Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

BF Juli-07 Nr3

låter jobbigt mammab! Hoppas det blir bättre nu med annan medicin.

Var ute på långpromenad, men det kändes i fogarna, fick stanna för att det strålade så mycket. suck!
    Har sen fixat på tomten lite. Adam älskar att vattna blommor så då vet jag var jag har han

Tur allt var ok pusselbiten.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda

och äl är ju inte säkert heller. jag vet precis när jag hade äl, men blev flyttad ändå. det beror ju på när ägget fäster och börjar växa också. det kan ta flera dagar efter äl innan det sker.

• Prinsessan Zelda

enligt min äl ska min bf vara 16 juli. men enligt ul blev det 23 juli. det är en hel vecka. Men det var exakt samma med Adam, han blev också flyttad en vecka. Det kanske tog en vecka för ägget att fästa ordenligt.

• Prinsessan Zelda

hon som gjorde mitt ul sa just att när de tittar på de som gör ivf har de sett att det kan ta ganska många dagar innan ägget fäster. för där vet de ju äl exakt så att säga, men de kan också bli flyttade för att ägget tagit tid på sig att fästa.

• Prinsessan Zelda

När jag föddes (var i och för sig snart 27 år sen) så fick min mamma gå på tillväxtul jätteofta för jag växte inte som jag skulle. Jag skulle bli jätteliten och de hade kuvös förberedd när jag föddes osv. Ut kom då jag på 51 cm och 3620g. Litar inte helt på ul mätningar osv.

• Prinsessan Zelda

både min mormor och mamma gick  över tiden med sina barn. Jag var säker på att göra det med Adam. Men jag fick Adam v 39+4 (i och för sig enligt Ul's bf då  )

• Prinsessan Zelda
    tbmh skrev 2007-04-29 13:15:03 följande:
    Ja men då så... då håller jag mig till den 12e och hoppas ändå att h*n ploppar ut lite tidigare så jag slipper vara gravid. Inget stort fan av graviditeten måste jag säga. Idag har jag haft en bland-dag. I morse var allt jättemysigt. Micke gick ut och hade vårstädning med grannarna och jag och Melle käkade frukost och tog det lite lugnt. Sen åkte vi (jag å Melle) till mitt jobb med en ny meny som jag skrev ut igår. Fikade lite på terrassen i solskenet och hade det mysigt. Efteråt åkte vi ut till mamma å pappa på landet men då började jag känna mig rastlös och tom. Allt kändes meningslöst... ville inte göra nåt... allt kändes så jobbigt helt plötsligt. Så vi åkte hem redan efter en halvtimme och när jag kom hem var Micke klar med vårstädningen. Vi gick in och började med maten och han frågade om jag hade en dålig dag. TYdligen så syntes det så bra. Det kändes som att jag skulle börja grina när som helst helt utan anledning. Plus att jag kände mig jätteARG. Micke kramade mig så där tröstande så jag ville börja grina igen. Nu är Micke och Melle på övervåningen och låter mig vara ifred vilket jag nog behövde. Jobbigt bara att jag känner mig gråtfärdig hela tiden.
    jag kan också känna så där vissa dagar. Bara gråta över ingenting och allt min sambo säger är fel och dumt. Men idag är en ganska bra dag.
  • Prinsessan Zelda

Är det någong som har nån bra internet sida eller liknande där det står andningstekniker under förlossningen. Tänker inte lägga ut pengar på profylax kurs, tänkte det först. Men det måste ju gå att träna själv också.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3