Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Hallonfot skrev 2007-04-20 13:45:47 följande:
    Åh, har sån himla magkatarr. Känns mycket värre när man är gravid för då är magen liksom redan utspänd och det finns inte plats för mer utspändhet. Tror ni Rennie kan hjälpa till mot magkatarr också? Har Losec hemma men känner mig inte bekväm med att ta medicin när jag är gravid även om de säger att det inte är någon fara. Sen så är jag ju på jobbet nu och kan ändå inte få tag på Losec. Några tips på vad jag kan göra?
    Samma här sååå himla jobbigt! Innan grav kunde jag få stora luftbollar i buken...nu har jag samma fast luften sitter under revbenen nästan...känns som jag ska sprängas.

Frågade läkaren idag vad jag skulle göra...han sa att jag skulle köpa Link på Apoteket vilket jag gjorde...men det är ju bara vanliga tabletter för halsbränna (vilket jag också har så jag köpte dem ändå).

Ingen aning. Skulle vilja sticka ner en slang och suga ut all luft...eller trycka ut den eller något...så himla jobbigt.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82

Kollade mitt hb också...det låg på 100. Det är på väg uppåt hehe men jag fick se också att jag hade fått fel info förra veckan. Då låg det på 96, inte på 98...så det var verkligen inte bra.

• Beckah82

Okar inte läsa igenom nu ara kikar in

Har varit på GeKås idag...liiite mör i bäckenet å så...usch! Blev en del till Alvin men mest till Victor

• Beckah82

De har typ allt på GeKås allt till barn nästan

• Beckah82

Nu under eftermiddagen och kvällen har det blossat upp stora områden nässelutslag...kliar...men det går inte att klia på det för jag är alldeles öm.

Fundrar på att ringa och rådfråga men jag VILL inte kollas upp IGEN för något så jag känner att det är meningslöst att ens ringa? Jag är alldeles för kollad redan. Kanske bäst att vänta tills imorgon när det är vardag så man kan ringa vanliga BM...om det går att stå ut med klådan. har lite gammal flytande Tavegyl hemma med det vågar man ju sig inte på...

Fick ju inget beslut om  leverprov ifredags när jag var hos läkaren (skulle ju kanske kollas för Hepatos och det var INNAN jag ens fick utslag) men den läkaren var den rörigaste människa man kan tänka sig så han glömde av det helt...

Vad göra? Fler här med jobbig klåda som blivit Nässelutslag?

Jag har från axlarna och upp över halsen och ansiktet...och nacken...ja plus att det kliar över hea kroppen.

Har aldrig aft Nässelutslag...bara Victor så det var nytt för mig hur det känns.

• Beckah82

Har provat med Tavegyl för en stund sedan men det verkar inte vilja hjälpa än iallafall...vi får väl se...

• Beckah82
    Pusselbiten86 skrev 2007-04-22 20:23:19 följande:
    Ni som väntar killar..Har ni en UL bild när man ser de ?Från sidan alltså.. ?
    Jepp i mitt album...under "Ultraljud" så finns två bilder på snoppen och pungen i profil
  • Beckah82
    Ska läsa igenom tråden snart...bara en lite rapport först om Nässelutslagen igår...

Det blev ju inte ett dugg bättre av Tavegylen. Tvärt om så fortsatte utvecklingen. Gick upp över ansiktet så jag blev helt röd och fick vattniga ögon. Sjukvårdsupplysningen var överbelastad och kunde inte ens ha fler i kö, samma sak med Jourbarnmorskan i Göteborg. Avstängd tele på grund av överbelastning.

Men vi har ju ett sjukhus här i Skene ocks, lilla Skene lasarett som har jourmottagning. Visserligen bara till klockan 16 men det finns personal dygnet runt eftersom de har vårdavdelningar så till slut ringde jag dit. De tog emot mig!

När jag kom dit fick jag träffa två läkare och 3 sköterskor under loppet av 40 minuter...lite ovanligt att få allas odelade uppmärksamhet inom vården där det annars är så stressigt.

Efter mycket utfrågning och mycket om och men och rådfrågning hos Gynakuten i Borås så fick jag 50 mg Lergigan som tydligen ska vara klåddämpande och lugnande (jasså? det märktes 8inte). Sen skulle jag ringa Barnmorskan idag också och berätta om nässelutslagen.

Jag har recept nu på 100 tabletter Lergigan och ska ta dem 3 ggr per dag men har inte hunnit hämta ut dem ännu. Ska fixa det. Har inte fått tag i BM heller ännu.

Nässlorna idag är värre. Småknottror från armbåge till armbåge (alltså vägen över rygg och axlar), nacke, hals, ansikte och så hela magen. Det är inte så snyggt men det är till största delen hudfärgat iallafall...bara ansiktet som är rödblommigt.

Hoppas jag får tag i BM och så snart och så måste jag hämta ut medicinen. Det kliar jätteirriterande.
  • Beckah82
    Norrbagge skrev 2007-04-23 10:51:21 följande:
    Hur har ni det brudar?Själv så trodde jag att jag skulle bidra med den första bebisen till denna tråd inatt. Jag hade väärldens sammandragningar som gjorde ont även baki ryggen. Ungefär som värkarna känns i början. Det var nästan så man ville profylaxandas liksom! Sambon vart lite orolig och faktiskt även jag till en början.Ett tag till får då lill*n vänta iallafall!! Så nu blir det att dra ner på tempot.Idag börjar min heltid på avd 35 på Sunderbyn. (infektions avd.) det ska bli mkt spännande! Ha en underbar dag ladies!!
    Du får gärna vara först om du vill men vänta en stund till först
  • Beckah82

Jo det KAN ju vara...men jag har inte varit ute speciellt mycket senaste dagarna och är inte allergisk mot pollen sedan tidigare. Hjälper inte Tavegyl mot pollen då?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3