• L2K

BF Juli-07 Nr3

rund o go skrev 2007-04-22 11:01:05 följande:
    Hej! Hittade precis denna tråd.. Har tittat om det funnits någon tidigare men.. När har ni BF?? Jag har den 23 Juli.. Era första? Det är mitt tredje *ler*Allt bra med er? Anna
    Välkommen! Har BF samma dag. Tredje här med!

Zelda - mina är så vilda mellan varven att jag helst inte lämnar dom själva i v-rummet. Däremot satt Basse ofta själv innan Oskar blev tillräckligt stor för att komma upp.

Jag tror vår soffa är så nedsutten och att det är en orsak till att jag inte klarar att sitta där några längre stunder. Jag får så ont i höfter och rygg då.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    copernicus - låter som det är fullt upp jämt! Glöm bara inte att lyssna på kroppen med jämna mellanrum!

Min svägerska är som dig, eller var... Alltid i farten, ställde alltid upp på jobbet och tog det mesta med fyra barn. Idag har hon varit sjukskriven sen oktober 2004. Hennes kropp sa ifrån till slut. Dom har klassat fibromyalgi på henne men även konstaterat att det är nåt mer i hennes kropp, hon är sjukare än en vanlig fibro.patient.
    Och hon lyssnade aldrig på kroppen säger hon i dagsläget.
    Inte för att jag vill skrämmas men vill poängtera just det där med hur viktigt det är att lyssna på sin kropp!
  • L2K
    mammab - kan du inte ta en magbild frammifrån? Blev ju nyfis nu ju.
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-22 11:18:05 följande:
    haha får göra det sen sambon kanske kan hjälpa mig svårt å ta själv armarna är lite för korta!
    Hehe... Min sambo har tagit 98% av alla bilder! Jag får inte ens till sid-bilder själv.
  • L2K
    mammab - ang. magens form... bortsett från att jag inte har samma markerade midja som med killarna så ser formen på maggen likadan ut nu. Tycker vi iaf. Så man vet ju aldrig... Det som syns av din magge tycker jag liknar en tjejmagge.
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-22 11:24:02 följande:
    jag fotar själv, fast ibland använder jag kamerastativ också fotar min sambo blir inte inställningarna som jag vill ha dem
    Hehe... Har du så höga krav på bilderna?
    I den här familjen är det sambon som är fotografen!
  • L2K

Okej. Ja, tyvärr har inte sambon fotat nå speciellt på flera år. Tyvärr är vi lite för snåla för att ta oss råd och fota med pappersfilm och nån bättre digitalkamera har vi inte tyvärr. Men det står högst upp på önskelistan!

• L2K
    copernicus skrev 2007-04-22 11:32:21 följande:
    L2K min mamma fick cancer 2002 och jag fick ta mycket ansvar över hus osv. bodde inte hemma men flyttade hem med sambon för att hjälpa min lillebror som då var tonåring. Fick träffa en psykolog  eftersom de inte trodde att mamma skulle överleva och vi redan var utan pappa. Han sa på skarpen åt mej att varva ner! OCh jag låg i riskzonen till utbrändhet -redandå. Nu har jag varvat ner mycket sen dess, men det är svårt!Min faster har varit totalt utslagen så hon tom låg på psyket  i flera månader för hon klarade inte av ljud, inte ens en bil starta.Angående foto så är jag sååå dålig på att ta kort, inte på att fota utan att ta mej tid till det. Måste skärpa mej vill verkligen ha lite bilder på magen sen.Alla kort på magen/ Casper försvann ju och jag vill inte vara utan bilder igen!!!!Men min sambo suckar när jag vill lägga in dom sen...
    Oj! Vad tufft du måste ha haft det! Och du måste vara en väldigt stark person!!!

Jag blev av med nästan alla kort mellan 2004 och 2006 när datorn kraschade i höstas. Hade precis skaffat skivor för att bränna ner allt men hann inte göra det. Som tur är har jag lite här på fl och kompisar har kort och både min och sambons mamma fotar mycket så lite kort finns ju men iaf... Så trist när man förlorar kort!
  • L2K
    copernicus - tur att ni fick behålla mamma!!!

Och ja, det kändes jättetrist. Vi testade nåt program som skulle ta tillbaka bilder i datorn men det mesta som dök upp va skräpbilder eller sånt som kom från olika sidor vi hade bsökt. Bara en bråkdel av det vi hade fotat kom tillbaka.
  • L2K
    copernicus - vi hittade oxå såna där roliga priser på att få datorn fixad. va inte värt det.
    Och din mormor låter lite som min. Är 75 år och åker på imorn ensam tre veckor till sitt hus i Grekland. Kör fortfarande bil som en galning. Och har alltid gjort! 
    Dom sista jularna har hon tillbringat tre veckor som turist på mallis med sin syster och dennes man.
    Alltid i farten, bilar fortfarande själv till släkten i Tyskland. Jag har en riktigt stålmormor jag!

Jag kom precis på att jag inte ens behöver springa och handla bubbelvatten, vi har ju en gammal sodastreamer i skafferiet med kolsyra i. Perfekt! Ska jag testa sen!!!

Så tips till er andra, kolla om det inte står nån gammal läskmaskin i nåt skåp sen ni va små! Går fortfarande att få tag i läsk och kolsyra till dom!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3