Ska läsa igenom tråden snart...bara en lite rapport först om Nässelutslagen igår...
Det blev ju inte ett dugg bättre av Tavegylen. Tvärt om så fortsatte utvecklingen. Gick upp över ansiktet så jag blev helt röd och fick vattniga ögon. Sjukvårdsupplysningen var överbelastad och kunde inte ens ha fler i kö, samma sak med Jourbarnmorskan i Göteborg. Avstängd tele på grund av överbelastning.
Men vi har ju ett sjukhus här i Skene ocks, lilla Skene lasarett som har jourmottagning. Visserligen bara till klockan 16 men det finns personal dygnet runt eftersom de har vårdavdelningar så till slut ringde jag dit. De tog emot mig!
När jag kom dit fick jag träffa två läkare och 3 sköterskor under loppet av 40 minuter...lite ovanligt att få allas odelade uppmärksamhet inom vården där det annars är så stressigt.
Efter mycket utfrågning och mycket om och men och rådfrågning hos Gynakuten i Borås så fick jag 50 mg Lergigan som tydligen ska vara klåddämpande och lugnande (jasså? det märktes 8inte). Sen skulle jag ringa Barnmorskan idag också och berätta om nässelutslagen.
Jag har recept nu på 100 tabletter Lergigan och ska ta dem 3 ggr per dag men har inte hunnit hämta ut dem ännu. Ska fixa det. Har inte fått tag i BM heller ännu.
Nässlorna idag är värre. Småknottror från armbåge till armbåge (alltså vägen över rygg och axlar), nacke, hals, ansikte och så hela magen. Det är inte så snyggt men det är till största delen hudfärgat iallafall...bara ansiktet som är rödblommigt.
Hoppas jag får tag i BM och så snart och så måste jag hämta ut medicinen. Det kliar jätteirriterande.