-
oki, skulle ju va intressant att veta om man får en stor eller liten bebis...zandrisen skrev 2007-05-07 17:51:11 följande:Nej det tror jag inte... På mig gjorde man ju ett ultraljud och mätte huvud och buk och armar och ben och sånt. Sen matar man in det i nåt dataprogram, och får fram ett ungefärligt viktvärde. -
du får väl ut 80% av din månadslön om du är sjukskriven på 100%Vickyb skrev 2007-05-07 20:13:26 följande:Hur mycket får man när man blir sjukskriven om man inte jobbat särskilt mycket dom senaste tre månaderna? -
sådär, hemma nu äntligen och det värker som fan ner mot ljumskarna.... har suttit mycket idag så det beror kanske på det.... så jag sätter mig en stund vid datorn så blir det ju bättre

Idag var första träffen med föräldragruppen. Känndes helt okej. Lite smånervigt var det väl att få höra hur förlossningen går till och allt det där, det börjat kännas så himla nära nu! Men det var givande och bra, skönt att sambon får höra lite oxå, han som typ aldrig ens sett en liten bebis
he he, ja det var första träffen av tre ialla fall. Vi kommer inte få besöka förlossningen inne på danderyd då dom håller på med någon ombyggnad nu och nån slags projekt... allt hade kännts superbra om vi fick besöka, ville verkligen det...
Var iväg till sjukhuset och träffade en kompis som fick en söt liten son igår
Det blir nog en Melvin. Hon va supernervös inför förlossningen då hon gjorde kejsarsnitt med sin dotter. Men allt gick superbra! Hon fick första värkarna igår vid 12-tiden, men hon fattade aldrig riktigt vad det var då hon inte hade verkar med sin dotter (planerat kejsarsnitt) Så vid 15.30 åkte dom in, hon va tydligen HELT öppen! Kl 16.30 startades det hela ordentligt och pojken va ute 18.20! Såååå söt va han!!!
-
just nu kan jag knappt sitta! bebis ligger å trycker nån del upp mot revbenen superhårt!!!! aj aj
-
jag älska mina crocks!! Fick ett par kopior av sambons föräldrar när dom varit i thailand! Hans mamma tyckte det skulle va bra för mig i sommar när fötterna sväller mm, å jag använder dom ALLTID!!! (nästan) helt underbara. sambon köpte ett par på marknad för 120 kr.
-
visst jag, glömde bort!! ett av däcken på våran begagnade vagn (knorr nizza) är det punka på. tar man med däcket till typ en cykelverkstad å får det fixat?? vill gärna ha helt ny slang, finns det på babyland och liknande??
-
sylt; okej ja däcket e det nog inge fel på men då tar jag med mig hela däcket till en cykelverksta!!
-
Sylt skrev 2007-05-08 15:52:48 följande:Hela hjulet !
he he, okej, hela hjulet!!!
-
Sylt skrev 2007-05-08 15:57:13 följande:Flåt, kunde inte låta bli....
-
jag vet att det som hade vagnen innan oss har lagat samma däck en gång, tror dom gjorde det med sån där cykellagning, men tror det är dags att byta ut hela slangen nu när det läcker ut luft hela tiden från just det däcket...
L2K skrev 2007-05-08 15:59:43 följande:Kan man inte bara skaffa ett vanligt cykellagningskit och laga innerdäcket på samma vis som på cykeln? Eller har jag missförstått hur det funkar med luftdäcken tillvagnen? Måste bara berätta att våra nya bärbara dator står och väntar på upp-packning på köksbordet. Men min kära sambo vill öppna den själv. Och han kommer inte förrän efter fem. Är ju iofs hans dator men iaf