-
solstraalen skrev 2007-04-24 10:00:49 följande:Beckah: Tack! Tror ja lyckades!! Superbra förklarat ju!!
så bra
-
Jag känner inte heller att jag har så stort behov av att gå föräldragrupp. Jag vet hur man föder barn, ag vet hur man andas rätt osv. Jag vet hur man tar hand om en bebis, jag vet hur man ammar osv osv.
Däremot känns det mysigt att göra något tillsammans med pappan...att vi förbereder oss...att det blir mer verkligt för HONOM, att han blir mer delaktig och kan vara lite mer förstående mot mig. Brist på förståelse finns det tyvärr gott om här hemma...
Sen är det ju trevligt att komma iväg och göra något när man är hemma och sjukskriven och bara väntar. Trevligt att skapa nya kontakter också.
-
Amning; min fungerade inte för det var alldeles för stressigt runt omkring med soc och allt...jag bodde ju på utredningshem med massa andra boende och personal som satt och glodde så mjölken sinade. Jag är SKITARG för detta och ledsen. Den här gången ska det funka i minst 6 månader.
Min syster hade stora problem med första barnet. Jätteont och jobbigt och krångligt...fungerade bara en liten stund. Inför andra barnet bestämde hon sig för att hon inte ville amma och mådde skit över amningen...tänkte inte ens på förlossningen...enda hon tänkte på var den hemska amningen men när bebisen väl kom och hon provade amma så gick det jättebra! Så det är värt att prova iallafall även om man har tråkiga erfarenheter sedan innan. -
-
Välkommen Nissan!
**
Hoppas det är bra med zandrisen med bebbe
**
Ja..det är verkligen olika detta med graviditeter...jag kände att MINA "problem" var löjliga när jag läste den här tråden:
www.familjeliv.se/Forum-2-143/m19904724.html
Så trösten är väl att hur dåligt man än mår så finns det alltid de som har det värre...eller ja...det var ingen tröst förresten utan mest deprimerande...
-
mm här är en till som inte kan låta bli att undra över Zandrisen...
-
Nu har jag lagt in lite nya magbilder i fototråden
Kika in
-
Alvin ligger också på tvären
eller han gjorde det när jag var på köns-ul förra veckan. Så han kan ju ha flyttat sig. Jag är helt korkad när det gäller att identifiera kroppsdelar. Jag vet aldrig VAD som sticker ut när något putar...arm, ben, fot, knä...ingen aning...
-
Victor fixerade sig inte ens så jag förväntar mig inte att Alvin ska göra det heller...jag har nog för stort bäcken invändigt för att en bebis ska fixera sig...annars brukar ju åtminstone barn nummer 1 göra det. Jag gick ju ändå till vecka 43 med Victor.
-
Angående fixering:
http://www.niomanader.se/content.asp?ID=208