Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

Jessa6: Vad skönt att du har varierande jobb i alla fall. Då kan du stressa upp på ena jobbet och varva ner på det andra.

Min mamma ringde precis och frågade om vi ville äta lunch där. Toppen! Ett stressmoment mindre idag. Ska ändå jobba hemifrån i eftermiddag och städa (några arbetskamrater följer med hem på tisdag) så jag har att göra ändå.

• Hallonfot

Mammab: Tio var ju ett jättesött namn!

• Hallonfot

Nu ska jag dra mig hemåt. Ska försöka avklara vattning och dammning på nedervåningen innan det är dags att åka iväg och äta lunch.

Ha en skön söndag tjejer!

• Hallonfot

Jag kan också känna att jag svullnar i vissa situationer. Till exempel om det är varmt (hatar numera för varma konferensrum) eller om man stått väldigt mycket.

Jag vill också mäta magen. Sist var jag så stor vid första mätningen att rutsystemet knappt räckte till. Hoppas jag är liiiiite mindre den här gången men vet att jag är stor om magen. Bara att konstatera att jag bär mina barn utanpå istället för inuti magen.

• Hallonfot

Zandrisen: Jag blev lite avis när jag såg att du skulle få städat och putsade fönster hemma av din mamma. Döm om min förvåning när mina fönster där nere var putsade när jag kom hem. Mammor är bäst! Hon tyckte det var så fint väder så medan hon var barnvakt åt dottern (både jag och maken var tvungna att jobba sent) så passade de på att putsa fönstren. Underbart!

• Hallonfot

SyrranH: Grattis till killen!

Halvblod: Håller tummarna för att huset ska bli ert och att priset passar er!

JoNaLi: Vad skönt att du låter så glad nu. Härligt att det börjar ordna upp sig med pojkvännen!

• Hallonfot

Godmorgon Vallmar!

Skönt att se att någon mer är vaken.

• Hallonfot

Beckah: Vad jobbigt att ha så mycket sammandragningar. Vad säger BM om det? Ska du vara i stillhet för att de inte ska bli värre? Jag som oroat mig för mina sammandragningar som kanske är 10 st på en vecka.... Känner mig lite fånig.

Någon mer som har fått hjärtklappning?

• Hallonfot

Hej på er!
    Har nu läst igenom massor av sidor och glömt vad jag ska kommentera.

Tycker tiden börjar gå långsammare nu men det är väl för att magen är stor och det liksom inte finns något mer att vänta på annat än att bebisen ska komma ut. Har bara varit på MVC två gånger hittills och är i vecka 25 nu så det verkar vara väldigt olika mellan kommunerna.

Jag lääääängtar till sommaren så jag blir tokig. Tänkte smygstarta lite med grillning i påsk så man får lite sommarkänslor i alla fall.

Ha en underbar söndag allihop!

• Hallonfot

Tbmh: Usch, vad jobbigt det låter. Tur att du funnit något som lindrar i alla fall.

Idag är det ännu en dag med strålande sol ute så man sitter instängt på kontoret och längtar ut. Fast jag ska inte klaga. Det var ju kanonväder i helgen också och jag har varit ute massor. Satt ute och jobbade i lördags, planterade blommor i krukor och vet inte hur många gånger vi gungade (nåja, Alva gungade och jag putte på).

Det kliar lite halsen så jag ska med alla medel undvika att åka på ännu en förkylning. Förra gången varade den i fyra hela veckor och var svinjobbig!

Längtar till påsk nu då man ska vara ledig 4 (!) hela, underbara dagar! Hmmmmm, om man skulle lägga in om ledighet på torsdag också....

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3