• Ankiz

BF Juli-07 Nr3

Hoppas faktiskt lite på att det är foglossningen, för det går ju upp och ner hur ont man har. Om han har fixerat sig får jag ju stå ut med det här i 9 veckor till!

Solstraalen: Vad skönt att de har roterat fort! Utdrviningsskedet med Oliver var rätt långdraget, men jag hade en liten kant som inte ville försvinna.

Zelda: Uh, det är inget skönt att råka göra!
    Här ilar det mest när jag reser på mig och när jag går. Jobbigt är det i vilket fall som helst.

♥Mamma till Oliver 050922 och Lillebror i magen BF 070629♥
  • Ankiz

Usch, jag tycker också synd om er som vill, men inte kan, gå ut! Här ska jag och sonen snart iväg på picknick med några andra här på FL. Kommer va helt fel i ryggen imorgon och fogarna ska vi inte tala om! Men sonen tycker det är såå kul, och jag har verkligen varit en riktig tråkmamma under graviditeten.

Ikväll blir det grillning hemma hos mina föräldrar, och det ska bli så skönt att slippa bry sig om vad man ska äta!

Ha en bra eftermiddag tjejer!

• Ankiz

Pusselbiten: Vad skönt att tappen var opåverkad även om det verkligen inte är trevligt med en massa sammandragningar/värkar!
    Angående svullna ben så är det nog bara stödstrumpor som hjälper. Lite iaf. Och att dricka mycket vatten.

mammab: Stackars lilla Saga! Usch, det är inte roligt när de blir sjuka...

Blä, jag har blivit så där superkänslig som man var i början igen. Gråter för inget och tycker inte att någon förstår mig. Igår var vi hos mina föräldrar och började prata om semester. Vi hade tänkt åka till Göteborg i slutet av augusti och det tyckte mina farföräldrar var mycket komiskt... Det kommer ju bli så jobbigt med två barn och vi skulle inte räkna med att få någon egen tid tillsammans de första åren och allt vad det nu var! Tyckte det var jättetråkigt att höra... Vi åker inte på semsetr med familjen för att få egen tid (det säger väl sig självt), utan för att få tid tillsammans, hela familjen. Dessutom har vi inte sagt att då SKA vi åka. Det beror ju självklart på hur man mår och att allt har gått bra.
    Aja, jag vet att de inte menar nåt illa, de tror bara att jag tror att det kommer vara jättelätt med två barn. Vilket jag inte gör!! Bävar lite för det faktiskt, men jag tror på att försäka göra det bästa av situationen.

Oj, det blev långt! Nu har jag fått skriva av mig lite iaf.

• Ankiz

tbmh: Så där känner jag mig också vissa dagar! det är inte roligt alls och jag hoppas att det går över snart. *kram

Om det är ärftligt eller inte att gå över tiden vet jag inte, men jag och mamma har fått på samma dag! Enligt senaste mens var jag beräknad till den 19/1 och enligt UL till den 23/1. Jag föddes den 21, alltså mittemellan. Oliver var enligt senaste mens beräknad till 20/9 och enligt UL till den 24/9. Han föddes den 22! Det tycker jag är lite kul. Hoppas det blir samma den här gången då min bror föddes en vecka för tidigt. Den 22 Juni är bättre än den 29! Räcka ut tungan

• Ankiz

Hur ska förvärkar kännas egentligen? Har haft massor med sammandragningar under graviditeten och det hade jag ju med Oliver också, men nu under morgonen har det kommit som ganska kraftig mensvärk med ca 4 min mellanrum... Alltså det är inga sammandragningar utan det gör bara ont. Trycker ner mot ljumskarna och lite bak mot ryggen.

Hade inga förvärkar med Oliver så jag vet ju inte hur det ska kännas... Någon här som vet?

• Ankiz
    Beckah: Nja, jag var aldrig orolig. Men det kändes obehagligt. Nu har det slutat iaf efter en varm dusch och det är väl vad man brukar säga om förvärkar?

Hallonfot: Ja, jag trodde också att det var förvärkar när värkarna satte igång med Oliver, två dagar innan BF.
  • Ankiz

Prinsessan Zelda: Vilket mysigt hus! Tycker tomten ser så härligt stor ut!

Angående inköp och förberedelser... Vi har bara köpt bb-kläderna än så länge. Spjälsängen står fortfarande uppe efter Oliver och likaså skötbordet. Nu funderar vi dock på att göra om datorrummet till lekrum för barnen. Har ju alla sovrum på övervåningen och skötbordet får bara plats i badrummet där uppe. Känns som att det skulle va lite skönare att kuna ha alla leksaker i  ett särskilt rum och då även skötbordet. Att springa upp och ner för trappen med en nyfödd och en knappt 2-åring känns inte så lockande!

Sedan håller vi ju på lite med trädgården och det är väl en slags förberedelse... Ska inhägna pch få upp en massa leksaker, så kan Oliver leka där ute medan man själv sitter i skuggan och tar det lugnt!

Vagn måste vi beställa... är lite inne på en Phil&Teds syskonvagn. Tycker de verkar himla smidiga, och beställer man dem från England så är det inte så lång leveranstid på dem heller.

• Ankiz

Sylt: Jag har inte testat men är också sugen. Har dock hört att de är väldigt varma på sommaren... Men det finns en som ska vara lite svalare, Sino, tror jag att den heter.

• Ankiz

misan: tack det samma!

sylt: Hihi, vad kostar en Moby? Sinon tror jag gick på närmare 700:-! Känns dyrt men vi gav 600 för vår bb-sele. Håller med om att den passar sambon bättre!

• Ankiz

Pussel: tack för länken!

Zelda: Vad hade du för sjal?

• Ankiz

Sylt: det var ju inte så farligt ju.

Zelda: passar den till nyfödda?

• Ankiz
    Då förstår jag att det blev varmt!
  • Ankiz

Zelda: Den verkar ju faktiskt väldigt bra. Känns skönt att slippa lnyta en massa också. *lat* Men den var väldigt dyr! Hmm, måste se över ekonomin först.

Pussel: Vad har du för sjal? Vilket märke? Använde du din under sommaren? *frågvis*

• Ankiz

Får klura lite mer på det här med sjal och sele...

• Ankiz

Här är en till som är trött på att vara gravid. Älskade att vara gravid när jag väntade Oliver, men nu är det bara jobbigt. Det beror nog mest på att jag inte kan röra mig som jag vill och därför hänger jag ju inte med Oliver, så han blir lidande. Aldrig mer så här tätt kan jag säga! Nu börjar det ju bli riktigt tungt att andas också. Blä!

Madelene87: Åhh, vad spännande! Förstår att du är nervös!

• Ankiz

Idag har jag varit hos BM. Kändes skönt att få prata lite om GBS:en, då förra besöket blev så hastigt. Nu känner jag mig lugnare.
    Magen hade sjunkit rejält! Från översta kurvan till medelkurvan så magen har bara växt 1 cm på 3 veckor. Han ligger med huvudet ner, väldigt långt ner tydligen. Det är därför jag tycker att det trycker så mycket och ilar i blygdbenet. Känns skönt, nu borde han ligga kvar där. Hoppas också på att det betyder att jag slipper gå över tiden. Räcka ut tungan

• Ankiz
    mammab: kan lugna dig med att Oliver var aldirg någonsin still i magen! När han kom ut åt han var 4:e-5:e timme och älskade att ligga för sig själv och kika! Sov hela nätter från det att han var 6 veckor. Så jag hoppas att denna vilding i magen är likadan när han tittar ut! .-)
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3