Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

zandrisen skrev 2007-04-23 11:52:01 följande:
    Tavegyl är ett antihistamin som verkar klådstillande, och fixar inte själva allergin... Ska du träffa nån mer läkare? Verkar lite underligt att "bara" skriva ut medicin och skicka hem dig utan ordentlig diagnos, tycker man borde utreda mer, ta allergitest och/eller kolla levervärdena iaf... Har inte så stort förtroende för vården längre...
    Det var på jouren och de sa att jag dskulle kontakta BM för vidare utredning.

Har pratat med BM nu...hon skulle ta upp detta med läkaren som är där imorgon om hur vi ska göra med gallprov och så.

Fick veta också att jag inte längre "bara" har gbs vaginalt utan även i urinen enligt det prov jag lämnade förra veckan till odling. Så nu blir det kanske behandling trots allt för GBS som jag tjatat om tidigare...

Kan inte den här f*cking j*vla graviditeten ta slut snart?! Jag ska aldrig aldrig aldrig mer skafa barn!

*går och deppar någonstans*
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-23 12:27:54 följande:
    ja usch becka, låter inget vidare. Har gbs med urinväsinfektion att göra. För när jag pratade med min bm så kunde jag inte komma ihåg ordet gbs, men hon trodde jag menade nåt som urinvägsinfektion pekar på. Att man tog vidare prover om man hade problem med det alltså. Hur är det?? Förstår ni hur jag menar?
    Gbs kan ge UVI-symptom. Men man kan även har vanlig UVI utan  gbs.
  • Beckah82
    rullgardinsflikkan skrev 2007-04-23 16:23:54 följande:
    Jag har haft UVI sen början på graviditeten som inte ger med sig så nu knaprar jag selexid varje kväll...borde jag oroa mig för GBS?
    Om du har så mycket UVI så borde din BM redan skickat urin på odling så det skulle ha synts.

Men nej, om du får antibiotika för UVIn så är du bahandlad redan. Om du inte gjort en urinodling (obs EJ sticka) så är det en god idé att göra det.
  • Beckah82
    tbmh skrev 2007-04-23 16:27:13 följande:
    Hej tjejer! Såg att det var fler som tyckte att det var så många inaktiva som listade sig i BF-tråden men jag tycker inte att jag ska plocka bort folk eftersom det inte står specifikt att det är VÅR tråd utan det är ju en BF Juli-tråd och det är ju fler än vi som ska föda i juli.  SÅ nu tänkte jag starta en ny tråd där endast vi som är aktiva i tråden finns med. Det kommer ju ta ett tag och jag plockar bort folk jag själv inte ser som aktiva... OM jag tagit bort någon som anser sig vara aktiv så hojta till så uppdaterar jag. I´ll be back!!!
    Bra idé
  • Beckah82
    Zandrisen; ojojoj hoppas det är falskt alarm! Kramis
    SannaKaarina skrev 2007-04-23 20:14:05 följande:
    Min granne här fick 3 månader för tidigt var beräknad slutet på november fick i augusti men han mår bra idag dom hade en lång höst på sjukhuset :( kan man få falska värkar sådär var fjärde minut som hon hade?
    Ja, det kan an ha, jag har haft täta regelbundna några gånger under denna grav men de gjorde inte så himla ont. Jag vet inte hur Zandrisens värkar (eller förvärkar) är eller hur länge de varat.
  • Beckah82
    Trollie skrev 2007-04-24 08:38:18 följande:
    Jag är en av dom som inte var med på nya bf-listan, och blev tyvärr lite ledsen , tycker ändå att jag är ganska aktiv. Sen är det väl gravhormonerna som gör att man reagerar lite starkare på allt.
    Ditt nick är inte så utstickande och du skriver inte sååå jättemycket så att man kanske lägger märke till nicket.

