Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Lagt in en ny magbild i fototråden nu

växer växer växer...det är rätt löjligt vad man kan växa.

Nu ar det börjat bli en kant under magen...alltså ni vet så man kan ha längst upp...att magen blir som ett litet bord...en sån kant har jag fast på undersidan...magen går rakt ut direkt typ...äh svårt att förklara, men förrut var det en mjuk uppförsbacke från blygdbenet upp till naveln, nu är det en kant rakt ut i luften ovanför blygdbenet. Märks att magen är stor och tung

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82

Foglossningen är jobbig men jag är så otymlig och osmidig så jag "råkar" aldrig göra hastiga rörelser och sådant längre, jag gå små mysteg och sakta vilket gör att foglossningen mår lite bättre.

Men det trycker mot blygdbenet och värker i ryggen. Jag skaffade två par nya skor som man bara kliver i...det var verkligen guld värt! Slippa krångla med skor!

Berättade för syrran min om incidenten med min granne som undrade om jag skulle ha tvillingar...syrran tittade på min mage en extra sväng och säger som savr..."hm...men ja...fast ÄR du säker på att det bara är EN då?"

*s* inte ens amiljen kan lämna en i fred längre. Svärmor kunde inte heller hålla sig..."Oj...alltså, ärligt talat så ser det ut som du ska få imorgon"

Folk glor när vi är i mataffären tex...de är väl rädda att vattnet mitt ska gå när som helst

Det ser nämligen värre ut i verkligheten än på bild till och med. Helt sanslöst.  Ska be att Barnmorskegruppen mäter mitt SF på onsdag så jag får ett andra utlåtande. Verkar så märkligt att det skulle vara 28 "bara". Till och med min BM själv tyckte ju att måttet inte stämde med vad man såg.

Ja ja vi får väl se hur det blir. Undrar verkligen hur det över huvudtaget ska bli möjligt att orka hela vägen...

Skönt dock med den här tråden att jag inte är ensam om detta "problem"

• Beckah82
    Jessa6 skrev 2007-04-16 21:20:36 följande:
    Detta är helt OT...jag har en katt jag kasnke måste avliva... Han har helt fått frispel och ska döda den andre katten jag har, har varit så här sen igår, kan inte ha dem i samma rum, någon som har lite tips? De är kastrerade hankatter båda två och innekatter. Den ena är 7 år och den andre är 3 år. Det är den gamle som är helt galen...
    Usch då...sorgligt
  • Beckah82

Jag tycker det är skitskumt för jag vet ju var hon mätte...alltså högsta punkt och det är ju  samma ställe som jag mätt, så själva mätpunkten längst upp stämmer, bara det att när jag mäter ovanför blygdbenet upp till högsta punkt får jag till en bit över 30. Det är 20 cm till naveln bara så det stämmer ju MYCKET bättre...för jag vet att jag hade till naveln i vecka 20.

Men om jag lägger måttbandet på 28 på högsta punkt för att kolla var hon mäter ifrån så är det ju en bit upp på magen? varför börjar hon mäta där? Ska man inte mäta längst ner? precis ovanför blygdbenet? och med hennes mätsätt är det INTE 20 cm till naveln heller...mycket mindre...

Så skumt... jag vet ju vad jag ser...jag känner ju vad jag bär på. Plus att det är en otrevlig kärring så nej, hennes mätningar vet jag inte om man ska lita på.

Denna dam är väldigt speciell. Ja förresten i fredags när jag var där så hade hon en teori om varför jag ser så himla stor ut.

"Ja, när man tittar på dig så ser det ju ut som du gått 2 månader längre...men det är klart...du sitter ju bara hemma och gör inget så magmusklerna är väl helt förslappade ch har gett efter"

TACK! Så...vänligt...

Sist, i vecka 24 så frågade hon hur jag mådde så jag sa som det var att det känns lite jobbigt...känns som att jag fått alla gravkrämpor man KAN få. Då svarar hon:

"Ja...men är det verkligen så att du fått dem då...eller är det kanske så att du har lite för lite att göra så du sitter hemma och känner efter"

Men det finns värre exempel...dock inte som hon sagt till mig, utan till andra...en bekant till mig och  hennes kille (ett ganska ungt par, tjejen är typ 18 år) fick missfall för ett ag sedan. vet ni vad denna BM säger till tjejen?

"Ja, ni kanske ska vänta lite mer att skaffa barn...du kanske skulle ta och skaffa ett jobb först"

En annan ung tjej och hennes kille kommer på inskrivningen i vecka 10 och får veta att

"Ja...ni vet....det FINNS ju abort också..."

• Beckah82
    tbmh skrev 2007-04-16 22:04:42 följande:
    Hur normalt är det att ha 95slag/minut i viloläge? Nu har jag legat här i soffan utan att röra en fena i två timmar men ändå är jag helt flåsig och till slut så klockade jag mina hjärtslag till 95/minut. Vad bör man ha?
    Jag hoppas det är normalt för jag och också över 90 i vilopuls

Läste att det kan bli sämre om man har lågt Hb och det hade jag ju (98 i fredags), plus att det är naturligt att få högre puls under slutet av grav.
  • Beckah82

Ja man blir lite ställd när någon föreslår indirekt att man sitter hemma och degar och är förslappad...

Jag blev så paff att jag inte kom på något att säga (inte så vanligt när det gäller mig haha) och dessutom...tänk om hon har rätt? kanske är så att jag är så klen så magmusklerna gett efter så jag ser stor ut?

• Beckah82
    Norrbagge skrev 2007-04-16 22:26:05 följande:
    bra, det är ju fan inte acceptabelt att beté sig som hon gör.-asså fan vad jag börjat känna av min foglossning. Säkerligen bara för att jag varit så glad att jag mått så oförskämt bra, endast blygdbenet har gjort sig påmint.. men FYFAN min ljumske försöker helt allvarligt ta livet av mig eller nåt?aj aj aj..
    Prova att krypa på alla fyra, gärna i lite ojämn terräng...som i en obäddad säng tex...

...skoja bara! prova INTE fy sjutton...det är nog den värsta smärtan.

Eller om man väl lyckats tagit sig ner på golvet och tror att man kan kliva upp genom att sätta ena foten i golvet och resa sig som normalt folk...no no no det går verkligen inte!

Inte heller att stå på ett ben för att ta på/av trosor och byxor.

Eller en annan favorit: ta av sig en sko genom att använda andra foten som stopp mot hälen så man kan "trycka" av skon...jösses...ont...
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3