BF Juli-07 Nr3
Ja, nåt bra måste det ju ha varit med det. Om du hittar varför får du hojta till... Får väl jämföra om det är nån skillnad på Basse å Oskar. ![]()
Ja, nåt bra måste det ju ha varit med det. Om du hittar varför får du hojta till... Får väl jämföra om det är nån skillnad på Basse å Oskar. ![]()
Halloj oboj!
Ser att ni har pratat om amning...
Här funkade det inte första gången. Åkte fram och tillbaka till BB första veckan för att få ordning på det men fick aldrig till det. Slutade med att jag pumpade ett par veckor och sen blev det ersättning för hela slanten...
Inför andra förlossningen var jag jätteorolig för hur det skulle gå. Men det funkade. Bortsett från att jag tyckte att det var skitjobbigt och gjorde skitont! Kämpade på i drygt tre månader och sen började vi introdusera mat och då hux flux dög ersättningen. Så på bara nån vecka slutade jag amma då...
Han hade tvärvägrat flaska av nåt slag innan och det var ganska tufft med all oregelbundenhet och sen en tvååring på det.
Den här gången har jag sagt från början att jag tänker delamma. Vill inte må som jag gjorde förra gången. Jag vill ha möjlighet att umgås med dom andra barnen även om vi har en nyfödd hemma...
Men jag ska testa att amma iaf.
Vad gäller föräldrarutbildning så ska vi få gå det den här gången med. Hos oss erbjuds alla. Tycker jag är skönt. Jag gillar den biten.
tbmh - klart du inte är en dålig mamma, han får ju mat!!!!
Så har vi oxå gjort ibland.
Här har vi haft en mysig dag. Sambon har varit hemma så vi var och shoppade lite.
Hittade ett par fina mammamjukisar/tights på H&M för 198:- plus att jag hade en kupong på 50:- rabatt. Nu väntar jag bara på att dom ska torka så jag kan klippa av dom i lagom längd.
Vad gäller hb så har mitt sjunkit från 139 i v8 till 132 i v26. Så jag behöver inte oroa mig för att behöva stoppa i mig tabletter än så länge.
Fast det blir väl inte sämre av att jag äter jordgubbar var och varannan dag heller.
Men å andra sidan hade jag lika bra värden med Basse med. Däremot rasade dom på Oskar. Men det graviditeten är nog den jag åt mins jordgubbar med. ![]()
Hej! Kikar in en snabbis och kommer med ett tips!
På cubus har dom tights/capribyxa i blandade färger för 179:- som passar på gravida magar. Iaf på min.
Det är sån modell som ska vikas ner i midjan men det gick lika bra att ha dom uppvikta. Är även snodd nere på benen om man vill spänna åt dom.
teenis - hur känns det idag då? Och har du känt bebben nåt?
teenis - testa med isbit. Brukar funka här. Att tugga is sig alltså. Eller att dricka iskallt vatten riktigt fort.