Inget att bli ledsen över heller. tbmh kan ju inte hålla reda på ALLA, då får man ju inte göra annat än sitta här

Men tillsammans är vi ju ändå en grupp där VI känner igen VARANDRA även om alla inte känner till alla. Om du skulle rensa en lista tror jag nog att du också skulle råka ta bort några aktiva...jag vet att jag skulle det för jag har testat. Det är ju ingen värdering...det är ju bara hjärnan som inte registrerat ett nick.
  • Beckah82
    tbmh skrev 2007-04-24 07:38:46 följande:
    Det är fortfarande många som vill vara med på listan som för mig är okända och jag är ju här varje dag....  Vill ju inte att det ska bli en kopia på första listan där den som föder i juli vill vara med på en lista och skriver in sig. Vem bestämmer vilka som "får vara med"... usch... låter som lekisfasoner... det klarar jag inte... Ska jag ta med alla som vill vara med även om jag inte känner igen dem? Hjälp mig nu... jag vill inte vara en elaking.
    När någon skriver en "ansökan" svara med att:

Javisst får du vara med, vi har en lista öppen för alla. Den får du mer än gärna vara med på och den finner du här: *länk* och sedan har vi en lista där jag skrivit upp alla som är väldigt aktiva i prattråden, alltså inte sådana som kikat in en gång bara utan vi aktiva. Den listan finner du här: *länk*

Naturligtvis kommer jag inte ihåg alla, du kanske är aktiv men att jag missat det. Det är himla lätt och det är ingen värdering av din aktivitet. Hoppas du inte är ledsen över att du inte kom med från början, jag lägger gärna till dig om du är aktiv.
  • Beckah82

Igår fick jag inbjudan till Föräldragrupp...sån med samtal om förlossning och amning osv. Fler som fått inbjudan?

Här har vi 4 träffar innan och en träff efter förlossningen.

• Beckah82

Jag har enelsk version men ska försöka skriva vad det heter i svenska programmet.

1. Kolla hur stora de två bilderna är.
    Redigera-Bildstorlek
    Inne på bildstorlek väljer du att det ska visas i pixel. Ändra till tex 200 pixlars BREDD (höjden ändras automatriskt). Gör samma med båda bilderna.

2. Öppna en ny bild.
    Arkiv-nytt
    Inne på nytt väljer du "transparant bakgrund" och att den ska vara 400 pixlar bred och höfta till med en höjd. Tex 600.

3. Använd sedan flyttaverktyget
    Ligger högst upp på verktygspaletten, en svart pil med en grejs typ...hehe
    Klicka på en av fotobilderna och håll in muspekaren ch dra-släpp fotot in i en nya tomma bilden som du skapade. Lägg bilden mot ena kanten och släpp. Gör samma sak med det andra fotot men lägg den i andra änden, så att de ligger bredvid varandra.

4. Beskär bilden
    Beskäraverktyget är som en fyrkantig ram med ett diagonalt streck i mitten.
    Skär bilden så att det blir snyggt.

5. Avsluta med en ram
    Tag markeringverktyget, dvs den streckade kvadraten längst upp i verktygspaletten. Markera hela bilden, alltså dra över hela. Sedan:
    Redigera-Ramlinje
    nne på ramlinje väljer du "insidan" och 1 pixels bredd ch om du klickar på färgrutan kan du välja en ny färg. Förslagsvis svart om den inte redan är svart.

6. Spara på detta vis:
    Arkiv-spara för webben
    Nu  kommer du till ett nytt fönster. Se till att det är jpg och välj sedan spara och browsa till stället där den nya bilden ska sparas.

OBS! När du sedan sa stänga ner fotona du använt inne i photoshop så får du frågan om du ska spara ändringar. Välj att INTE spara för annars förstörs originalbilderna.

Tyvärr kan jag inte förklara bättre...detta är dessutom bara ett av många sätt att göra samma sak.

• Beckah82
    Hallonfot skrev 2007-04-24 09:49:53 följande:
    Beckah: Nej, vi som redan fått ett barn får inte gå på nåt sånt här i Lidköping.
    Troligtvis inte här heller...men det är ju 9 år sedan för mig och det är första barnet för blivande pappan
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3