Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

BF Juli-07 Nr3

vickyb, röd vagn passar hur bra som helst till små gossar!

Calylite, lät smarrigt det där... Är dock inte speciellt förtjust i pepparrot, kan man byta ut den mot nåt? Smakar det mycket pepperrot?

Humlan, vi ska också ha en teutonia! Vad har ni för modell?
  • zandrisen

letar en begagnad mistral nu, fins så mycket fina vagnar begagnat nu... Finns dck mest i svart å sånt, vill gärna ha lite färg, så vi letar vidare... Har ju tid på oss!

• zandrisen

Hej nattsudarligan!
    Idag hade jag ställt in mig på en ganska lugn dag, men startade ändå med att ringa bm angående mina sd samt illaluktande flytningar. Frågade henne om jag testats på GBS, med tanke på mina återkommamnde UVI samt att jag faktiskt hade feber under förra förlossningen, samt att dottern då hamnade på barnintensiven då de tyckte att hon var så "slö". Det hade dom inte gjort, men hon bokade in mig redan idag kl 11 för läkarbesök och provtagning. Mycket riktigt kunde läkaren konstatera någon form av infektion runt livmodertappen, så det blev antibiotika IGEN. Odling är skickad, så nu är det bara att hålla tummarna att det "bara" var en vanlig infektion och inte GBS...

Teenpregnancy, jobbigt med eksemen! Hopas du får hjälp innan bebis kommer!

Angående dop och babyshower, så låter babyshower kul, men inget vi kommer att ha. Med storasyster hade vi namngivningsfest i samband med hennes 1-årsdag, och så kommer vi nog att göra den här gången också.

Moderkakan ligger i framvägg den här gången, men känner sparkarna tydligt därinne iaf. Sparkar utanpå magen känns mest på sidorna, eller längst ner på magen.

veronicaq, grattis till grabben! Har också en i magen...

• zandrisen

Godkväll tjejer! Har inte haft tid för datorn föräns nu, har precis läst igenom allt ni klottrat ner under dagen...

Teenpregnancy och vickyb, usch vad jobbigt med eksem! Lider verkligen med er, klåda är bland det värsta som finns!!!!

Jonali, underbara yheter om bebisens pappa! Hoppas ni flyttar ihop snaaaart!!!! Skrattande Färsk ananas är min favorit just nu också...

Tbmh, jag har jobbar mycket med barn och ungdomar som utreds för adhd, aspberger och liknande diagnoser, samt med deras föräldrar. Förstår att du har det superjobbigt just nu, och jag tycker att det är viktigt att ni också får stöd i detta. Som jag har förstått det så har förskolan kallat in en barnpsykolog? Se det som en resurs, även om det är svårt att ta att andra uppfattar att ens barn inte är " som andra". Kolla även upp vad ni kan få för stöd i saken, det är klart ni som föräldrar krisar nu, det är fullkommligt normalt och en frisk reaktion! Det du beskriver är att n ha en väldigt intelligent liten kille, kan det vara så att han är frustrerad över att det är just så? Att vara 4 år och redan kunna räkna och läsa tyder på att han inte bara är intelligent, utan MYCKET intelligent, och då kan det vara jobbigt att bli behandlad som andra, "vanligt" begåvade barn på t ex dagis. Håll ut, även om det är svårt, det vänder! Stor kram!

Monnie, hjärtformad livmoder, har jag aldrig hört talas om, har lärt mig hur mycket som helst sen jag började hänga här på FL... Hursomhellst, jag hoppas att det inte ställer till problem för dig!

Copernicus, neeeej vad jobbigt med koderna! Och sååå frustrerande...

Idag har jag varit och hälsat på och fikat på jobbet. Hade sett fram emot det massor, men det var ganska jobbigt. Längtar tillbaka till jobbet, till gemenskapen och till mina arbetsuppgifter...Gråter Kvällen har (som den senaste veckans kvällar) spenderats framför tv:n kollandes på "Lost", har fått låna de 2 första dvd-boxarna av svägerskan. Har inte följt serien tidigare, så nu är det spännande!

• zandrisen

Håhå, att han en datafri dag när man hänger i den här tråden är minsann ingen lek, har precis läst igenom 14 sidor!!!

Morriz, va fan menar din chef??? "Tagit fel"???? Om du inte är med i facket så kan du ändå ta kontakt med dem (kan ju bli medlem nu!) och och berätta vad som hänt, det finns nåt som heter "muntligt avtal" (so andra redan påpekat) som torde vara tillämpligt i denna fråga. Beviset har du ju i intyget han lämnat till FK. Att dessutom uppmana till bedrägligt beteende (som är ett brott som kan innebära polisanmälan och åtal) iom att han menar att ni ska ljuga för FK, är bara heeelt galet! Fy vad arg jag kan bli av sånt här, hoppas det löser sig för dig!

Jonali, hurra för framgångarna med bebisens pappa!

Mjukis, skööönt att allt var så bra med lilltösen!

Nena72, jobbigt med sjukskrivningen som ej blivit godkänd! Väntar själv på besked från FK nu, men tror (eller hoppas snarre) inte att det ska bli nåt problem... Men nu för tiden vet man ju aldrig, känns verkligen inte tryggt att vara beroende av FK!Fot i munnnen

Tbmh, spännande med frisyrbeslutet! Jag har också alltid haft långt hår, men börjar seriöst tröttna ur nu... Beror nog på att hormonerna gjort håret sprött och slitet, får se om jag är lika modig som du i slutändan... Fast när det gäller sånt är jag en fegis... Synd på volvon nu när allt var klart! Hoppas ni hittar en annan, ännu finare!

Nathalie009, åh stackars din lilla tjej, och stackars dig som inte fick sova!Hoppas det går över snart!

