Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

L2K och tbmh: Tack för infon men jag förstår fortfarande inte om jag borde söka för det eller om det bara är att stå ut. Än så länge får jag nog säga att det är ganska lätt att stå ut men jag vill ju inte gärna göra något som förvärrar det. Det där med kniven känner jag igen. Jag har speciellt svårt att lyfta benet framåt/uppåt när det sätter in.

• Hallonfot

L2K - Ok. Får väl ta mig i kragen och ringa. Har så otroligt mycket att göra på jobbet nu så jag har svårt att ta mig till BM bara. Vet att man borde sätta hälsan först men eftersom det inte är så jobbigt än så skjuter jag på det. Men har jag ringt så kanske hon antecknar det så kan hon få undersöka mig (eller vad hon nu gör) när jag väl ska dit. Tror du det funkar? Skulle det bli värre skulle jag absolut ringa med en gång.

• Hallonfot

Godmorgon på er! Här var det lugnt.
    Vi håller också på och funderar på namn. Har nog bestämt tjejnamn men har väldigt svårt för killnamn. Än så länge har vi bara kunnat enas om Noel. Har ju Alva förut och det känns lite som om vi blandar ett jättesvenskt namn med ett engelskt men just nu skiter vi i det. De ska ju inte bo ihop hela livet och jag tycker ändå att de är fina ihop.

• Hallonfot

Solstraalen: Snart är det sommar och då är det helt ok att gå med rumpan (nästan) bar! Eller i alla fall att bara hänga på sig en härligt, luftig klänning.

• Hallonfot

Vickyb - Min mage kan bli hård lite när som helst. Oftast är det nog när jag stressar. Det känns ändå inte som sammandragningar men de kanske känns på det här sättet så här tidigt (har bara gått halvvägs). Kommer ihåg annars att de var mer som kramper som gjorde magen hård och att de lugnade ner sig när jag lugnade ner mig. Den här hårdheten sitter i lite mer oavsett vad jag gör.

• Hallonfot

Hej hopp! Fler som är vakna tidigt ser jag. Jag var tvungen att åka in till kontoret och jobba några timmar idag. Trist när det är så fint väder men det ger ju lite välbehövliga slantar i kassan i alla fall. Har i alla fall bestämt mig för att det får vara slut på allt stressande. Får så mycket sammandragningar då. Bättre att åka in och jobba en söndag då istället!

Välkommen till tråden Simbad!

• Hallonfot

När jag väntade Alva gick jag på sk hoppfri gympa. Var jättebra men trist när de låg på mage och körde rygg...och när de gjorde sit-ups. Fast vi (vi var två gravida) frågade ledaren om lite alternativa övningar och hon sa flera som var jättebra. Kände mig (i alla fall lite) vältränad och stark när det väl var dags för förlossningen. Just nu är jag så himla förkyld att träning inte finns i min värld. Ska försöka mjukstarta lite med promenader och träningscykel men vill vänta tills förkylningen är borta först.

• Hallonfot

LindaoJohan: Har du kollat järnvärdet nyligen? Jag tog inte mina järntabletter på några dagar när jag var sjuk och sen när jag blev frisk kände jag mig helt svimfärdig tills jag började ta järntabletterna igen. En kompis till mig som också ska ha i juli svimmade pga lågt blodtryck? När var du hos bm senast?

• Hallonfot

Jag fick inte i mig mina järntabletter när jag var sjuk. Åt inte så mycket då och en stund efter att jag svalt järntabletterna så kom de upp igen.

När jag väntade Alva fick jag börja äta järntabletter när värdet låg på 117 så det är nog lite olika var de drar gränsen (eller så var det annorlunda för 3 år sedan).

Hoppas det snart går över för dig i alla fall, vännen!

• Hallonfot

Ja, jag har också hört att man ska ta c-vitamin tillsammans med järntabletten och INTE kaffe eller the. Jag tar min tablett med ett glas färskpressad (fast köpt) apelsinjuice och sen "sparar" jag the't eller (om det är en dag då kaffe funkar) kaffet tills jag kommer till jobbet. Funkar bra för jag känner mig jättepigg när jag får i mig mitt järn.

Kan tillägga att jag tyvärr inte tål kiwi annars skulle jag absolut prova det.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3