Inlägg från: nasse01 |Visa alla inlägg
  • nasse01

BF Juli-07 Nr3

Mjukis82
    Har redan gjort sockertestet en gång, och det var inte alls så hemskt som det har varit. (Fick gör ett tidigt pga stortbarn sist och lite förmycket övervikt..)
    Ska dit och göra det vanliga nästa vecka. Men kul är det inte.
    Hur ska man klara sig utan frukost det är ju de som är det svåra...

• nasse01

Calylite
    Be din BM om att få komma till aurora och prata har varit där och pratat idag och det känns ganska bra.

• nasse01

Har fått tillbaka min migrän nu!Trodde man skulle slippa den som gravid... Får synflimmer först och sen huvudvärk.
    Fick både i går kväll och idag på jobbet...
    Är väl stress igen och så trött som man är. Vad ska man göra???
    Någon som kan tipsa? Är det farligt att få migrän som gravid, kan det påverkar barnet?
    Ska till BM på tisdag och göra sockertest får ta upp det med henne då tänkte jag.

• nasse01

Beckah
    Nja, nu är det ju tyvärr så att jag har haft migrän till och ifrån under ca 15 år. Så visst är det migrän, men frågan är ju kanske lite mer vad är det som utlöser det just nu.
    Något med graviditeten eller detta arbete som man har som håller på och bränner ut en. I samband med att man är så trött!
    Så hemskt har 2 övertidsjobb inplannerade nästa vecka, och det är ju inte speciellt kul när man nu är helt slut när man kommer hem från jobbet.

• nasse01

Läste på netdoktorn nu och där stod det just flimmer så..
    Jag ska nog ringa min BM i morgon om det inte blir bättre...

• nasse01

Nu är äntligen Barnkalaset slut...
    Så skönt när alla barnen gått hem. 6 barn mellan 6-4 år...
    Vår dotter fyllde 5 i söndags så, visst hon leker med alla barnen och det går jätte bra men inte när alla kommer på en gång. Då blir det uppdelat. och konflikter. så nu vet jag inte om jag orkar med det en gång till nästa år... (plus knodden)
    Får fundera på att ha det någon annanstans än hemma då, i sånafall.

• nasse01

Mjukis
    Ta och ring dem och be att få åka in och kolla.
    Du har all rätt i världen att kolla upp, om du är orolig.
    Det är ju inte mindre folk på sjukan på kvällen.

• nasse01

Ska göra Sockertest imorgon. för andra gången denna graviditeten.
    Gick ju bra sist, så jag hoppas det går bra i morgon med.
    Och besök hos BM också undertiden. Usch har sånt ruskigt morgon humör om jag inte får äta frukost. Så jag måste tänka på att ta det lugnt i morgon...

Kan man vägra att jobba övertid när man som vi har kommit så här långt i graviditeten? Är ju i v.28
    Har fullt sjå att orkar mig igenom en arbetsdag. Men måste tex jobba både tis och onsdag kväll denna veckan?
    Skulle vilja neka med gott samvete om ni förstår vad jag menar?

• nasse01

little baby
    Det tycker jag med att jag är duktig :)
    Men vad händer om jag vägrar är det arbetsvägran?
    Vi har nämligen kaos på min arbetsplats. Har mängder att göra.
    Men det är ju inte mitt fel. Att det är som det är där just nu.
    Och Chefen har semester är borta 2 veckor till. Så jag vet inte vart jag ska vända mig.

• nasse01

Var hos BM idag!
    Och tog upp att jag ville säga nej till att jobba övertid. Men det kunde hon inte göra något åt. Prata med ditt fack fick jag som svar. Men hon tyckte att jag i princip hade rätt att säga nej. Men det kommer man ju inte så långt med. (arbetsvägran) Så nu sitter man här med förmodad övertid framöver. Ska ta ett snack med chefen när han kommer tillbaka om nästan 2 veckor.
    Gjorde även sockertestet och det gick bra och allt annat också sa hon. Inget om att jag fått tillbaka min migrän heller så jag får försöka ta det lugnt. Frågan är ju bara hur?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3