Solstraalen, nej men fy vad jobbigt med din mage! Nu får du nog nästan ta kontakt med vården, sådär ska det ju inte vara...

Zelda, angående roliga namn så har ett par bekanta döpt sin son till "Krysset" i andranamn, detta då dom kallade magen för det efter att dom äntligen fick ett kryss på gravtestet efter många års försök... Gulligt tycker jag!

Nu har jag shoppat till Lilleman! Har bytesmarknad 2 ggr per år där jag bor, och igår var det dags! Har shoppat en hel ikea-kasse med jättefräscha kläder till både Lilleman och storasyster för 625 kr, heeelt klart värt det! Lämnade in lite grejjer för försäljning också, b la vår gamla vagn, ska skicka dit maken om nån timme för att kolla om det blev nån förtjänst... Ska ta mig för att fota lite av de finsate grejjerna sen, så att ni får se mina fynd

Strålande solsken och fågelkvitter ute, vill så gärna ut och påta i trädgården, fast det blir svårt med tanke på rullstolen... Blääää vad trött jag blir! Ska iaf rulla ut och sitta i solen sen, det är då en sak som är säker!

• zandrisen

Superhärligt väder här med!

Mammab, åh nej, hatar verkligen sånt! 11 trappor, fyyyy, hoppas dom lagar hissen snabbt som attan!

copernicus, maken jobbar också natt nu, han brukar sova i rummet i källaren då så han får vara i fred, jag lyckas alltid skrammla med nåt fast jag smyger så försiktigt...Generad

Trollie, jag vet hur det är, mår också sååå dåligt av att se skiten på fönstrena och dammet som rullar förbi... Nu är jag ju invalid för tillfället, så i fredags förbarmade sig mina föräldrar över mig, de var här i 2 timmar och hjälpte mig att vårstäda, putsa fönstrena mm... Njuter av att det är så rent å fint nu! Superskönt för maken med, som jobbar dubbla skift och får ta största ansvaret över dottern och matinhandling och sånt nu!
    Enda fördelen av att sitta i rullstol som jag märkt av hitills...

solstaalen, tycker ocså du har en söt mage, min är mer spolformad och tjock rent allmänt...

Vickyb, vet inte riktigt vad jag anser om den formen av bestraffning... Men jag håller nog med Tacky lite, att det är bättre om dom får gå undan och skämmas i stället när dom varit busiga. Ta upp det med dagis om det känns olustigt, det är ju du som känner ditt barn bäst och kan säga om den formen av bestraffning passar eller ej.

Sjukgymnastik om en timme... Kan inte säga att jag ser fram emot det, har haft sååå j**la ont efter de senaste gångerna... Vill bli frisk NU!!!!

• zandrisen

Har svullnat lite i fötterna redan. Förra gången hade jag typ klotrunda händer och fötter den sista månaden, gjorde sååå ont! Svullnaden gick ner nästan direkt efter förlossningen.

• zandrisen
    Mjukis, hoppas kryckorna hjälper. Är liiite avis på ert 3D/4D-UL, skulle inte ha nåt emot ett sånt! Tyvär är det en liten bit till köpenhamn, så det blir nog inte tal om det... Får hålla till godo med de extra vanliga ul jag får göra då och då...

SyrranH, GRATTIS till lillgrabben! Visst är det en häftig känsla, att veta vad det är för sort...

Vicke, min grabb är också sådär lurigt stillsam ibland, precis så att man hinner bli rejält orolig, sen kan man vakna av värsta fotbollsmatchen i magen... Om jag är riktigt orolig brukar jag "ruska" försiktigt på magen, ibland får jag mig en irriterad liten spark...Generad Räcka ut tungan

Halvblod, myyys, hoppas ni får huset! Förstår vad du menar med grillningen, blir också grymt sugen när solen börjar skina ute...

Jag är 0 rh positiv, har också vetat det länge, men det beror kanske på upprepade sjukhusvistelser...Fundersam

• zandrisen
    Jonali, är helt underbart att läsa att det går så bra för dig och mannen! Håller verkligen både tummar och tår för att ni snart ska bo ihop! Vagn ja... Vi letar också, men har iaf bestämt märke, det ska bli en teutonia!
  • zandrisen
    JoNaLi skrev 2007-03-27 00:05:54 följande:
    zandrisen skrev 2007-03-26 23:21:00 följande: Jonali, är helt underbart att läsa att det går så bra för dig och mannen! Håller verkligen både tummar och tår för att ni snart ska bo ihop! Vagn ja... Vi letar också, men har iaf bestämt märke, det ska bli en teutonia! Åhj tack! ja det känns helt underbart! Vi kommer ta det lugnt ett bra tag till men det känns så himla bra! Han har tom börjart säga "min tjej" å "min flickvän" till sina vänner..hehe å bara det är ett steg framåt.. Han har inte sagt det på ett bra tag sen vi separerade..Tänk va de små sakerna kan göra en glad! Nått som man inte tänker på annars kanske när man vart ihop ett tag..jag har verkligen lärt mig uppskatta honom å allt vi verkligen hade.. skall INTE ta honom för givet igen.. som jag tyvärr tidigare måste erkänna att jag kunder göra.För en dag så finns de kanske inte där mer..Vi har bestämt oss för en Emmaljunga.. Ja eller jag rätare sagt..*leR* hehe fast han tycker oxå den verkar bra. ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    Låter ju supermysigt! Kanske tillåmed visar sig att ert uppbrott lett till att ni får ett varmare och närmare förhållande i slutändan? Det där med att ta varandra för givna är nog tyvärr ganska vanligt, speciellt om man varit ihop under en längre period... Emmaljunga är också bra vagnar!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3