BF Juli-07 Nr3
..... magsjuk SAMTIDIGT som sonen + att mannen är ute o reser..... jibbi...
..... magsjuk SAMTIDIGT som sonen + att mannen är ute o reser..... jibbi...
Halloj
Våren har visat sig i Skåne! Igår hade vi 14grader, klarblå himmel o sol Jag blir en helt annan människa! Nu känns det som att det snart är dax att vara ledig
På tal om ledig... jag har ansökt om havandeskapspenning (fro m 8/5). Ringde FK idag för att kolla om det blivit beviljat (fick beviljat förra gången, samma arb.upg denna grav). Men de håller på att gå igenom de ansökningar som gäller BF - MARS!!! Alltså kan man ha varit hemma o trott att man skulle få beviljat o sen blir det inget! Jag sa att jag måste veta snarast eftersom vi skall intervjua/anställa vik.. "-Då får ni väl vänta med det då", fick jag till svar. Service = I don´t think so.... *trött*
Jag har sagt hela tiden - om jag blir ekonomiskt oberoende så kommer jag inte att köpa en sportbil, ett hus vid havet el en lgh i Nice - jag kommer att ringa FK o be dem fara *uppretad gravid kvinna*
Jag skjuter nog förlossningen lite framför mig, ibland flashar det förbi lite. Förlossningen med sonen var nog ganska bra, födde på ett jättefin/bra sjukhus, tog nog "lagom" tid. Men mina värkar avtog o bebisens hjärtljud hämtade sig inte riktigt mellan. Så de tog ut honom med tång. Helt ok. Blev lite sydd, och det var mkt det jag var rädd för. Hade skivit ett förlossningsbrev där jag rangordnade minda rädslor (1. hända bebis ngt =syrebrist el likn, 2. att brista mkt 3. smärtan). Ville inte riktigt ta epi, tycker det känns lite kusligt med nålar i ryggen bland alla nerver.......
Får se hur det blir denna gång
Jag var sjukskriven fr v25 förra gången o fick behålla min SGI.
Både mamman o pappan kan ta ut dagar samtidigt om man "tar fr olika barn".
Mjukis --> Jag brukar bara skumma igenom o när jag läst alla sidor kommer jag bara ihåg precis det som jag tänker på för tillfället (oftast det jag tänkte på innan jag började läsa) *gravidhjärna*
...har precis målat sex stolar... magen är ivägen *pust & stånk*
.... jag är också vaken (tja, jag sitter upp iaf )
Vicky --> Stackars! Låter inte alls som en trevlig kväll/karl Tänk på dina fina barn!!! Hoppas att din tjej får en fin födelsedag (o väcker mannen tidigt
)
kramar
Sov så gott!
Milla --> Vilka fynd!