylning??Det är precis så ( + ont i halsen ) Saga vart sen i tisdags kväll. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
    Bra fråga..
  • Vickyb
    Halvblod skrev 2007-03-05 12:51:31 följande:
    Vickyb skrev 2007-03-05 09:30:27 följande: Morrn Morrn!Ser att det pratas rökning. Har själv varit rökare, men inte direkt någon storrökare. Min mamma dog av KOL , lugncancer som orsakas av dessa förbannade cancerpinnarna. Jag fimpade på juldagen, men rökte knappt något efter att jag fick reda på att jag var gravid. Men Juldagen var absolut sista!Efter denna gravidityeten skall jag inte börja igen som jag gjorde efter Linnéa. Jag vill ha fimpat för gott, och om det är någon mer som känner som jag kanske vi kan stötta varandra efter, likaså med vikten Kanske skall starta en tråd efter sommaren, för det är ganska lätt att halka dit igen. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღJag är på direkt!Min farmor har oxå kol och jag vet hur sjukt idiotiskt det är att röka. Jag hade inga problem att sluta när jag blev gravid, rökte 1om dagen första veckan sen var jag 100%fri...men problemet är att jag längtar efter att få ta första ciggen fastän jag inte är alls röksugen nu. Du får gärna hjälpa mig så mycket du bara kan för jag vill inte börja igen...så kan jag bidra med vikten för där vet jag att jag är mycket starkare än med rökningen
    Hehe. Känner lite som du fast vissa dagar. Dagar som är jobbiga längtar jag efter att få ta en cigg, gå ut på balkongen, sitta i lugn och ro och lugna ner sig.. eller kanske bara ta ett bloss med en kopp kaffe en solig sommarmorgon! Nej.. nej nej.. Usch och Fy. Skulle jag ta ett bloss nu så skulle jag spy, få nickokick och må fruktansvärt illa.. Doften av ciggaretrök gör mig illamående och jag får huvudvärk. Fast ändå.
    Vill inte börja röka igen efter graviditeten för då vet jag att jag inte kommer att kunna sluta. Har sagt till sambon "att på måndag så skall jag sluta röka" , "nästa gång jag blir gravid så skall jag sluta" osv.. undanflykter hela tiden. Det måste få ett STOPP! Jag har facit i handen och vet hur illa det kan sluta.
    Vi får hålla ihop sen!
  • Vickyb
    LindaoJohan skrev 2007-03-05 13:17:13 följande:
    tack för alla svar och stöttningar här på tråden! Har nu pratat med min läkare. Hon är jättegullig och trevlig. Hon kan sjukskriva mig på 100%, men hon sa att det inte är säkert att försäkringskassan "godkänner" sjukskrivningen... så då får jag inte ut pengar... Men om jag har så ont att jag inte kan jobba, dessutom inte känner mig välkommen, vad gör man då? Någon som varit med om detta? Min läkare (AT-läkare) skulle prata med sina kolleger om tips å råd sedan återkomma till mig... www.lindisen.bloggagratis.se
    va skönt med en läkare som bryr sig om än. Har inte varit med om nått liknande så jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Men jag hoppas det löser sig till det bästa.
    Halvblod skrev 2007-03-05 17:35:11 följande:
    Hjälp...jag börjar bli hårig!!!!  Börjar få hår runt naveln...som en man ungefär (kanske inte riktigt lika mycket...ÄN!!!). Jag har aldrig varit hårig tidigare så vad betyder nu detta då? Något speciellt kön eller kanske att mitt barn blir aphårigt...eller något annat??? Någon som vet??Hälsningar från en hårig
    Jag har fått massa hår på magen.. Ljusta tack och lov! Vet inte vad det sägs för skrock om att man får mycket hår.
    Misan71 skrev 2007-03-05 16:46:08 följande:
    Jessa6: Grattis på födelsedagen!Lindaojohan: Jag har ett jättegott recept på tacopaj, om du vill ha.Ni är många som pratar om foglossning och andra krämpor. Jag har börjat få ont i ländryggen och ut mot höfterna (typ bäckenet), och har jag suttit still en stund är jag jättestel o det tar en stund att komma igång igen. Frågade min BM om det kunde vara foglossning, men hon trodde mer på att ligamenten drar o växer. Jag har dock förmånen att ha en bästis som är BM, och hon sa att man inte kan säga att det INTE är foglossning.Undrar om det har känts/känns ungefär likadant för nån av er, och vad eran BM isåfall sagt?
    Igår hade jag så ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. Det värkte i ryggslutet, stråla ända ner i högra ben kändes som jag hade kramp.  Det var riktigt obehagligt och jobbigt att somna med det igår. Imorse fick jag det igen, och sen gick det över.
    Åsa82 skrev 2007-03-05 17:36:56 följande:
    förresten är det fler som ännu inte gått upp nästan något sen ni skrev in i er? jag står fortfarande på  +1kg i uppgång ~♥ღ♥~Thea 060202~♥ღ♥~ grodan 070703~♥ღ♥~
    Jag har gått upp 4 KILO om inte mer.. Känns som jag går upp ½ - 1 kilo  veckan. *suck* Måste börja med promenader och sätta igång med vattengympan nu för att slippa lasta sig med vikten efter graviditeten.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3